Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er porto mye dyrere på Amazon US i forhold til Amazon UK? Og har de regionfrie BD-er, eller BD-er med region 2, eller har de bare 1?

 

Ingen fraktkostnad hos Amazon.co.uk for ordre over £20. De trekker også fra 20% moms fra summen, så det vil si at det er fraktfritt over £16.5. :) Det lønner seg nok derfor aldri å kjøpe fra Amazon.com kontra den britiske filialen. Sjeldent norsk tekst også på filmer fra Amazon.com

Endret av Trondms
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er norsk tekst på denne? (Edit: har funnet ut at den har norske tekster)

http://www.amazon.co...49705569&sr=8-1

 

Hva blir prisen med norske avgifter osv?

 

Ingen fraktkostnad hos Amazon.co.uk for ordre over £20. De trekker også fra 20% moms fra summen, så det vil si at det er fraktfritt over £16.5. :)

 

I ditt tilfelle:

£90/1.20 (trekker fra moms) = £75

 

Så blir det lagt på 25% moms når den kommer til Norge:

£75 x 1.25 = £93.8 = ca 860 NOK

 

Totalsum. 860kr + fortollingsgebyr på 110kr(?) = 970kr

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finnes det en måte hvor jeg kan kjøpe denne uten å måtte betale masse i moms/toll? Funker det å markere den som gave?

 

Om ikke, hvor mye blir det ca. i kostnader om jeg bestiller den? Jeg får jo gratis frakt, slik at den koster £39,58 i stedet for £47,50.

 

Nei, du må betale 25% MVA og et fortollingsgebyr. Du slipper bare MVA dersom varen koster under 1000 kr og er sendt fra en privatperson uten noe form for kvittering. Pakker fra Amazon blir snappet opp ganske fort, da de skriver AMAZON over hele pakken, i tillegg til at de er pliktige til å merke pakken med kjøpesummen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva er greia med at Play.com reklamerer med to BD for 16,49 Euro (8,23 per), for så å legge til 0,76 Euro per film når filmene er lagt i handlekurven?

 

Planlegger å kjøpe Star Trek, Zulu, Revolutionary Road, Coraline, The Breakfast Club og The Truman Show.

 

Her er oversikten over filmer på tilbud.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Funker Play com for norske kunder lenger egentlig?

En stund siden jeg bestilte noe, men når jeg skulle det nå får jeg bare en melding om "Your account has been declined" og at card details må sjekkes.

Der ligger jo et gyldig kort fortsatt inne men vet ikke hva som er gale. Gav opp.

 

Update. Fant ut av det til slutt og fikk bestilt etter en del plynder. Var mye enklere der før.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hvor kan man få sett eller kjøpt Jodorowsky's Dune?

http://www.imdb.com/title/tt1935156/

Du kan se den på True/False Film Fest i morgen, lørdag og søndag ellers må du nok vente en stund til. Ser ikke ut som den er blitt vist på annet enn festivaler ennå.

 

Lurer på det samme når det gjelder "Dead of Winter"

 

http://www.imdb.com/title/tt2728984/reference

Filmen ser ikke ut til å ha en premieredato enda så du må nok bare smøre deg med litt tålmodighet for å få sett denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...