Gå til innhold

Kiss Opteron 144 og 146 goodbye, mail fra shg/amd


eskarls

Anbefalte innlegg

Ok, nå skal man holde holde tunga rett i munnen og ikke ta helt av, men det her begynner å lukte lang vei.

Heh ja, jeg tror jeg beholder tungen i munnen og lar vær å kommentere noe mer inntil vi ser hva som skjer. Flott at dere holder oss oppdatert med hva slags informasjon som blir gitt i alle fall, syns det er en litt inreressant sak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle til å si det samme som deg pluto, men jeg holdt meg for jeg viste ikke om de hadde levert til alle som hadde bestilling.

 

Jeg syns du skal gi dem beskjed om å bruke de "gode" kontaktene sine til å fylle ordren din med en gang. Hvis de kan levere så er det egentlig uvesentlig at prisen har gått opp.......jeg har jo aldri fått lavere pris når jeg har bestillt varer som ikke var på lager og prisen viser seg å bli lavere når varen kom inn.

Lenke til kommentar

Selv har jeg kun satt meg inn i 144 prosessoren og det er to slike jeg venter på fra databutikken.com. Jeg er tålmodig jeg og har også sagt at om jeg ikke får disse kan de stryke de resterende 10 000 jeg har bestilt for også :)

 

Har funnet flere fine store forum som tar for seg stepping osv. cabne er jo de beste på "min" cpu, men det er også flere andre som fint kjører 2,8ghz på orginal kjøleren helt stabilt.

 

Jeg bestilte 144 da det er denne som virker å være mest stabil og enkelte å stille på. I tillegg var den jo også billigst. Har bestilling inne på denne til 1070 pr stk.

Lenke til kommentar
Det mener jeg å, SHG sier at vi "vanlige" brukere ikke kan få kjøpt de mer, hvorfor kan man kjøpe de på databutikken.com. :(

5541705[/snapback]

For meg virker det som om både Databutikken og Netshop mellom linjene prøver å si det samme som SHG. Og når butikkene anbefaler kundene å slette/endre ordrene og fjerner dem fra sidene sine, så kan det sikkert både bli sommer og høst før dere ser noe til disse CPUene.

Lenke til kommentar

Dette har irritert meg også og jeg synes dette er direkte arrogant og kynisk av AMD å la webbutikkene i stikken med store utestående ordre på denne måten.

 

Som plaster på såret burde AMD i det minste gitt disse butikkene en dyrere prosessor som de kan tilby kunden til samme pris som de bestilte opteron.

 

1. X2 4200/4400+ til de som bestilte opteron 165/170

2. 4000+ San Diego til de som bestilte Opteron 148 osv.

 

Evt. en FX-57(53, hvis prodlager) til hele gjengen som plaster på såret for denne tåpelige bommerten de har forårsaket.

 

Jeg ble fristet til å gå for en P-M Yonah istedet etter dette og boikotte AMD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, er det ingen som tvinger deg til å kjøpe AMD.

Det er et fritt marked, og du kjøper hva du vil, hvor du vil.

Det er slettes ingen selvfølge at alle skal få noe de har bestilt, produksjonen er liten og de klarer ikke levere allverdens mye.

At de som har bestilt en vare skal få en annen vare som er bedre til samme pris, blir bare for dumt.

Hvis en vare ikke finnes, kjøp noe annet isteden, og slutt å klag.

 

PS. Jeg kjøpte Opteron 144 for 1,5 måned siden fra komplett.no, og har slettes ikke angret på det. Veldig enkelt å få tak i og da :)

Lenke til kommentar
At de som har bestilt en vare skal få en annen vare som er bedre til samme pris, blir bare for dumt.

Hvis en vare ikke finnes, kjøp noe annet isteden, og slutt å klag.

Jeg har Opteron jeg, men syns ikke vi skal la vær å klage av den grunn. Er helt på linje med bla Theo343. Hvis korrespondansen mellom SHG og AMD er ekte, og er den hele og fulle sannhet i saken er det jo elendig behandling fra AMD. Dette handler jo ikke om produksjonsproblemer, og det er grunnen til at varen ikke finnes vi klager over, ikke AT den ikke finnes. Det er da i alle fall min mening ;)

 

Men hva sier egentlig salgsbetingelsene hos feks SHG, dere som har bestilt og betalt for en vare?

Kan da ikke være så vanskelig å finne ut av det, og se hva man kan kreve, hvis noe?

Lenke til kommentar
Korrespndansen er ekte! Tror du jeg har giddi å skrivd alt det der selv...hehe :)  NOT!

 

Er enig i at det er amd som må få svi! De begynner tro de er noe, iriterende!

5551289[/snapback]

 

Janteloven? :p

 

Han mener kanskje at SHG mulig har latt være å sende noen mailer osv. Men vi vet jo ikke hvordan avtalen er mellom SHG og AMD så syns ikke vi kan bare klage til AMD heller.

 

Jeg mener fortsatt hva som skjer mellom SHG og AMD er dem sin sak, og det vi har er avtalen mellom oss og SHG. Slik er spillereglene. AMD selger ikke til end-users direkte, ellers kunne vi jo bare ha fått dem billigere ved å gå direkte til AMD. SHG tjener på hver CPU de selger, og når de gjør en feilvurdering ved å ikke ha en avtale mellom dem om AMD som dekker slike tilfeller er jo dem sin feil. Og for å gjøre kundene fornøyde bør de gi tilstrekkelig rabatt at alle 100% av kundene blir fornøyde, markedet er tøff, det de taper på i kompensasjon er mye mindre enn det de vil tape på misfornøyde kunder og dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Hvis dere er så misfornøyd med AMD, kjøp Intel istedet da vel!

Og så er jo heller ikke Opteron så spesielt, bare såvidt bedre, vil nå jeg si. Kundene har ikke noe som helst krav på å få levert en vare, når de kan bestille en annen, tilsvarende vare. Hvis AMD vil produsere bare litt Opteron, så er det opp til dem. Vanlige kunder får kjøpe Athlon64, hvis det er det de vil. Det er jo det som er desktop-cpuen deres, egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...