Gå til innhold

Kiss Opteron 144 og 146 goodbye, mail fra shg/amd


eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjiipt! Men har da fått i hus san diegon 3700+ som jeg fikk i erstattning.

 

Den greide nesten 2.8 ved 1.56V, så er veldig fornøyd :)

5566687[/snapback]

 

Jeg skal gjøre det samme, fikk endelig tilbudsprisen som var meget bra....kjøpte du boxed eller oem? Kjøpte du E6 stepping eller vanlig?? Jeg så steppingen din i et annet innlegg du har skrevet :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte oem....+ jeg krevde en billig kjøler :)

Zalman 9500( den er rå). E4 = Stepping ble KAB2E 0547DPDW.

 

Kjører nå på 2.78Mhz :)

 

Lykke til!

5567414[/snapback]

 

Hm, bestiller zalman 7700cu. Da vet jeg ihvertfall at jeg kan modde hovedkortet slik at den passer. Det er noen rare mosfet kjølere med vifte som står i veien (msi diamond) men zalman påstår at jeg kan nappe av mosfet vifta og bruke 7700 til å kjøle så da blir det nok betrakelig mindre bråk nå.

 

Fikk ikke noe rabatt på kjøler jeg, men de slo av 500,- på de nye cpu prisene :) Kjøper for 7.000,- utenom cpuen så det er nok grunnen. Er ihvertfall strålende fornøyd med dette som kompesasjon.

Lenke til kommentar

for de som er intersert i å kjøpe utenlands (fra Tyskland)...

 

http://www.compuland.de/ har operton 146, 148 og 170 på lager

 

Komponenten (menyen til venste) -> Prozessor-Upgrades -> side 2

 

sikkert kjekt for de som skal til Tyskland eller kjenner noen som bor der :hmm: ser ut til at frakt er ca 23 € (har ikke peiling på om det kommer toll i tilleg)

Endret av Zigna
Lenke til kommentar
for de som er intersert i å kjøpe utenlands (fra Tyskland)...

 

http://www.compuland.de/ har operton 146, 148 og 170 på lager

 

Komponenten (menyen til venste) -> Prozessor-Upgrades -> side 2

 

sikkert kjekt for de som skal til Tyskland eller kjenner noen som bor der  :hmm:  ser ut til at frakt er ca 23 € (har ikke peiling på om det kommer toll i tilleg)

5567772[/snapback]

Det kommer ikke toll i tillegg, men du må betale moms. Dvs butikken trekker fra tysk moms, men så må du betale moms i Norge, det kan du enten fikse selv eller få posten til å gjøre det.

Lenke til kommentar
for de som er intersert i å kjøpe utenlands (fra Tyskland)...

 

http://www.compuland.de/ har operton 146, 148 og 170 på lager

 

Komponenten (menyen til venste) -> Prozessor-Upgrades -> side 2

 

sikkert kjekt for de som skal til Tyskland eller kjenner noen som bor der  :hmm:  ser ut til at frakt er ca 23 € (har ikke peiling på om det kommer toll i tilleg)

5567772[/snapback]

Det kommer ikke toll i tillegg, men du må betale moms. Dvs butikken trekker fra tysk moms, men så må du betale moms i Norge, det kan du enten fikse selv eller få posten til å gjøre det.

5570544[/snapback]

 

En 148 blir vel med frakt og moms minus tysk moms å komme på overkant av 2100 kroner stykket. Dobbelt så mye som jeg har bestilt til. Usj. Kjipt å være fattig student innimellom.

Lenke til kommentar
En 148 blir vel med frakt og moms minus tysk moms å komme på overkant av 2100 kroner stykket.  Dobbelt så mye som jeg har bestilt til. Usj. Kjipt å være fattig student innimellom.

5570786[/snapback]

Tror faktisk du må belage deg på enda mer, tysk moms er såvidt jeg vet 16%(varierer, men er det på sykler etc hvertfall). Nå var 23€ for express, mens 20€ for vanlig postgang. Dessuten vil de ha 0,95% av beløpet du bestiller for i forsikring slik jeg forstår det? Nå skal du vel strengt tatt også betale norsk moms for den biten av frakten som foregår i Norge, men min erfaring er at du ofte ender med å betale norsk moms på hele frakten ettersom den sjelden er delt opp/spesifisert.

Lenke til kommentar
Ja har fått et tilbud nå:

 

A64 3700+: 1651 NOK.

Zalman CNPS 9500LED: 429 NOK.

 

Vet ikke om jeg skal slå til enda! Er tross alt 400 kr dyrere enn opteron som jeg bestillte! Hva mener dere?

 

Er den 400 kr bedre enn opteron 146?

5522349[/snapback]

 

7. februar klokken 09.49 fikk jeg denne mailen tilsendt fra Shg.no:

 

"

Hei Per!

 

 

 

Beklager det sene svar

 

 

 

Jeg kan gi deg prisavslag kun på AMD.

 

 

 

AMD Athlon64 3200+ Bulk (321092) 954.-

 

AMD Athlon64 X2 3800+ Boxed (321068) 1995.-

 

 

Med ønsker om en god dag!

Med vennlig hilsen / Best Regards

"

 

Klokken 13.08 samme dag legger jeg selvfølgelig inn en bestilling (via mail) på en Athlon64 X2 3800+ (samt noen andre komponenter) da jeg synes prisavslaget var bra.

 

8. februar klokken 13.56 tikker følgende hastemail inn:

 

"

Hei igjen!

 

 

En stor feil!!! Jeg har gitt deg pris på CPU uten moms! Beklager dette…

 

 

Funnet de som jeg kan gi mest avslag på

 

 

 

Varenr.: Pris: Din pris:

 

321177 1.831.- 1639,37

 

 

321158 1.831.- 1642,50

 

 

321178 2.585.- 2373,81

 

 

 

Denne du ønsket er det ikke mye å hente på som du ser.

 

 

321068 2.543 2492,64

 

 

 

Med ønsker om en god dag!

Med vennlig hilsen / Best Regards

"

 

He, he. Snakk om å holde styr på sakene :!: :!:

 

Enda på visa var at bestillingen har blitt sendt ut fra Shg.no (til ordinær pris selvfølgelig). Mest sannsynlig går pakken i retur da forutsetningen for selve ordren (prisavslaget) ikke er oppfylt. Pytt, pytt.

 

Ps: Fikk du til X800GTO kortet?

Lenke til kommentar

Jeg fikk mail av WWW.SHG.no:

 

Dessvärre kommer vi inte få in den igen. Jag beklagar men AMD har beslutat sig för att inte leverera till slutkunder. Jag kan bara beklagar det inträffade och be om ursäkt för den frustration detta orsakar. Har du frågor är du välkommen att återkomma.

 

så jeg loget meg inn på kundesiden for ogse på status på min 146 som er i best.

DEN VAR BORTE

Har dem lov å slette en bestilling slik da ... ??

Lenke til kommentar
Ja har fått et tilbud nå:

 

A64 3700+: 1651 NOK.

Zalman CNPS 9500LED: 429 NOK.

 

Vet ikke om jeg skal slå til enda! Er tross alt 400 kr dyrere enn opteron som jeg bestillte! Hva mener dere?

 

Er den 400 kr bedre enn opteron 146?

5522349[/snapback]

 

7. februar klokken 09.49 fikk jeg denne mailen tilsendt fra Shg.no:

 

"

Hei Per!

 

 

 

Beklager det sene svar

 

 

 

Jeg kan gi deg prisavslag kun på AMD.

 

 

 

AMD Athlon64 3200+ Bulk (321092) 954.-

 

AMD Athlon64 X2 3800+ Boxed (321068) 1995.-

 

 

Med ønsker om en god dag!

Med vennlig hilsen / Best Regards

"

 

Klokken 13.08 samme dag legger jeg selvfølgelig inn en bestilling (via mail) på en Athlon64 X2 3800+ (samt noen andre komponenter) da jeg synes prisavslaget var bra.

 

8. februar klokken 13.56 tikker følgende hastemail inn:

 

"

Hei igjen!

 

 

En stor feil! Jeg har gitt deg pris på CPU uten moms! Beklager dette…

 

 

Funnet de som jeg kan gi mest avslag på

 

 

 

Varenr.: Pris: Din pris:

 

321177 1.831.- 1639,37

 

 

321158 1.831.- 1642,50

 

 

321178 2.585.- 2373,81

 

 

 

Denne du ønsket er det ikke mye å hente på som du ser.

 

 

321068 2.543 2492,64

 

 

 

Med ønsker om en god dag!

Med vennlig hilsen / Best Regards

"

 

He, he. Snakk om å holde styr på sakene :!: :!:

 

Enda på visa var at bestillingen har blitt sendt ut fra Shg.no (til ordinær pris selvfølgelig). Mest sannsynlig går pakken i retur da forutsetningen for selve ordren (prisavslaget) ikke er oppfylt. Pytt, pytt.

 

Ps: Fikk du til X800GTO kortet?

5577319[/snapback]

 

Nei ble ikke noe flash...men ja jeg fikk det til:)

Du bare forsvant etter du sa du skulle sende viking biosen :(

 

Men la inn Connect3d biosen og den funka fint...

Fikk den stabil på 570/600 med den biosen gitt :)

 

Men er da også rå fornøyd med san diegon fra shg.

 

fy f for et resultat

 

3050 Mhz på 1.5V

52 grader load

37 grader idle!

 

System: DFI NF4 ultra-d

1024MB twinmos BH5

3700+ san diego

Zalman 9500

Endret av eskarls
Lenke til kommentar
Jeg fikk mail av WWW.SHG.no:

 

Dessvärre kommer vi inte få in den igen. Jag beklagar men AMD har beslutat sig för att inte leverera till slutkunder. Jag kan bara beklagar det inträffade och be om ursäkt för den frustration detta orsakar. Har du frågor är du välkommen att återkomma.

 

så jeg loget meg inn på kundesiden for ogse på status på min 146 som er i best.

DEN VAR BORTE

Har dem  lov å slette en bestilling slik  da ... ??

5578058[/snapback]

 

Vel, i SHGs salgsbetingelser står det: "Det tas forbehold for utsolgte varer og utskutt leveringstid hos shg.no AS grossister.

http://www.shg.no/handelsvilkar/salgsbetingelser2.asp

Lenke til kommentar
Til dere som er ute etter opteron, hvis ingen har nevnt det før, Komplett har tre forskjellige opteron inne på lager akkurat nå  :D

 

:thumbup:

5585050[/snapback]

 

Ja, og nå syns jeg fremgangsmåten til shg stiller seg i et helt annet lys.

 

Fikk også mail om at de hadde "glemt" å legge på moms på prisen jeg fikk når jeg svarte at jeg ønsket å kjøpe til den prisen. Det tok dem 2 dager å "lage" riktig pris, noe jeg kunne gjort selv på 5 sekunder hvis de bare hadde opplyst med en gang at det var momsen. Kunne få et par tiere i avslag på en 3700 box og rundt 200,- på en oem. Gidder ikke sutre nå når det er helg, men for det første så har de gitt et skriftlig tilbud som de uten videre trekker tilbake (ikke mange som hadde gjort det for et par hundre kroner). For det andre så suger tilbudet.

 

Gidder ikke å svare på mailen for da må jeg be dem kysse meg i r**a.

Lenke til kommentar

Tror ikke det går lenge før shg har opteron på lager igjen. Jeg skjønner veldig godt at mange butikker nå vil "kvitte" seg med kunder for å demme opp for store tap. Skal bli spennende å se om kunder som bestilte for to måneder siden vil bli prioritert da, når den dagen kommer. Ikke særlig fristende å selge cpu'er for 12-1300kr (Opteron 146) når man kan selge de for 2000+

 

Håper jeg tar grusomt feil!

 

Jeg har bestilling inne og kommer aldri til å avbestille, jeg har ikke dårlig tid, selv om butikken har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...