Gå til innhold

Creative Zen Vision:M


Anbefalte innlegg

Snakket med en fra Creative i dag og han sa at de kom med flashbaserte spillere på 4, 6, 8 , 10 , 12 GB om en 2 - 3 måneder. Problemet når det gjaldt flash var at Apple hadde støvsugd markedet for slikt minne med sin Nano.

 

Selv har jeg mest lyst på en Creative da lydkvaliteten er bedre og at den støtter flere fil-formater, "Alle" har iPod, jeg må ha radio, og jeg er drittlei av at Apple griner om at MS lager kunstige kundebindinger gjennom å integrere/bundle software slik at kunden må velge deres produkter og så gjør akkurat det samme selv med iPod/iTunes/Quicktime.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakket med en fra Creative i dag og han sa at de kom med flashbaserte spillere på 4, 6, 8 , 10 , 12 GB om en 2 - 3 måneder. Problemet når det gjaldt flash var at Apple hadde støvsugd markedet for slikt minne med sin Nano.

Max 50% av flash-minnet gikk vel til nano? Men jeg tviler på at det er creative sitt egentlige problem.

Selv har jeg mest lyst på en Creative da lydkvaliteten er bedre og at den støtter flere fil-formater, "Alle" har iPod, jeg må ha radio, og jeg er drittlei av at Apple griner om at MS lager kunstige kundebindinger gjennom å integrere/bundle software slik at kunden må velge deres produkter og så gjør akkurat det samme selv med iPod/iTunes/Quicktime.

At Creative er så mye bedre enn Apple er vel avhengig av testen du leser, tror iAudio er et bedre valg i så måte. Og uansett, det er vel ikke Apple som griner mot MS sin bundle-praksis? Helt greit at folk er kritiske til Apple, men man trenger ikke hive alt opp i konspirasjons-gryta :whistle:
Lenke til kommentar

Personlig skjønner jeg ikke hypen hvorfor alt skal være en Ipoo killer?!

 

Hvis jeg forstod artikkelen rett, er det nå drag n drop på Vision? dette er hvertfall et stort pluss, da deres tidligere zen spillere var avhengig av mediasource..

 

Uansett så vil jeg anbefale Iriver H300 serien. banker stort sett det meste av mp3 spillere med video playback function, dog litt tjukk, men ikke noe problem for min del !

Lenke til kommentar
Nanoen er ikke lett og ødelegge da.

5497082[/snapback]

Det stemmer, men den ser unektelig spinkel ut.

5497405[/snapback]

Vel, ødelegge og ødelegge.. Fronten ripes i hvertfall ekstremt lett opp.

5498395[/snapback]

Hva gjør en ripe eller to... når den tåler så mye som den gjør før den faktisk slutter å spille musikk! Som jo er det man skal bruke den til.

 

Prøv det her med Zen-spillern så vil jeg tro den faller fra hverandre under første testen.

http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3

Lenke til kommentar
Nanoen er ikke lett og ødelegge da.

5497082[/snapback]

Det stemmer, men den ser unektelig spinkel ut.

5497405[/snapback]

Vel, ødelegge og ødelegge.. Fronten ripes i hvertfall ekstremt lett opp.

5498395[/snapback]

Hva gjør en ripe eller to... når den tåler så mye som den gjør før den faktisk slutter å spille musikk! Som jo er det man skal bruke den til.

 

Prøv det her med Zen-spillern så vil jeg tro den faller fra hverandre under første testen.

http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3

5499408[/snapback]

Jeg innrømmer at det var rimelig imponerende. Men en ripe er da rimelig viktig på et motetilbehør som selges i stor grad grunnet utseende ? :p

Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke hypen hvorfor alt skal være en Ipoo killer?!

Fordi det er Apple/Ipod som har størst markedsandel, dersom en ny spiller skal kapre markedsandeler fra Apple, så er det naturlig at det må være en iPod killer? Men som nevnt før tror jeg hele konseptet rundt iPod gjør det ekstra vanskelig, dvs en veldig brukervennlig/bra musikknedlastingstjeneste, alt ekstrautstyret og det faktum at de fleste nye biler leveres med stereoanlegg som er "iPod kompatibelt". Ett annet moment for iPod er at brukerterskelen er lav, dvs komboen iTunes-iPod er så enkel i bruk at "alle" klarer det, da inkludert laste ned musikk. Spillerne i seg selv også er meget enkle i bruk, selv folk som omtrent aldri har vært borti en datamaskin finner utav menyene på en iPod rimelig kjapt. Man kan godt kritisere Apple for å "stenge ute andre" og jeg er enig, men fra salgstallene ser det ikke ut til å bekymre folk flest....

 

Jeg innrømmer at det var rimelig imponerende. Men en ripe er da rimelig viktig på et motetilbehør som selges i stor grad grunnet utseende ?

Det er nok en faktor, men jeg tror de andre punktene jeg nevnte over veier mest for de fleste. Spilleren havner uansett i lommen der ingen ser den og riper er åpenbart ikke ett problem Apple er alene om :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Dette er spilleren jeg har ventet på, og testene jeg har lest bekrefter det :) Er glad jeg bestemte meg for å vente på denne. Etter at den gode gamle iRiver CD-MP3-spilleren min smeltet i en bussbrann (!) hadde jeg bestemt meg for at jeg ville ha bra video-avspilling på spilleren min også.

 

Men iAudio X5 hadde for liten skjerm, Gmini 400 hadde også litt liten skjerm, i tillegg til at den var rimelig stygg. Men Zen Vision:M er spilleren for meg. Bryr meg null og niks om den er "litt for tykk" eller har litt for harde knapper. Den er perfekt ut fra det jeg har lest. ^_^

 

Bestilles i dag! :)

 

Edit: Den USB-pakken som man kobler på spilleren kan man bruke til å overføre bilder fra et digitalt kamera, ikke sant?

 

Også en ting til: Noen som vet om komplett.no/noen andre norske nettbutikker som også selger den kabelen man trenger for å koble spilleren til en TV?

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Dette er spilleren jeg har ventet på, og testene jeg har lest bekrefter det :) Er glad jeg bestemte meg for å vente på denne. Etter at den gode gamle iRiver CD-MP3-spilleren min smeltet i en bussbrann (!) hadde jeg bestemt meg for at jeg ville ha bra video-avspilling på spilleren min også.

 

Men iAudio X5 hadde for liten skjerm, Gmini 400 hadde også litt liten skjerm, i tillegg til at den var rimelig stygg. Men Zen Vision:M er spilleren for meg. Bryr meg null og niks om den er "litt for tykk" eller har litt for harde knapper. Den er perfekt ut fra det jeg har lest. ^_^

 

Bestilles i dag! :)

 

Edit: Den USB-pakken som man kobler på spilleren kan man bruke til å overføre bilder fra et digitalt kamera, ikke sant?

 

Også en ting til: Noen som vet om komplett.no/noen andre norske nettbutikker som også selger den kabelen man trenger for å koble spilleren til en TV?

5500602[/snapback]

 

 

Ekstratilbehøret må du nok kjøpe her:

 

www.europe.creative.com

Lenke til kommentar
Edit: Den USB-pakken som man kobler på spilleren kan man bruke til å overføre bilder fra et digitalt kamera, ikke sant?

5500602[/snapback]

 

Tror ikke vision:m støtter dette. Tror du må ha en PC.

 

Noen som vet om forskjellen på lyden i iAudio X5 og vision:m er stor? I testen sier de at lyden er bra men ikke like bra som X5.

 

edit: Er det noen som har tester av batteritiden?

edit2: fant en på http://www.extrememhz.com/visionm-p4.shtml

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Edit: Den USB-pakken som man kobler på spilleren kan man bruke til å overføre bilder fra et digitalt kamera, ikke sant?

5500602[/snapback]

 

Tror ikke vision:m støtter dette. Tror du må ha en PC.

 

Noen som vet om forskjellen på lyden i iAudio X5 og vision:m er stor? I testen sier de at lyden er bra men ikke like bra som X5.

 

edit: Er det noen som har tester av batteritiden?

edit2: fant en på http://www.extrememhz.com/visionm-p4.shtml

5503823[/snapback]

Ja, leste litt omkring og fant ikke noe som nevner slik funksjonalitet, så den støtter sikkert ikke det. Men den er likevel er super spiller, får heller finne en PC, eller kjøpe et ekstra minnekort til kameraet mitt om jeg får lite minneplass :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg kjøpt denne spilleren etter å ha lest mye bra om den. Jeg er veldig fornøyd, alt virker veldig bra.

 

Jeg lurer på en ting. Før hadde jeg en flash spiller (creative muvo tx fm) og når jeg valgte en sang så spilte den av sangen og så alle sangene etter den i rekkefølge.

Når jeg velger en sang i denne spilleren blir bare sangene i det samme albumet valgt og etter den har spilt det stopper den. Hvordan kan jeg få den til å fortsette til neste album?

 

edit: En ting til, jeg bruker ikke rangering av sangene, så går det an å få spillelisten til å komme før rangeringen når man trykker på "velg knappen".

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...