Gå til innhold

Komplett idioti eller ikke?


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

For en ukes tid siden sjøldaua maskina mi. AMD-64 +3500, 1gb Twinmos minne, Abit K8t Neo2.

 

Maskinen ville ikke boote. Da jeg bruker maskinen i mitt daglige virke ringte jeg Komplott og ba om å få returnere varen så fort som mulig... Fikk beskjed om å logge inn på kundesidene og legge inn en returordre. Greit nok. Gjorde dette og fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet om 1-2 dager. Da jeg somsagt er helt avhenglig av datamaskina ringte jeg dem opp og ba om å få returnere den med dagens post. De oppga da et returnummer, og sa at jeg skulle sende maskina inn. Noe jeg også gjorde... Jeg ble IKKE opplyst om å bruke antistatisk-beskyttelse.

 

Ringte i dag for å høre hvordan det gikk med ordren. Garantisak avvist, og mistet garanti på alle varene. Hadde ikke pakket i antistatiske poser... Poenget er at jeg ikke hadde blitt opplyst om å gjøre dette! Det står riktig nok på retursidene deres på internett, men jeg forholdt meg ikke til dem pga. jeg hadde behov for rask saksbehandling. Jeg ringte inn, og fikk beskjed om å sende inn varene umiddelbart. Ingen beskjed om at jeg måtte lese noe "returdokumentasjon". "Pakk og send!"....

 

Vel. Jeg feilsøkte en del før jeg returnerte varene og konstaterte at det var ett røkent hovedkort. Kjøper jeg ett nytt HK (i tillegg til å dekke returkostnader, samt 190kr i gebyr) og glemmer hele greia, eller tar jeg saken videre?

 

Som sagt, klagen min baserer seg på det faktum at jeg ikke fikk oppgitt over tlf. å pakke varene antistatisk. Er dette sunt folkevett? Selv er jeg bare en enkel mann fra landet.

 

TH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte du inn hele kabinettet der delene stod montert? Hvis du gjorde det så er det urimelig å kreve at du har pakket hver enkelt del inn i antistatiske poser fordi kabinettet er jo en beskyttelsesfaktor i seg selv.

 

Men si at du vil reklamere, da må de bevise at det var antistatisk elektrisitet som faktisk har skylden.

 

Men siden je gikke ve tså mye mer så skriver jeg heller ikke mer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Sendte du inn hele kabinettet der delene stod montert? Hvis du gjorde det så er det urimelig å kreve at du har pakket hver enkelt del inn i antistatiske poser fordi kabinettet er jo en beskyttelsesfaktor i seg selv.

 

Men si at du vil reklamere, da må de bevise at det var antistatisk elektrisitet som faktisk har skylden.

 

Men siden je gikke ve tså mye mer så skriver jeg heller ikke mer :)

5540848[/snapback]

 

Sendte desverre ikke inn hele kabinettet :)

 

Forøvrig nektet de å teste delene i det hele tatt pga. "testbenken" deres kunne ta skade. De bare returnerte pakken og sa at garantien bortfalt....

Lenke til kommentar

Hvis du har bygd pc selv så synes jeg det faktisk er sunt folkevett. Man kan jo ikke unngå å lese x antall advarsler om at dette når man leser pc-byggerguider som jeg regner med du også har gjort...?

 

Dette står også på retursidene i steg 3 med store bokstaver at du skal gjøre dette. Kjipt, men sånn er livet noen ganger :(

Lenke til kommentar

Du har bæsja på leggen bigtime her ja. Trodde du delene ble levert til deg i antistatisk pose for moroskyld?

 

Må nok bare føre dette på din tabbekvote og kjøpe nye deler. Vet man ikke at HK alltid må ligge i antistatisk pose når det ikke er imontert maskin så er man ikke skikket til å bygge PC mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Stiller meg enig med flertallet her. Kunden har ikke fulgt rutinene for å beskytte varene godt nok før de ble postlagt.

 

Det jeg ville gjort var nok å kjøpe nytt HK og bli ferdig med det, men kanskje prøve å få litt ekstra rabatt på HK'et man plukker ut. Det vil da si : Finn det HK du ønsker deg, ring inn til komplett.no og vær klar til å punche ferdig ordre. Så hør med Salg hos komplett og forklar dem saken og si at her har du nok gjort en tabbe. Fortell at du kanskje burde blitt fortalt om antistatisk pose, men gjort er gjort. Og hør om de kan gi en liten rabatt på HK'et som ett lite plaster på såret.

 

Tror nok at om du tar om saken med Salg på riktig måte så kan de nok gi en liten påskjønnelse som plaster på såret.

Lenke til kommentar

De opplyste kanskje ikke om kravet til antistatisk pose, men de henviste jo til sidene der det sto. Men det står på en litt annen link enn returskjemaet tror jeg...

Spørsmålet er vel om det er verdt peset, du har vel i utgangspunktet ikke garanti, så du må jo krangle mye for et lusent hovedkort. :p

Lenke til kommentar
Stiller meg enig med flertallet her. Kunden har ikke fulgt rutinene for å beskytte varene godt nok før de ble postlagt.

 

Det jeg ville gjort var nok å kjøpe nytt HK og bli ferdig med det, men kanskje prøve å få litt ekstra rabatt på HK'et man plukker ut. Det vil da si : Finn det HK du ønsker deg, ring inn til komplett.no og vær klar til å punche ferdig ordre. Så hør med Salg hos komplett og forklar dem saken og si at her har du nok gjort en tabbe. Fortell at du kanskje burde blitt fortalt om antistatisk pose, men gjort er gjort. Og hør om de kan gi en liten rabatt på HK'et som ett lite plaster på såret.

 

Tror nok at om du tar om saken med Salg på riktig måte så kan de nok gi en liten påskjønnelse som plaster på såret.

5544240[/snapback]

Tror nok dette er den mest fornuftige løsningen. Ta saken med kundeservice på Komplett og ikke hiss deg opp. Det er mye mer moro å hjelpe en kunde som er blid, men litt lei seg, enn en hissigpropp som henger seg opp i detaljer (som han strengt tatt burde sjekket på forhånd ;) ) Legger du frem problemet ditt på en saklig måte syntes jeg komplett bør føye seg littegrann. Nå er det imidlertid ikke så veldig stor dekningsgrad på datakomponenter så det er vel begrenset hvor billig du faktisk kan få det.

 

Lykke til i alle fall.

Lenke til kommentar

Å ta saken via forbruker rådet etc kommer til å ta tid. Førsteposter sier at PC'en er meget viktig for hans dag og må opp igjen ASAP. Derfor om jeg hadde vært i hans sko så ville jeg nok bestillt ett nytt kort og heller prøvd å få litt ekstra rabatt.

 

Som nevnt av Mozze så er det ikke så stor fortjeneste per solgte datakomponent, men om Komplett selger deg ett nytt HK til litt over dems kostpris så skaper de en mer fornøyd kunde, de slipper kanskje tung jobb med å bevise hvem som har skyld etc og dermed enkelt og greit får saken ut av verden.

Lenke til kommentar
De må faktisk bevise at kortet har tatt statisk skade som igjen har ført til funksjonssvikt. De kan ikke bare avvise dette...

 

Vi har hatt saker med forbrukkerrådet på akkuratt dette i butikken der jeg jobber.

5544336[/snapback]

 

nå står det jo helt klart i betingelene til komplett.no at antistatisk pose SKAL benyttes.

Det trenger ikke å skade, men når ikke de forhåndsreglene er tatt så har man ikke garanti.

Lenke til kommentar

Dersom du opplyste kundeservice om at du hadde registrert returen via web først, vet de at du har fått opplyst at du trenger antistatisk beskyttelse, og de trenger ikke å opplyse om dette enda en gang.

 

Tross alt, når du søker retur via web må du krysse av for å ha lest vilkår for retur. Og disse har du lest, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...