Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

På Amazon.co.uk slipper man nå frakt hvis man bestiller for £25 eller mer. Vinningen går da forsåvidt opp i spinningen, siden man må bestille for over 200,- og dermed får MVA og gebyr i tillegg. Vet ikke helt hvordan Amazon.co.uk håndterer dette om man f.eks. bestiller noe som er på lager og noe som ikke er det (f.eks. pre-order), om de sender separat og du fremdeles slipper å betale frakt. I så fall kan det jo resultere i litt billigere filmer.

 

Nyheten er altså at dette også gjelder til Norge fra 1.oktober. Og endel andre land i Europa.

Endret av ballsack
Lenke til kommentar

Stilig, og det er faktisk nå som den britiske punden står så svakt mulig og utnytte dette tilbudet uten å overstige tohundrekronersgrensa. Dette siden Amazon UK trekker fra britisk VAT (mums) for internasjonale kunder.

Jeg prøvde dette i praksis just nu. Jeg puttet varer for tilsammen GBP 25.04 i handlekurven, som etter at de trakk fra VAT-en endte på 21.31 (de trekker vist fra snaut 15%, jeg trodde den britiske VAT-en var på 17,5% men jeg tok tydeligvis feil). Kursen hos tollvesenet er nå på 9,28 norske kroner for en britisk pund, så prisen ender da på NOK197,76 , med gratis frakt.

Lenke til kommentar

Oops, tabbe fra min side.

Da trekker jeg tilbake min ymting om at Amazon UK kanskje ikke trekker fra så mye som de kanskje burde.

Men det langt på vei viktigste var jo at en kan nyte godt av Amazons gratis frakt tilbud uten å bli skyldig mums og fortolling, og det gjør en, for det tallet jeg oppgav som sluttsum stemmer ihvertfall. Det var kun med regnestykket mitt av hvilken prosentsats de opererer med hvor ting havnet litt på hodet (bokstavelig talt).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tviler vel på om det blir rettet opp i...det har vært litt forskjellige utgivere av Lost på BD i statene (Touchstone/Disney og ABC). Så med mindre ett studio/utgiver tar på seg og f.eks. remastere alle sesongene og gi ut en ny boks så skjer det nok ikke noe (ett scenario jeg ikke har noe tro på).

 

Beste tipsene er nok enten og kjøpe en regionfri spiller, eller sesong 3 og 4 enkeltvis + US boksen (da kan du kaste frisbee e.l. med sesong 3+4 platene fra US).

 

 

Ett annet alternativ er denne;

 

51lEnAGoB7L._SL500_AA300_.jpg

 

Lost: The Complete Seasons 1-6 Premium Box Set with Senet Board Game

 

 

Men den er ikke på langt nær like kul som US boksen... og den er overpriset deluxe til nærmere £200!! :nei:

Lenke til kommentar

Tviler vel på om det blir rettet opp i...det har vært litt forskjellige utgivere av Lost på BD i statene (Touchstone/Disney og ABC). Så med mindre ett studio/utgiver tar på seg og f.eks. remastere alle sesongene og gi ut en ny boks så skjer det nok ikke noe (ett scenario jeg ikke har noe tro på).

 

Alle sesongene er distribuert av Disney/Buena Vista. Det er ikke forskjellige selskaper som sitter på rettighetene. Disney eier alle. Touchstone/ABC er underdivisjoner av Disney.

 

Hvorfor de har valgt å sonelåse noen, er det bare de som kan svare på.

 

Men jeg har den amerikanske Lost-boksen. Det mest ironiske av alt, er at sesong 6 har norsk tekst på både episodene og ekstramaterialet. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...