Bone Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Nei.. jeg er faktisk i lettere sjokk nå! Fikk akkurat høre at de er tatt ut! Dette var jo noen av de ultra-super-dupe eye-candy greiene jeg virkelig gledet meg til.. (selvfølgelig så er det jo andre ting også), men den skygge greia i cella, det var jo bare helt barskt!! hmm.. Det bare MÅ! komme med..
RRhoads Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 http://www.beyond3d.com/interviews/oblivion/ Could you discuss the dynamic shadow technique you're using? They appear to be a form of shadow maps. They are a form of shadow maps, though the technique we’re using currently differs from the one we showed at E3. Our initial shadow tests were done using cube maps on every surface, but after extensive testing we found them to be too slow overall to use as a general solution. We have switched to doing single shadow maps directed at characters. The system supports full self-shadowing and we do multiple samples and depth comparisons to provide a soft-shadowing effect. The net effect we’ve achieved is a system general enough to handle Oblivion’s diverse environments while still providing great visuals and good performance
Saddlefall Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 HER er en tråd som forklarer litt, er en dev som poster... Er nok sant ja.. de har fjernet skyggene fra f.eks kjettingene i dungeonen fra E3 videoen. Trist, ja.. men det er nå gamepleyet som er viktigst! Men man kan jo håpe at vi får en slider eller noe i options der vi kan skru det av eller på...
genetex Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 "Man klarer jo ikke å utnytte halvparten av grafikken som er mulig på 360 i dag.." Hvorfor pokker sier dere det hele forbanna tiden? Hvordan kan dere vere så sikre på det?
maanemann Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 GRRRRRRR!! Personlig er jeg pc-lojalist, men ser fordelene med xbox, for de som har det, på generell basis. Det sagt har xbox1 + 360 messet opp Elder Scrolls endel. Min teori er at xbox1 arcadifiserte Morrowind. Et eksempel på dette er det utskjelte combat-systemet i Morrowind som var et step ned fra combat i Daggerfall der du kunne svinge sverdet med musebevegelser f.eks. Når det gjelder 360 er jo Oblivion en av de 5 største satsningstitlene. Hvilke er ment å fronte 360. Alle consoller er avhengig av killer apps. Hvis Bethesda har teknologi som "lag'er" til xbox360, ser jeg ikke bort fra at MS ikke vil tape ansikt ved at pc-versjonen ser bedre ut. Noe som er til å grine av. Slutter meg til et magert håp, om at shadows kan skrus av og på, i likhet med dere andre. Eller kanskje en patch etterhvert. Bør jo være mulig etter at den værste 360-hypen har gitt seg. Mulig jeg starter "organisasjon mot paralellutvikling av rpg på pc/consoll" etterhvert. ;-)
rulleguru Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Mulig jeg starter "organisasjon mot paralellutvikling av rpg på pc/consoll" etterhvert. ;-) 5519181[/snapback] Count me in
RRhoads Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 For min del er ikke skyggene viktigst, selv om jeg hadde gledet meg litt til å pirke litt på kjettingene i cella og se skyggene på veggen bevege seg. For meg er gameplayet med oblivion viktigst. Jeg har tilbrakt flere hundre timer i morrowind, og tror at jeg kommer til å tilbringe minst like mange timer i Cyrodiil. Tror ikke spillets kvalitet står og henger på om det er dynamiske skygger fra objekter. Det som er: Alle spillene i Elder Scrolls serien har tilført RPG-sjangeren noe nytt. Alle spillene har vunnet mange awards. Tror ikke jeg tar feil hvis jeg sier at Oblivion vil tilføre RPG-sjangeren noe nytt.
maanemann Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 For min del er ikke skyggene viktigst, selv om jeg hadde gledet meg litt til å pirke litt på kjettingene i cella og se skyggene på veggen bevege seg. [klipp] Tror ikke spillets kvalitet står og henger på om det er dynamiske skygger fra objekter. Det som er: Alle spillene i Elder Scrolls serien har tilført RPG-sjangeren noe nytt. Alle spillene har vunnet mange awards. Tror ikke jeg tar feil hvis jeg sier at Oblivion vil tilføre RPG-sjangeren noe nytt. 5519325[/snapback] Nei det står og faller på shadows. Jeg kan nøye meg med en klasse, en liten by, ingen level og lineært gameplay hvis jeg får shadows. ;-) Nah, selvsagt har du rett. Det er bare så utrolig irriterende at man ekskluderer noe som man har hatt i spillet 1 års tid eller mer fordi man ikke greier å tweake det nok. Når man ser på releaseraten på nye og bedre skjermkort, hadde det vært med på å gi spillet mer fremtid. Sikker på at kort tid fra nå kjører alle pc-entusiaster shadows uten problemer. I stedet for å gi ut noe som tar pusten fra folk sier man at det man tidligere har hypet bare er middelmådig teknologi og ikke så nøye med. I tillegg vil det antakelig virke rart at noe kaster skygge og ikke andre ting. Ville overaske meg om Oblivion ikke vinner noen priser ja.
Saddlefall Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Ny samletråd om shadows på elderscrolls forumet HER. Oppsummerer ganske greit hva som har blitt sagt av Bethseda developerene.
maanemann Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Ny samletråd om shadows på elderscrolls forumet HER. Oppsummerer ganske greit hva som har blitt sagt av Bethseda developerene. 5519649[/snapback] Jeg skriver under på følgende post fra det offisielle forumet: QUOTE(Sir Hamish @ Jan 29 2006, 04:33 PM)this sucks, the shadows were awesome and a major gra[hical feature that put oblivion heads and shoulders above the competition
Saddlefall Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Tenk litt på denne her isteden: I think it's a pity that the shadows on objects are out, cause it looked absolutely great, but since the devs have taken this rather radical step it must have been a major resource hog and I would personally much rather have a playable game than a stuttering one that's barely playable. It's an unfortunate necessity I guess and I would bet that the devs would like nothing more than to include shadows on objects, but it's just not doable it seems. And to the people who are puzzled as to why the devs didn't make it an option to turn on or off in the options menu, I read a post by Hayt on another site where he said that it's not possible. They have changed the shadow programming completely, so it's not something you could change in the .ini... I think he said something like 'you can't make it a option, if this option doesn't exist'... I think it was something like that. Tror nok Bethseda gjorde dette for en grunn. Vil nok si at det er bedre med et flytende gameplay, enn et gameplay der alle tingene har soft shadows, SELV om det ser sinnskt bra ut.. Kjipt at de har tatt de ut, og det virker ikke som det er noen mulighet for å få det som en option heller... Får håpe på en mod eller noe...
gamerman Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Isåfall blir system recommendation MYE Laverer .... Hvorfor i helv ?
Frijazz Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 En kjetting som kaster skygge på veggen, så absolutt stilig og absolutt noe jeg kunne ønsket var i spillet. Men ærlig talt, hvor lenge er det gøy å pirke borti en kjetting for å studere skyggene? Ingen krise i det hele tatt. Det vil nok være flere ting med Oblivion som vil heve spillet over andre enn noen skygger. Det virker som om alt annet ved spillet plutselig er borte, for de fantastiske skyggene vil ikke være der...
rulleguru Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 En kjetting som kaster skygge på veggen, så absolutt stilig og absolutt noe jeg kunne ønsket var i spillet. Men ærlig talt, hvor lenge er det gøy å pirke borti en kjetting for å studere skyggene? Ingen krise i det hele tatt. Det vil nok være flere ting med Oblivion som vil heve spillet over andre enn noen skygger. Det virker som om alt annet ved spillet plutselig er borte, for de fantastiske skyggene vil ikke være der... 5519785[/snapback] Vel, det er vel ikke pga. den ene kjettingn, men skyggekasting av alle objekter gir faktisk en ganske mye mer levende verden, spesielt i mørke dungeons.
Bone Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Men ærlig talt, hvor lenge er det gøy å pirke borti en kjetting for å studere skyggene? 5519785[/snapback] En time?!
gamerman Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Huff dette er kjedelig , for å være ærlig så ødelegger dette veldig mye av selve realisme følelsen Da kommer det en mod da ...
Killerquo Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Er det mulig? Det så jo lekkert, og så godt som ferdig ut for 8-9 mnd siden med skygger...har MS noe med dette å gjøre kanskje?
Frijazz Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Sitat fra Gavin "kathode" Carter: The funny thing is that the chapter on stealth from the videos actually didn't have shadows enabled, and virtually no one noticed
Axefjord Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Er det mulig? Det så jo lekkert, og så godt som ferdig ut for 8-9 mnd siden med skygger...har MS noe med dette å gjøre kanskje? 5520038[/snapback] De var plaget med kræsj/BOD/CTD i desember-utgaven av spillet da...
Istapp Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Take a look at this picture. Every piece of food, every plate, bowl, cup, fork, knife, the books, scroll, soul gems, gold coins, and winebottles, plus everything on the shelves and table in the background, is an object that you can pick up. You can read the books, you can eat the food or combine it to make potions, drink the wine, or sell all of it. Or you can take it somewhere else and put it in a pile. You can drag the items around, you can use telekinesis to manipulate them, you can hit them with your weapon, or you can fire an area effect spell at them and they'll all go flying. OR, we could change it so that the objects are static -- there's no interaction, they're fixed in place. Instead of an apple in a bowl for example, you'd see a "bowl of apples" object that you could never move, that would act as a container and always looked full of apples even if you took all of the apples out. Either that or there's nothing there but static, non-interactive objects, and we only allow you to place items from your inventory into containers and not into the world. Because that's the type of thing we'd have to do -- on PC or on Xbox 360 -- to allow everything to cast shadows of their own. So which is more important to you? Shadows on everything, or lots of stuff to interact with, take, drop, use, buy or sell? 4030080[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå