Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten advarsel; det ser ut til at Play.com har begynt å sende flere enheter i hver forpakning. Opplevde det i sommer da jeg bestilte noen tskjorter, og igjenn nå når jeg bestilte noen filmer. Det er verdt å huske på dersom man bestiller flere filmer som ligger oppunder tollgrensen.

 

Fra nå av kommer jeg hvertfall til å dele opp bestillingene mine slik at jeg er garantert at pakkene ikke ender på over 200kr i verdi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Daft Punk's Interstella 5555 har nettopp kommet på BD og jeg har planer om å kjøpe den. Søkte litt rundt i forskjellige nasjonale og internasjonale nettbutikker for å se på prisen, og oppdaget at cdon.com oppgir at filmen kommer i 1080i mens blu-ray.com sier 1080p. På feks amazon.co.uk kan jeg ikke finne noe info om oppløsning osv.

 

Finnes det en pålitelig kilde som kan bekrefte hva som faktisk stemmer og evt. hvor jeg får tak i 1080p-versjonen?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

En liten advarsel; det ser ut til at Play.com har begynt å sende flere enheter i hver forpakning. Opplevde det i sommer da jeg bestilte noen tskjorter, og igjenn nå når jeg bestilte noen filmer. Det er verdt å huske på dersom man bestiller flere filmer som ligger oppunder tollgrensen.

 

Fra nå av kommer jeg hvertfall til å dele opp bestillingene mine slik at jeg er garantert at pakkene ikke ender på over 200kr i verdi.

 

Jeg ghar også opplevd, dette, men det var på sånn tilbud da, 3 for prisen av 2, 2 for 8 pund også videre...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Nå var det ikke varene jeg tenkte på.

 

Pris er stort sett det siste jeg bryr meg om.

 

Service, hvor lang tid det tar før ting dukker opp og hvordan ting ser ut når det først dukker opp kommer høyere på min liste.

 

Men hvis det å spare 2 kroner, få varene alt fra 3 dager til fire uker senere og det kommer pakket inn i noe de kaller papp (a4 ark er vel mer passende).

Så er det bare å kjøre på, jeg snakker av erfaring for å si det sånn. Har ikke handlet der på over 4 år og kommer nok aldri til å gjøre det igjen.

 

post-29624-0-60279700-1342633204.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Bare hold deg under 200 kroners grensa så går det fint. Viss du overstiger 200 kroner må du betale et gebyr (100kr?) + 25% i moms om jeg ikke tar helt feil.

Og bare for å presisere: det er varens pris som må være under 200 kroner. Fraktbeløpet kommer ikke inn i denne vurderingen. (DVD til 180,- med 100,- i frakt går altså momsfritt inn fra utlandet.)

 

Men dersom varens pris er høyere enn 200 kroner, så skal det beregnes moms av totalbeløpet inkludert frakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om play.com har begynt å sende filmene i en pakke nå? Jeg bestilte 9 filmer for litt over en måned siden og da de ikke hadde kommet etter 21 dager sist uke etterlyste jeg de og fikk tilsendt nye. Men i dag fikk jeg en hentelapp i postkassen fra play.com. Denne var datert 26. september, samme dag som jeg fikk tilsendt nye. Altså var dette den første forsendelsen som ankom. Men jeg fikk den ikke før i dag siden den tydeligvis hadde vært gjennom tollen og fordi den kom som postoppkrav.

 

Dette synes jeg er fryktelig rart siden jeg allerede har betalt for filmene. Det er også snakk om et beløp på 500 kroner så det er ikke noe jeg har så veldig lyst til å betale. Noen som har vært borti det samme? Ingen av filmene jeg bestilte oversteg 200 kroners grensa.

Lenke til kommentar

Noen som vet om play.com har begynt å sende filmene i en pakke nå?

Ja, så strengt talt ingen grunn til å ikke bruke amazon.co.uk lenger.

 

Jeg handlet mye på Play.com før de kuttet ut at nordmenn kan betale med pund. Prisene ble mye høyere etter den omleggingen.

Amazon.co.uk er etter mine beregninger mye billigere, da de trekker fra 17.5% moms og sender fraktfritt hvis ordren er over 20 pund?

 

Edit: Samtidig må jeg også trekke fram Cdon som en bra butikk når det kommer til bluraykjøp. Masse snadder der innimellom til behagelige priser. F.eks Fast and Furious bokssett med 5 blurays til 149kr. Amazon selger vel dette til nærmere 40 pund (kun et eksempel - har ikke kjøpt disse selv ;) ). I tillegg slipper man å lure på om det er norsk tekst på filmene man bestiller fra Cdon.

Endret av Trondms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...