Gå til innhold

Kiss Opteron 144 og 146 goodbye, mail fra shg/amd


eskarls

Anbefalte innlegg

unwill Postet i dag, 18:45

Han mener kanskje at SHG mulig har latt være å sende noen mailer osv. Men vi vet jo ikke hvordan avtalen er mellom SHG og AMD så syns ikke vi kan bare klage til AMD heller.

Ja noe sånt. Jeg tror ikke at eskarls har laget dette nei :p . Men det er alltid flere sider av en sak, vi har kun fått presentert noe som SHG har sent ut for å få sympati, derfor syns jeg det er greit å presisere at jeg mener det jeg mener ut fra det jeg har sett, og med forbehold om manglende informasjon.

 

Og kremt, det må jo være mulig på et diskusjonsforum å utveksle meninger om en sak. Jeg kjøper uasett aldri produkter ut fra politiske grunner, og har både AMD og Intel i flere varianter, så det er liksom ikke poenget.

Jeg har ikke bestilt noen cpu, jeg bare kommenterer innholdet i et brev. Og tilfeldigvis setter innholdet i det brevet etter mitt syn AMD i et dårlig lys :)

 

Er det fortsatt ingen som vet hvilke rettigheter de har ved bestilling, lurer litt på hvilke plikter feks SHG i dette tilfellet har overfor sine kunder, utover det moralske ansvaret som bla unwill er inne på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er jo denne opteron-greia ganske snodig, hvis en tenker over det. Det er snakk om BEDRE kjerner som klokker BEDRE, men likevel ble dem solgt en god del billigere enn modeller med dårligere kvalitet... Da må det vel bare bli etterspørsel?

 

Man kan jo spørre seg hva som er vitsen med å bruke "superkjerner" på en cpu som skal rusle og gå på 1,8 eller 2 giga...

 

Får håpe disse kommer på markedet igjen snart. Skulle gjerne slått kloa i et par stykker.

 

Peace

Endret av Zabre777
Lenke til kommentar
Man kan jo spørre seg hva som er vitsen med å bruke "superkjerner" på en cpu som skal rusle og gå på 1,8 eller 2 giga...

 

Får håpe disse kommer på markedet igjen snart. Skulle gjerne slått kloa i et par stykker.

 

Peace

5552981[/snapback]

 

Opteron er jo i utgangspunktet beregnet på ett marked der stabilitet nesten er det eneste som betyr noe. Ytelse på en CPU er nesten irrellevant, fordi man pøser på med flere dersom det er behov for det. Man kan jo ha 8stk Opteron 880 i en server, da har man endel prosessorkraft :cool:

 

At Opteron for s939 pga kravene til stabilitet var en suveren overklokker og det soleklart beste valget for entusiast-miljøet tror eg kom som en fullstendig overraskelse på AMD.

 

AMD har helt sikkert avtaler om å levere ett visst anntal Opteron for s939 til produsenter som HP, og de MÅ holde de forpliktelsene. Derfor så er det bare ett begrenset anntall Opteron som finner veien ut i butikkene. Eg tror det fremdeles kommer til å være mulig å få tak i, men man må nok være tålmodig om man vil ha en og godta endel ventetid :cool:

Lenke til kommentar
Egentlig er jo denne opteron-greia ganske snodig, hvis en tenker over det. Det er snakk om BEDRE kjerner som klokker BEDRE, men likevel ble dem solgt en god del billigere enn modeller med dårligere kvalitet... Da må det vel bare bli etterspørsel?

Ja, hadde det vært Intel ville de antageligvis blitt saksøkt/beskyldt for "dumping".

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Ja tommy007, en 3700+ vil nok gjøre jobben omtrent like godt, det er jo nesten litt hysteri rundt disse Opteron blitt. Nå som prisene er skrudd i været, og tilgjengligheten lik 0, ser jeg ikke helt poenget med å vente altså.

 

Og litt snodig er det jo forsjåvidt Zabre777, men det er jo som Dragvon sier, og eneste grunnen til at S939 Opteron så dagens lys var jo for å forsøke og komme sterkere inn på et marked, og da med meget konkuransedyktige priser.

Problemet var da bare at de havnet på feil marked, og dette tror jeg i likehet med Dragavon virkelig kom som "julekvelden på kjærringa" hos AMD. Og desverre for mange, og heldigvis for andre, brukte de lang tid på å reagere på det som har skjedd :)

Lenke til kommentar

Ja, akkurat, det var det jeg mente.

939 CPUer har jo pinner over hele seg.

Husker for snart to år siden, en jeg gikk på skolen sammen med, kom med en uttalelse. Vi satt og kikket på Athlon64 s939 i et eller annet blad, og da kom han med en uttalelse som jeg husker som det var i går. "Hah, de CPUene er jaggu så dårlig at de må ha pinner over hele printkortet!" :lol:

Han hadde skikkelig peil på data, men noe annet enn Intel var det ikke snakk om :innocent:

Lenke til kommentar
Hvis dere er så misfornøyd med AMD, kjøp Intel istedet da vel!

Og så er jo heller ikke Opteron så spesielt, bare såvidt bedre, vil nå jeg si. Kundene har ikke noe som helst krav på å få levert en vare, når de kan bestille en annen, tilsvarende vare. Hvis AMD vil produsere bare litt Opteron, så er det opp til dem. Vanlige kunder får kjøpe Athlon64, hvis det er det de vil. Det er jo det som er desktop-cpuen deres, egentlig.

5551389[/snapback]

 

Dette er ordene til en irriterende kverulant spør du meg. Om du ikke har noe bedre å gjøre enn å hakke på andre for så å skryte av hva du selv har og ikke har foreslår jeg at du heller holder munn. En avtale er juridisk bindende. Om du hadde kommet på butikken hvor jeg jobber, bestilt og betalt for en mobiltelefon for så å få beskjed 2 uker senere at du ikke blir å få denne fordi leverandøren vår har latt oss i stikken hadde sikkert du i likhet med så å si alle andre klikka mentalt og flere hadde sikkert dratt oss inn for retten. Derfor har man mellom leverandør og vår butikk også kontrakter for å slippe slike ting. Bare fordi det er handel mellom forskjellige land betyr det ikke at man kan drite i en avtale.

 

At en butikk bestemmer seg for å legge seg flat er ikke vårt problem og burde heller ikke være det. De burde skaffe seg ryggdekning og om de ikke har det var det bare et spørsmål om tid før de gikk rett til helvette.

 

At AMD nå i ettertid har funnet ut at de kun ønsker å gi gode tilbud til store firma og driter i vanlige folk og mindre firma gir ikke akkurat så veldig stor tillitt. Ei heller gir det noen troverdighet ved at de ikke skulle klare å skaffe til veie de siste leveransene som faktisk er solgt. Dette skulle vært en smal sak da de fleste har stengt bestillingsmuligheten for slike i lengre tid. Det er kun de som bestilte for opptil 2 måneder siden som har bestillinger inne. Disse burde bli oppgjort.

 

At du driter i slike avtaler, at du mener at man ikke trenger å opprettholde og levere som avtalt det er ditt problem. Håper du aldri begynner med kjøp og salg selv for din egen skyld. Så vær så snill å slutt å forsøke å frustrere folk med intetsigende vas.

Lenke til kommentar

Oppdatering ordrestatus Databutikken.com:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kjære kunde.

 

Denne mailen er sendt ut til deg 2006-02-06 for å gi deg en oppdatering angående leveranse av din ordre.

 

Ditt kundenummer: ******

Ditt ordrenummer: ******

 

Nedenfor ser du en liste over de artiklene du har bestilt av oss, med tilhørende leveranseinformasjon.

Her kan du se årsaken til at din ordre dessverre ikke har forlatt vårt lager.

 

2 st AMD Opteron 146 64bit "Venus" 2.0GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 [OPT146R] á 939.20 ekskl moms

Not: endret antall etter kundens ønske

*** utgått *** må endres, se lenger ned.

 

1 st Fraktkostnader [FRAKT] á 95.00 ekskl moms

 

1 st Postförskottsavgift [PF] á 40.00 ekskl moms

 

Totalt ekskl moms: 2013.40

Totalt inkl. moms: 2516.75

 

*** OBS! OBS! OBS! >>> VIKTIG INFORMASJON <<< OBS! OBS! OBS! ***

Vi har problemer med å levere en eller flere av artiklene ovenfor, og de(n) er merket med ***.

For at vi skal kunne levere din ordre, ta kontakt med oss angående alternativ artikkel.

Endring av ordre kan gjøres via vår nettside under Kundesenter -> "Kontakt oss".

 

Så fort posten har mottatt din ordre vil vi sende deg en mail med denne informasjonen

slik at du selv kan følge din ordre.

 

Takk for at du velger databutikken.com som din leverandør.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice Databutikken Norge AS

http://www.databutikken.com

 

------------------------------------------------------------

Databutikken.com drives av Shoppingsajterna Svenska AB,

som er et av Nordens største e-handelsfirma

med avdelinger i flere nordiske land.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Da var Opteron 146 UTGÅTT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...