Gå til innhold

Kiss Opteron 144 og 146 goodbye, mail fra shg/amd


eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det går lenge før shg har opteron på lager igjen. Jeg skjønner veldig godt at mange butikker nå vil "kvitte" seg med kunder for å demme opp for store tap. Skal bli spennende å se om kunder som bestilte for to måneder siden vil bli prioritert da, når den dagen kommer. Ikke særlig fristende å selge cpu'er for 12-1300kr (Opteron 146) når man kan selge de for 2000+

 

Håper jeg tar grusomt feil!

 

Jeg har bestilling inne og kommer aldri til å avbestille, jeg har ikke dårlig tid, selv om butikken har det.

5585335[/snapback]

 

Tenker Shg.no har slettet bestillingen din alt. De har, enten i dag eller i går, slettet min bestilling av Opteron 146 uten å gi noe som helst beskjed.

 

Sjekk din egen bestilling.

 

Personlig synes jeg Shg.no har oppført seg temmelig amatørmessig i denne saken. Databutikken.com har visst seg å være hakket verre. En skulle jo tro at det faktisk var mulig for begge disse webshoppene å skaffe Opteron når Komplett.no sitter med 91 stk. Opteron s939 av forskjellige slag. Men det var det med prisstigningen da. He, he.

Lenke til kommentar
Databutikken.com har hvertfall, så vidt jeg ser, noen Opteron 148 på lager

5585980[/snapback]

 

Det setter mailen jeg fikk fra Databutikken.com på onsdagen i dårlig lys:

 

Bäste Kund

 

Opteron-processorerna har tyvärr utgått helt ur vårt sortiment.

 

Med vänlig hälsning

Carl/Kundtjänst

datorbutiken.com

 

Behåll gärna kedjan av svar i svarsbrevet.

Lenke til kommentar
Tenker Shg.no har slettet bestillingen din alt. De har, enten i dag eller i går, slettet min bestilling av Opteron 146 uten å gi noe som helst beskjed.

5585971[/snapback]

 

Jeg har bestilt på databutikken... Jeg ringte idag og sa at jeg fortsatt ville at bestillingen skulle ligge inne, og det var helt greit. Jeg har ikke noe hastverk, og ikke noe å tape på det.

Lenke til kommentar

må si en ting dere vet at dere har loven på deres side. mot kjøper dere har bestilt en vare med ingen forbehold om at prisen kan forandres eller varen tas ut av salg. så dere skal egentlig ha den varen dere har bestilt. akkurat som om komplett skulle selge på salg for så å ta full pris. det shg gjør er feil amatør messig og ulovlig vist ikke kontrakten tar forbehold om dette. dere burde be om å få lese kontrakten dere har lest og godkjent ved registrering. og vis det ike er forbehold så krever dere varen til prisen dere bestilte den til. ellers så truer dere med fobruker rådet. dette funker. skjedde med meg mot komplett da de mente at jeg ikke hadde bestilt innen den angitte tiden selv om jeg hadde på kviteringen salg prisen ikke fullprisen

 

og kan ikke varen leveres så gjelder tilsvarende vare eller bedre uten at du skal legge ut noe som helst som forbruker

 

når en vare er bestilt. så er den kjøpt og da kan ikke butikk/selger kreve varen tilbake hvist ikke det er en defekt. det at man betale på oppkrav som sikkert noen kommer til å lure på så ja. varen er kjøpt og vist du ikke henter varen vil porto regningen bli sendt til deg og du benytter angre retten og varen sendes til bake. og med visa da er pakken betalt og varen blir liggende til du hanter den og etter 14 dager blir den levert til din adresse hvist ikke andre avtaler er forbeholdt.

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
det shg gjør er feil amatør messig og ulovlig vist ikke kontrakten tar forbehold om dette. dere burde be om å få lese kontrakten dere har lest og godkjent ved registrering. og vis det ike er forbehold så krever dere varen til prisen dere bestilte den til. ellers så truer dere med fobruker rådet. dette funker. skjedde med meg mot komplett  da de mente at jeg ikke hadde bestilt innen den angitte tiden selv om jeg hadde på kviteringen salg prisen ikke fullprisen

 

og kan ikke varen leveres så gjelder tilsvarende vare eller bedre uten at du skal legge ut noe som helst som forbruker

5599505[/snapback]

 

Les lenger opp i tråden: SHGs salgsbetingelser: "Det tas forbehold for utsolgte varer og utskutt leveringstid hos shg.no AS grossister.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Akkurat no, når andre butikker bugner av Opteron så er det jo bevist at shg prøver seg på en spansk en for å slippe å levere nyinnkjøpte Opterons til gamle priser.

 

Kjør de til veggs folkens :thumbup:

 

Etter kjøpsloven har de ikkje annledning til å annulere bestillingene, og påstanden at de ikkje får tak i Opteron er blank løgn. Alle andre har jo Opteron, så AMD har helt klart ikkje trukket de fra markedet.

Lenke til kommentar
ja men er dette noe som  står i forbruker avtalen eller i brevet?

5600173[/snapback]

¨

Hvilken forbrukeravtale eller brev du her henviser til har jeg ingen anelse om. Nettbutikkene har sine salgsbetingelser som definere salg, garantier etc. - innenfor de rammene som lovverket setter. Med mindre salgsbetingelsene er i strid med lovverket er disse gyldige.

Lenke til kommentar
Akkurat no, når andre butikker bugner av Opteron så er det jo bevist at shg prøver seg på en spansk en for å slippe å levere nyinnkjøpte Opterons til gamle priser.

 

Kjør de til veggs folkens  :thumbup:

 

Etter kjøpsloven har de ikkje annledning til å annulere bestillingene, og påstanden at de ikkje får tak i Opteron er blank løgn. Alle andre har jo Opteron, så AMD har helt klart ikkje trukket de fra markedet.

5600434[/snapback]

 

Det er dine ord. For det første er det ikke sikkert at AMD vil levere til de distributører som SHG har avtale med. SHG har ikke den samme "bakgrunn" som de andre nettbutikkene. For det andre kan nok en jurist gjøre et argument for at selgers forbehold om levering (og pris) fra produsent gjelder for den batch som skulle ha vært levert, ikke minst fordi det også er et tidsaspekt inne i bildet hvor selger ellers kan gjøres ansvarlig for tap ved forsinket levering.

Endret av substeve
Lenke til kommentar
Tenker Shg.no har slettet bestillingen din alt. De har, enten i dag eller i går, slettet min bestilling av Opteron 146 uten å gi noe som helst beskjed.

5585971[/snapback]

 

Jeg har bestilt på databutikken... Jeg ringte idag og sa at jeg fortsatt ville at bestillingen skulle ligge inne, og det var helt greit. Jeg har ikke noe hastverk, og ikke noe å tape på det.

5586135[/snapback]

 

Denne mailen tikket inn fra Databutikken.com i dag:

 

"

Bäste Kund

 

Vi har inga Opteronprocessorer i lager alls, vi kan inte heller få tag på några.

 

Med vänlig hälsning

Carl/Kundtjänst

datorbutiken.com

"

 

Stemmer dette så venter du nok forgjeves på din bestilling.

 

Det rare er jo at Databutikken.com/no fortsatt har Opteroner i sitt varesortiment:

 

Opteron 148

Opteron 150

Opteron 165

Opteron 170

Opteron 180

 

Sendte et svar tilbake til Databutikken.com med beskjed om å fjerne overnevnte produkter med mindre de ønsker å villede sine kunder (meg f.eks.) :cool:

Lenke til kommentar

Syns ikke det er så rart hvis det er 144 og 146 du venter på, det var vel dem det oprinnelig var snakk om skulle gå ut.

 

Det som er rart er at SHG har fått 165 nå, jeg har bestilling på 165 og 146, men det ser ikke ut som jeg får noen.... står venter på varer i ordren :( Fikk akkurat mail om at de anbefalte å kjøpe 148 som de hadde inne nå istedet for 146...men da til full pris seff.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...