Gå til innhold

Kiss Opteron 144 og 146 goodbye, mail fra shg/amd


eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis noen bestiller en vare fra en nettbutikk,trodde jeg det var juridisk bindende begge veier.Altså er man vrang,kan vel ikke butikken gå vekk fra bestillingen med en enkelt mail?

Skjønner at AMD kommer til å øke prisene på Opteron fremover,men har butikken lagt ut en vare til en pris,må de vel selge til den prisen,om det tar uker før varen innfinner seg,og prisen fra leverandør stiger?

Har selv en bestilling inne på Databutikken fra tidlig Desember,og fikk en mail om at det kan ta lang tid å skaffe varen,men hørte ikke noe om at de ikke kunne selge til avtalt pris.

Er man med på leken,får man tåle steken  :)

5509363[/snapback]

 

det er det du trenger ikke ta i mot varen hvist du skulle finne ut du ikke vil ha den lenger selv om den er sendt og da må du bare legge ut porto

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt jeg, men jeg tok da tilbudet fra dem om

en 3700+ og en Zalman CNPS 9500 LED til en billig penge!

Er fornøyd med det :)

 

Kom på 2100 kr med frakt! Normalpris er vell ca 2600!

 

Til deg dr.lift. Du må kreve en bedre pris :)

 

Er litt glad for at jeg har bestilling inne på 146 modellen 3 forskjellige

plasser. Lurer på hva de andre kommer til å gjøre!

Men hvis de ikke kan lever varen...hva kan man egentlig

forlange da?? Prøvde å lese artikkelen på hw.....

5533585[/snapback]

 

Jeg har bestillt en 144 hos psdata :thumbup: så jeg venter på den .

PS. det er 1 stk 148 på komplett nå... :yes: så alt er muligt.

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt en 144 hos psdata  :thumbup:  så jeg venter på den .

PS. det er 1 stk 148 på komplett nå...  :yes:  så alt er muligt.

5536214[/snapback]

 

Har inne en bestilling på en 146 hos Netshop.no selv, men om den noen gang kommer tviler jeg på.

 

Hvor mye gikk 148'en på Komplett.no? Vil tippe at den som kjøpte den får en særdeles lite overklokkingsvennlig 148 (er vel en grunn til at noen har brukt angreretten).

Lenke til kommentar

Det som skjer mellom SHG og AMD er ikke end-user (vårt) problem. Det vi må forholde oss til er avtalen mellom oss og firmaet vi bestilte fra. At de taper penger på å selge et produkt er deres problem. Å starte et firma har en viss risiko, og at de har gjort et feiltrekk som gjør at de går konkurs? ja da får de gå konkurs og lære av det. Hvis det er slik at man bare kan kanselere alt som blir tap osv ville jo alle startet sin egen butikk.

 

Man kan leke "forståelsesfull" og si at det ikke var dem sin feil så derfor trenger jeg ikke å være så vanskelig, men spillereglene er jo ikke slik. At de tilbyr et tilbud på ca 15% er jo forsåvidt greit nok, men ærlig talt syns jeg de burde ha gitt et så bra tilbud til kundene at kundene ikke trenger å vurdere en gang. 50% kanskje. Ja, det blir tap for dem, men å gjøre feil i forretningslivet, da skal det bli tap.

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt en 144 hos psdata  :thumbup:  så jeg venter på den .

PS. det er 1 stk 148 på komplett nå...  :yes:  så alt er muligt.

5536214[/snapback]

 

Har inne en bestilling på en 146 hos Netshop.no selv, men om den noen gang kommer tviler jeg på.

 

Hvor mye gikk 148'en på Komplett.no? Vil tippe at den som kjøpte den får en særdeles lite overklokkingsvennlig 148 (er vel en grunn til at noen har brukt angreretten).

5536288[/snapback]

Den har ikke gått enda, og den er ny, ikke angrerett...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313932&cks=PRL

 

Jeg har også inne en bestilling på en 146 hos Netshop.no, ubekreftet levering i dag(01.02.2006),

men tviler på om jeg noengang får den. :ermm:

Sendte mail nå, med spørsmål om hva som skjer, så får vi se. :hmm:

 

 

EDIT: Og der var den borte! Hehe... :mrgreen:

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar
Det som skjer mellom SHG og AMD er ikke end-user (vårt) problem. Det vi må forholde oss til er avtalen mellom oss og firmaet vi bestilte fra. At de taper penger på å selge et produkt er deres problem. Å starte et firma har en viss risiko, og at de har gjort et feiltrekk som gjør at de går konkurs? ja da får de gå konkurs og lære av det. Hvis det er slik at man bare kan kanselere alt som blir tap osv ville jo alle startet sin egen butikk.

 

Det er fair nok. Det du glemmer er at AMD, fra det vi vet, lovte butikkene leveranse av et produkt. Butikkene har dermed tatt opp bestillinger på produktet. Dette er vanlig praksis, - så kan du si at det er webbutikkenes feil om du vil. Dette er forøvrig en ganske spesiell sak. Dessverre beskyttes ikke webbutikkene fra sine leverandører av de lovene som du som forbruker nyter godt av.

 

Synes forøvrig at det er rart at/om webbutikkene ikke har tatt høyde for leveranseproblemer i sine salgsbetingelser. Det vil kanskje endre seg nå.

Lenke til kommentar
unwill Postet i går, 21:17

Man kan leke "forståelsesfull" og si at det ikke var dem sin feil så derfor trenger jeg ikke å være så vanskelig, men spillereglene er jo ikke slik. At de tilbyr et tilbud på ca 15% er jo forsåvidt greit nok, men ærlig talt syns jeg de burde ha gitt et så bra tilbud til kundene at kundene ikke trenger å vurdere en gang. 50% kanskje. Ja, det blir tap for dem, men å gjøre feil i forretningslivet, da skal det bli tap.

Kan være ening i at vi ikke trenger være snillere med butikken, men det må være greit å mene noe om saken ut fra det innsynet vi har fått i den. Jeg tar alle mulige forbehold om at det er ting jeg ikke vet, men ut fra det jeg har sett her er jeg glad jeg ikke forhandler AMD. Syns de opptrer både uproffesjonelt og lite ansvarsfult, og virker svært arrogante overfor denne forhandleren.

 

Og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor butikken skulle tilby 50% på noe...

Har ikke satt meg inn i leveringsbetingelsene til SHG jeg, men man har vel strengt tatt ikke krav på noe annet enn pengene tilbake, hvis man har forhåndsbetalt?

Lenke til kommentar
Når AMD ikkje leverer så kan de vel påberope seg force majeure.....

Med hvilken grunn skulle de kunne gjøre det?

5534350[/snapback]

Tror ikke de kan det, men dette er egentlig ett "ikke problem"; dersom AMD ikke vil sende CPUer til dem, så kan de ikke levere.. Enkelt og greit, det er lite vi eller SHG kan gjøre med det. Å kreve at SHG leverer en vare de ikke kan eller får lov til å levere er meningsløst. Det er som å kreve å få vann midt i en ørken hvor det ikke er vann, pga du ble lovet.

 

Dog står jeg fremdeles på at dette er noe nettbutikkene bør være forberedt på, men jeg vil si at AMD har utvist en total mangel på respekt for både kunder og sine distrobutører. Ikke bare hever de prisen med tilbakevirkende kraft, men de nekter altså å levere varer som i realiteten allerede er solgt for dem. Vil tro dette er ganske enestående, de fleste produsenter er glade for at at varene deres blir solgt.

Lenke til kommentar

Kan det være at SHG "lukter" en prisøkning fra leverandør (AMD),og at de ikke vil selge bestilte varer til "underpris"?

Vi forbrukere vet fortsatt like mye eller lite om hva som skjer med Opteron fremover.Synes det er merkelig at det bare er SHG som har fått klar beskjed av AMD om leveringstopp på 144-146.Skal bli intressant å se hva de andre butikkene som har de prosessorene til salgs,gjør etterhvert.

Lenke til kommentar
Kan det være at SHG "lukter" en prisøkning fra leverandør (AMD),og at de ikke vil selge bestilte varer til  "underpris"?

Vi forbrukere vet fortsatt like mye eller lite om hva som skjer med Opteron fremover.Synes det er merkelig at det bare er SHG som har fått klar beskjed av AMD om leveringstopp på 144-146.Skal bli intressant å se hva de andre butikkene som har de prosessorene til salgs,gjør etterhvert.

5539071[/snapback]

 

 

Lukter en prisøkning?? Det må da være åpenbart for alle at det kommer en prisøkning? Den er jo allerede kommet og de nettbutikkene som fortsatt tar i mot bestilling har økt prisene vesentlig.

 

Er ikke mange som har opteron til salgs lenger... så vidt jeg ser (mulig jeg tar feil) så kan de ikke lenger bestilles hos netshop. komplett, databutikken. SHG har vært veldig åpen med info om hva som skjer, ingen grunn til å skyte budbringeren for her er det faktisk AMD som har et kommunikasjonsproblem.

Lenke til kommentar

Sendte denne mailen til Netshop, ang. min bestilling på en Opteron 146:

Hei!

Har dere glemt denne ordren, ordrenummer x xxx 874 ?

Står jo fremdeles på ubekreftet dato 01.02.2006, det er i dag...

 

Mvh

Øystein Valle

Fikk dette svaret...

Hei !

 

Nei dessverre, du er ikke glemt. Problemet er at AMD rett og slett ikke klarer å produsere noe særlig Opteron-prosessorer, så vi får rett og slett ikke noen. Vi bestilte fra leverandøren større mengder Opteron allerede i oktober i fjor, og har fremdeles ikke fått noen av din modell.

 

På bakgrunn av det har vi også fjernet Opteron fra nettet.

 

Får dessverre ikke gjort noe med det jeg altså, så kanskje vi bare skulle slettet ordren ?

Beklager nok en gang !

 

Med vennlig hilsen / Best regards

Svenn-Aage Lysebo

Netshop ASA

Men jeg ser ingen grunn til å slette ordren, for det kaaaan jo hende de får den inn en gang,

så jeg kommer nok til å gi de beskjed om at den kan få stå inntil videre.

Den er jo allerede betalt(eller rettere sagt garantert for) med Mastercard, til den meget fordelaktige prisen av kr. 1295,- ;)

Har nå bestilt meg en 148 fra Komplett, den skal komme inn til de den 11.2, så jeg får håpe det er riktig... :p

Lenke til kommentar
Fikk tilsendt mail fra Databutikken.com for for få minutter siden:

 

"Våra goda leverantörskontakter borgar dock för snabb leverans,

och vi köper givetvis gärna in varan till dig i samband med att du beställer den av oss!"

 

Så det kan jo tyde på at Shg.no ikke har rent mel i posen.

5539663[/snapback]

 

Er det Opteron 148 du snakker om, eller Opteron generelt ?

Lenke til kommentar
Kan det være at SHG "lukter" en prisøkning fra leverandør (AMD),og at de ikke vil selge bestilte varer til  "underpris"?

Vi forbrukere vet fortsatt like mye eller lite om hva som skjer med Opteron fremover.Synes det er merkelig at det bare er SHG som har fått klar beskjed av AMD om leveringstopp på 144-146.Skal bli intressant å se hva de andre butikkene som har de prosessorene til salgs,gjør etterhvert.

5539071[/snapback]

 

 

Lukter en prisøkning?? Det må da være åpenbart for alle at det kommer en prisøkning? Den er jo allerede kommet og de nettbutikkene som fortsatt tar i mot bestilling har økt prisene vesentlig.

 

Er ikke mange som har opteron til salgs lenger... så vidt jeg ser (mulig jeg tar feil) så kan de ikke lenger bestilles hos netshop. komplett, databutikken. SHG har vært veldig åpen med info om hva som skjer, ingen grunn til å skyte budbringeren for her er det faktisk AMD som har et kommunikasjonsproblem.

5540075[/snapback]

 

 

Men kanskje shg lukta det litt før oss andre?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Det gjelder Opteron 144 og 146. Prisene har selvfølgelig steget en del, men men.

5540702[/snapback]

 

Ok, nå skal man holde holde tunga rett i munnen og ikke ta helt av, men det her begynner å lukte lang vei. Dette er mailen jeg jeg har mottat flere ganger siden i begynnelsen av desember:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kjære kunde.

 

Denne mailen er sendt ut til deg 2006-01-25 for å gi deg en oppdatering angående leveranse av din ordre.

 

Ditt ordrenummer:******

Ditt kundenummer:******

 

Nedenfor ser du en liste over de artiklene du har bestilt av oss, med tilhørende leveranseinformasjon.

Her kan du se årsaken til at din ordre dessverre ikke har forlatt vårt lager.

 

2 st AMD Opteron 146 64bit "Venus" 2.0GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 [OPT146R] á 939.20 ekskl moms

Not: endret antall etter kundens ønske

*** mangelvare *** bør endres, se lenger ned.

 

1 st Fraktkostnader [FRAKT] á 95.00 ekskl moms

 

1 st Postförskottsavgift [PF] á 40.00 ekskl moms

 

Totalt ekskl moms: 2013.40

Totalt inkl. moms: 2516.75

 

*** OBS! OBS! OBS! >>> VIKTIG INFORMASJON <<< OBS! OBS! OBS! ***

Vi har problemer med å levere en eller flere av artiklene ovenfor, og de(n) er merket med ***.

For at vi skal kunne levere din ordre, ta kontakt med oss angående alternativ artikkel.

Endring av ordre kan gjøres via vår nettside under Kundesenter -> "Kontakt oss".

 

Så fort posten har mottatt din ordre vil vi sende deg en mail med denne informasjonen

slik at du selv kan følge din ordre.

 

Takk for at du velger databutikken.com som din leverandør.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice Databutikken Norge AS

http://www.databutikken.com

 

------------------------------------------------------------

Databutikken.com drives av Shoppingsajterna Svenska AB,

som er et av Nordens største e-handelsfirma

med avdelinger i flere nordiske land.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Og så mottar pingo68 mail fra Databutikken som sier:

 

"Våra goda leverantörskontakter borgar dock för snabb leverans,

och vi köper givetvis gärna in varan till dig i samband med att du beställer den av oss!"

 

De kan da ikke begynne å overse kunder som allerede har bestilt ?

Endret av pluto68
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...