Gå til innhold

Creative Zen Vision:M


Anbefalte innlegg

Jeg har nå skaffet meg denne, det jeg har hatt problemmer med er den midttouchpadden og når en skal trykke på den. Det er ganske tilfeldig om jeg klarer det eller ikke.

 

Jeg synes en del innstillinger burde kunne oppdateres fra PCen. klokke og dato er et godt eksempel som burde ha vært automatisk når den blir koblet til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ser det er lenge siden det var noe aktivitet på denne tråden, men prøver. Har en grusomt kjedelig sommerjobb, og er bare nødt til å skaffe meg en skikkelig spiller. Hadde egentlig bestemt meg for denne, før jeg leste denne brukererfaringen om dette produktet her på hw.no:

 

Utdrag:

Advarsel til andre som vurderer denne spilleren: Navigasjonen er dårlig. Det går ikke an og browse igjennom albumene slik de kan lagres på spilleren (i mapper og undermapper i file-tree). Spilleren henter bare ut albumnavnene, altså ikke med artistnavnet først, så har man mange forskjellige typer musikk og album på spilleren blir det veldig uoversiktelig.

 

Er dette tilfelle? At jeg ikke kan velge artist først, så få frem alle albumene til denne artisten, eller bare jeg som misforstår hva han/hun mener?

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Man velger først å vise artist, album, alle sanger, sjanger, spilleliste eller innspillinger, og så velger man videre som vanlig.

 

F.eks. Trykker du musikkbibliotek->Artist->Velg artist->velg album->velg sang.

 

Det er som vanlig som det er på mange andre spillere og det funker veldig bra.

 

Når du ser gjennom bildene og videoene kommer de etter hvilke mapper du har lagt de i.

 

edit: Aner ikke hva den personen mener, men det er hvertfall feil.

 

edit2: Jeg leste alt han skrev på prisguiden og tror jeg skjønte hva han mente. Når du trykker på album for å se alle albumene så står det bare albumnavnet uten artistnavn og den sorterer da alfabetisk etter albumnavnet sånn at et album fra en artist kan komme mye lenger opp i listen enn et annet album fra samme artist.

 

Dette er etter min mening helt logisk siden når man skal ha det i rekkefølge etter artist så trykker man på artist og får opp en liste over artistene og så trykker på en artist og får opp en liste over albumene til den artisten.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Kan man spille av filmer som har høyere oppløsning enn 320x240 piksler? I spilleren altså, ikke via fjernsyn.

--

Edit: Glem det med oppløsning. Svaret er: Ja, det kan man. Har selv filmer på 720x480 piksler ;)

5789034[/snapback]

Betyr dette at man kan koble den til en TV og bruke den som en vanlig video-avspiller? (Hva er oppløsning på en vanlig CRT-TV?) Det er jo i såfall genialt! Men da burde den jo kunne hatt 60GB harddisk...

Vil den kunne brukes som en vanlig USB-disk under linux? Bare mounte og overføre mp3 og divX via filhåndterer? Finnes det noe bra programvare, liknende iTunes/ mediamonkey, for linux?

Er det noen som har opplevd at den krasjer og sletter hele mp3-samlinga? Er det trygt å ha hele mp3 samlinga kun på denne?

Lenke til kommentar

Den kan spille av akkuratt det samme som står på spillerens skjerm på en TV ja. Max oppløsning på videoer er 640*480.

 

Den kommer ikke opp som ekstern disk i linux til overføring av mediefiler, du må bruke et program. Du har en funksjon for å brukes som ekstern disk, men de filene som ligger der kan ikke vises på spilleren.

 

Har ikke prøvd dette programmet, men du kan prøve det. Det er for overføring av mediefiler til spilleren med linux: http://gnomad2.sourceforge.net/

 

Jeg har ikke opplevd at noe har blitt slettet på den, men det kan vel skje, men tror ikke det er så sansynelig. Har du ikke plass til musikken på PCen?

Lenke til kommentar
Den kommer ikke opp som ekstern disk i linux til overføring av mediefiler, du må bruke et program. Du har en funksjon for å brukes som ekstern disk, men de filene som ligger der kan ikke vises på spilleren.

 

Har ikke prøvd dette programmet, men du kan prøve det. Det er for overføring av mediefiler til spilleren med linux: http://gnomad2.sourceforge.net/

6241116[/snapback]

Version 2.x of the firmware is not supported by Linux projects such as gnomad2

Kjipt! Da røyk den for meg... Skuffa :(

Hva med iPod Video eller iAudio X5, har noen av disse denne muligheten?

Lenke til kommentar

iAudio X5 kommer opp som ekstern harddisk, dessverre har den mye dårligere video og bildefunksjonalitet. Den har mindre skjerm, alle videoer må konverteres, den støtter ikke bilder over 2,5 eller 3 MB (husker ikke om det var 2,5 eller 3 MB) og den kan ikke vise bilder mens man spiller musikk. På iPod må man konvertere videoene og den har dårligere bildekvalitet enn Vision:m og færre funksjoner. Sier bare dette så du vet hva du mister hvis du kjøper en av disse spillerene.

 

Det om firmware som ikke støttes i linux med gnomad2 gjelder Nomad Jukebox Zen Xtra. Vet ikke hvordan det er med vision:m da, men kan kanskje få testet det i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle fortelle litt om siste nytt på denne fronten...

 

Etter at Creative har saksøkt Apple for et brukergrensesnitt de mener de har patent på, eller noe slikt, har jeg bestemt meg for å boikotte Creative-produkter.

 

Et firma som driver på slik fortjener ikke mine penger.

 

Har sett litt på iAudio A2, som selv om den er dyrere og har større skjerm, er veldig fristende. Den har også en syk batterilevetid på 7-10 timer!

Lenke til kommentar
Tenkte bare jeg skulle fortelle litt om siste nytt på denne fronten...

 

Etter at Creative har saksøkt Apple for et brukergrensesnitt de mener de har patent på, eller noe slikt, har jeg bestemt meg for å boikotte Creative-produkter.

6247825[/snapback]

 

Hadde vært smart av deg å vite hvorfor du boikotter noe da :roll:

 

Creative lager minst like gode produkter som iPod. Dumt av deg å støtte Apple som dominerer et marked med produkter som ikke er så utrolig gode som mange sier de er...

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe iPod heller, som sagt, men grunnen til at jeg vil boikotte Creative er altså søksmål på bakgrunn av et ubrukelig patent på brukergrensesnitt. Det forklarte jeg jo i innlegget du siterer.

 

Uansett, synes folk bør tenke seg grundig om før de kjøper noe som helst fra Creative. Pengene du betaler går med til grunnløse søksmål mot konkurrenter, husk det.

 

Hvor god iPod er aner jeg ikke, siden jeg ikke har iPod, og jeg har aldri prøvd en heller.

Lenke til kommentar
Etter at Creative har saksøkt Apple for et brukergrensesnitt de mener de har patent på, eller noe slikt, har jeg bestemt meg for å boikotte Creative-produkter.

6247825[/snapback]

 

Det tyder på at du ikke har fulgt saken helt. Etter min mening er det feil å boikotte Creative - ta heller Apple. Vet ikke nøyaktig hva saksøkingen går ut på jeg heller.

 

Jeg vet derimot at Creative tok patent på organiseringsystemet av musikkfiler Apple nå bruker i sine iPoder. Det er altså ikke hele brukergrensesnittet Creative har patent på, men metoden musikkfilene er organsiert på. Creative mener nå Apple har tatt i bruk deres patenterte menysystem vel vitende at det var Creative som hadde patenten. Regner med at det er pga dette Creative saksøker Apple...

Lenke til kommentar

Haha, hvis man plutselig skulle boikotte alle produsenter som går til søksmål/er i tvister mot andre produsenter, kunne man bodd langt oppå fjellet med en kassegitar og en gyngestol, helt fritt for elektroniske komponenter.

 

Jeg syns Apple har rotet det verre til med dårlig formatstøtte på iPod Video, samt skumlere og skumlere kontroll over hvilke rettigheter du har med mediefilene dine gjennom iTunes.

 

Jeg har vært iPod-fan fra dag én, fra jeg fikk en iPod 5GB i hånda og var i lykkerus, men når Creative klarer å få til en drag-n-drop-spiller på 30GB med kjempegod skjerm så klarte jeg ikke helt å vurdere iPod Video.

Har hatt en Vision:M i noen dager nå, og er veldig fornøyd så langt.

 

Foreløpig eneste negative ting jeg har merket: Jeg har vært vant med iPod-navigering i mange år. Creative har et lignende system på Vision:M, men når du har valgt deg ut en artist, og vil få opp alle sangene fra alle album deretter, går ikke dette på en Vision:M, med mindre du bruker lang tid på å lage deg en spilleliste med alt av artisten. Ellers kan man bare gå inn på ett og ett album av gangen, eller du kan trykke Play på artisten, så kan man shuffle mellom alle sanger fra artisten. På en iPod kan du enten velge deg ett og ett album, eller du kan trykke på "alle".

Lenke til kommentar
Haha, hvis man plutselig skulle boikotte alle produsenter som går til søksmål/er i tvister mot andre produsenter, kunne man bodd langt oppå fjellet med en kassegitar og en gyngestol, helt fritt for elektroniske komponenter.

Trist men sant. Men i dette tilfellet er det snakk om en helt fersk rettssak basert på tull og tøys. Hvis uærlige firmaer som Creative merker at salget går ned når de misbruker rettssystemet på denne måten, vil de dog kanskje tenke seg om en gang ekstra eller to før de prøver seg neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke giddet å lest hele tråden, men jeg kan uansett komme med min mening:

Ipod er en hype, men nok om det...

Skal man ha en HD-spiller, blir størrelsen "XL-XXL". Tror det har liten praktisk betydning, da man må ha jakker eller svært store lommer uansett. Det som faktisk betyr noe på en HD spiller, som lyd og batterikapasitet (og enkelte mener skjerm. Okei.) skull vært bedre vektlagt.

 

Jeg har creative zen touch. Den har fått mye pepper pga størrelse og årlig navigering.

 

Størrelsen er XXL, og det var jeg klar over. 50 g fra eller til spiller liten rolle i jakkelomma mi.

Den overfølsome touchnavigeringen har faktisk blitt fikset i den nyeste firmwaren. Det er gutta som kan høre på kundene sine det! (Jeg sier ikke at apple IKKE gjør det. Det har jeg liten erfaring med, unntatt reklamasjonssakene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...