Gå til innhold

nye fete GPU kjølere. ny heftig passiv kjøler 16/8


leifeinar

Anbefalte innlegg

snublet over en ny meget fet gpu kjøper inne på silen pc review. var lite info og oppdrive foreløpig. men det ser bra ut etter bildene. tror den blir og passe utrolig godt for oss som overklokker med lyd restriksjoner :D og alle andre. kommer med ei radialvifte, men den må selvølgelig plukkes vekk og erstattes med 11 dB silenX 12 cm vifte

 

link til hjemme side

 

siden støy og varme utvikling blir bare mere og mere fremtredende blandt toppkortene, må jeg si at jeg er glad jeg ser utvikling på luft kjølefonten :thumbup:

 

review av sytrin kjøler

 

en reviev av VF900 Cu

 

 

 

en stor review som tar for seg alle aktuelle kjølere.

 

 

Accelero X1 er ikke kompatibelt med de fleste 7900gt.

 

not compatible to most 7900 GT boards (passive cooler for 7900 GT will be available from 06/2006)

 

 

The Condor passive cooler is perfect for ATI X850, X1800, and X1900 series video cards,  as well as the nVidia based 6800

Ultra, 7800 and 7900 series.  Also it is possible to special order

this cooler to fit other cards for extreme environments, including

high altitudes and overclocking.

 

ny passiv kjøler som påstås og kunne kjøle 1900XTX

post-70872-1138404078_thumb.jpg

post-70872-1142677152_thumb.jpg

post-70872-1146081342_thumb.jpg

post-70872-1155681607_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, absolutt ikke. Vann har muligens større potensiale enn vanlig luft, men det er mye mer komplisert, samtidig som det er dyrere. Vann er jo egentlig ikke særlig spesielt, det eneste er at det er en form for "sentralkjøling", all varmen fra komponentene samles opp og deretter fjernes. Blir nesten som sentralvarme, bare omvendt, hvis dere skjønner :)

Men luftkjøling har gjort store framskritt bare i de siste 2 årene, masse smarte løsninger og fiffig teknologi. Heatpipe er vel en hit, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Foreløpig ingen norske som selger.

Søkte på "Zalman VF900" på google under norske sider og fikk ingen treff.

5511231[/snapback]

 

 

og jeg prøvde og google over allt, ingen treff på butikker. bare bilder fra lansering. ingen info på hjemesidene heller. noen som vet hvor zalman holder til? er det i korea?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Det er en TG480-U01 det ja 

 

Men du sett på en 120mm vifte der i stedet! Passer mye bedre med størrelsen på ribba 

Nja, har nettop oppgradert til 7800GT... Men den siste vifta jeg hadde på det kortet var en sånn zalman som var laget for den ribba.

 

Edit: Har en sånn I-Xeye 420 jeg

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...