Gå til innhold

Manglende farger på Sony CRT


namla

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en brukt (stemplet med feb 1998) Sony Trinitron Multiscan 200GS. 17" CRT skjerm. Fikk kobla den opp på en pc og bildet ble veldig greit, bortsett fra at det var ganske mye blåe og grønne farger. Skjønte etter hvert at det var mangel på rød farge som var problemet. Er det noen måte å få fikset dette på, eller er det vanlig at farger dør ut, når CRT skjermer blir så gamle? Er det er software eller hardware problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange skjermer tillater "presets", f.eks. fargetemperatur 7000K, 6500K etc. En av disse kan f.eks. være en "USER", hvor man selv kan justere RGB manuelt. Absolutt verdt å sjekke.

 

http://www.sony-cp.com/en/products/archive...sheet/200gs.pdf

5564227[/snapback]

 

Jeg hadde akuratt det samme problemet med en Sony G420 19". Rødfarget forsvant etterhvert. Meget irriterende. Kjøpte en Eizo 21", å satte den andre skjermen ett lurt sted tilfelle den kan fixes en dag.

Lenke til kommentar

Jeg sitter også med en Sony 17" CRT. Multiscan210ES Trinitron TCO99 står det på den. Bakpå den står det april 1999. Kjempegod skjerm egentlig, men hadde vært fint om den hadde klart 85 hz i 1152x864.

Forresten, hvor finner jeg datablad på denne skjermen?

Har lett i timesvis etter det, no match.

Hvis noen finner, blir jeg glad :)

 

Edit: Er 210ES en sjelden modell, eller? Finner den ikke i det hele tatt inne på sony-sidene. :hrm:

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...