Gå til innhold

Creative Zen Vision:M


Anbefalte innlegg

OK, men går det ann at den automatisk legger til sangene i playlisten sånn at den spiller neste album etterpå? Eller hvordan er det folk pleier å gjøre, det er jo litt kjedelig å måtte ta opp mp3-spilleren for hver gang albumet er ferdig, og det er også mye jobb å lage en spilleliste for hver gang jeg skal spille musikk.

 

Et spørsmål til. Jeg har overført noen videoer til spilleren og de sorteres jo etter mapper, men alle er ikke i riktige mapper og det går ikke ann å flytte filene som er på spilleren. Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jau, er det noen som har testet divx på tv med spilleren nå?

Litt kjipt å lese en sånn test på spansk..

5726243[/snapback]

 

Det har vel ikke noe å si hva slags videoformat/codec det er? Jeg vet ikke hvilket codec videoen jeg prøvde har.

 

Jeg har testet video på tv og det funket veldig bra. Utrolig bra bildekvalitet, ser ikke forskjell fra vanlig TV/DVD (så lenge videofilen er så bra kvalitet). Bilder var ganske flimrete noen ganger, men det er vel p.g.a. TVen vår.

 

Jeg brukte en kabel jeg hadde fra før og det virket uten problemer, selv om det står i bruksanvisningen at man må bruke kabelen til creative. Måtte bare bytte om så video er rød kontakt, venstre lyd er gul og høyre lyd er hvit. Jeg bare prøvde meg frem for å finne ut det.

 

Er det ingen som kan svare på det jeg spurte om i forrige post.

Lenke til kommentar
OK, men går det ann at den automatisk legger til sangene i playlisten sånn at den spiller neste album etterpå? Eller hvordan er det folk pleier å gjøre, det er jo litt kjedelig å måtte ta opp mp3-spilleren for hver gang albumet er ferdig, og det er også mye jobb å lage en spilleliste for hver gang jeg skal spille musikk.

 

Et spørsmål til. Jeg har overført noen videoer til spilleren og de sorteres jo etter mapper, men alle er ikke i riktige mapper og det går ikke ann å flytte filene som er på spilleren. Hvordan gjør jeg det?

5752945[/snapback]

 

Nå vet ikke jeg hvordan det er på denne zen'en, men du kan "høyreklikke" på en artist og legge til, eller legge til et album. Dette tar faktisk ikke så lang tid når du først blir vandt til det.. Du skjønner hva jeg mener? Du kan jo adde enkelte sjangere også, rimelig greit spør du meg..

Lenke til kommentar

Når man spiller av filmer på fjernsynet, lagrer man da videofilene i biblioteket på spilleren, eller lagres de i spilleren som om den var en ekstern harddisk? Er det ikke sånn at videofilene konverteres til lavere oppløsning når de overføres? Det vil jo da se dårligere ut på en stor skjerm. Jeg tenkte bare at hvis filene ble lagret "uttafor" bibliotektet, vil man ikke trenge å konverter dem...

 

Har ikke kjøpt tv-kabelen, men den hadde jo vært ok å hatt på hyttetur osv.

Lenke til kommentar
Når man spiller av filmer på fjernsynet, lagrer man da videofilene i biblioteket på spilleren, eller lagres de i spilleren som om den var en ekstern harddisk? Er det ikke sånn at videofilene konverteres til lavere oppløsning når de overføres? Det vil jo da se dårligere ut på en stor skjerm. Jeg tenkte bare at hvis filene ble lagret "uttafor" bibliotektet, vil man ikke trenge å konverter dem...

 

Har ikke kjøpt tv-kabelen, men den hadde jo vært ok å hatt på hyttetur osv.

5788461[/snapback]

Om du prøver å overføre en .avi-fil den ikke støtter får du spørsmål om du vil konvertere den. Er ikke sikker på om du kan velge å overføre uansett, men mener å at du kan det. I hvert fall kan du oveføre .mkv/.ogm/.txt filer til spilleren selv om den ikke støtter de filformatene, så regner med at .avi/.mpg-filer med codec som ikke støttes også kan overføres uten problemer.

 

Det medfølgende programmet konverterer til 320x240 eller lignende. Du må bruke et tredjeparts program om du vil bestemme oppløsning selv osv. Personlig bruker jeg AlltoAvi, et genialt program som har klart å konvertere det meste jeg har, eneste den ikke støtter enda er H264, men det kommer innen uken tipper jeg. Anbefaler egentlig AlltoAvi til alle, det støtter t.o.m. subtitles, så om du ser på mye anime (slik som meg ^^), eller bare liker tekst på filmene dine, ordner dette enkle programmet jobben på en enkel og kjapp måte.

 

Spilleren har også en external harddrive-funksjon, og du kan velde hvor mye plass den skal ta opp, så du kan overføre hvilke som helst filer til den om du vil.

 

Edit: Kanskje jeg missforstod... Du vil ikke kunne spille av videofiler som ikke støttes av spilleren uansett om du kobler den på TV eller ser på den innebyge skjermen. Det er jo samme spilleren uansett display.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å få kjøpt nye deksel til denne råtassen?

Har fått erfart 'first-hand' at det riper veldig lett :-/

 

Takker for evt. linker

5788645[/snapback]

Dekslene er vel ikke mulig å skifte ut?

 

Du kan kjøpe en god del forskjellige "silicone protection" ting-tang på ebay da, der det følger med både skjermbeskyttelse, heldekkende silikondrakt og div ekstrautstyr. Vet ikke helt hvordan kvaliteten er på det da, men har tenkt å bestille et eller annet etter hvert, så får vel bare ta en sjans å satse på at det er grei kvalitet.

Lenke til kommentar

Kan man spille av filmer som har høyere oppløsning enn 320x240 piksler? I spilleren altså, ikke via fjernsyn.

--

Edit: Glem det med oppløsning. Svaret er: Ja, det kan man. Har selv filmer på 720x480 piksler ;)

--

Er det noen måte å laste ned alle AlltoAvi-filene på en gang? Jeg får fnatt av sånne sider du må finner mirrors og gå gjennom femten sider får du får laste ned...

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Det programet var for kronglete, og jeg vet ikke om det fungerte helt på pcen min, så jeg gidder ikke stresse med det...

5789242[/snapback]

Heh, ok. Tror man må ha DivX/Xvid codecer osv lagt inn fra før. Personlig synes jeg det er et genialt program, man trykker én knapp for å komme til vinduet for å legge til filer (der må man velge videocodec, audio bitrate og oppløsning filmen skal ha), også kan man legge til så mange filer man vil, og etterpå trykke på en annen knapp for å starte konverteringen =)

 

Jeg har en stor mengde .mkv og .ogm serier som må konverteres, og jeg får konvertert hele sesonger uten problemer, bare lar den stå på mens jeg er på skolen :)

Lenke til kommentar

Jeg har en film som lyden ikke støttes av vision:m. Det er for høy bitrate, codecet støttes ikke og det er 6 kanaler. Videoen tror jeg støttes.

 

Jeg har prøvd å konvertere filmen med programmet som fulgte med, windows movie maker og nero, men ingen av disse kunne importere filmen. AlltoAvi klarte å konvertere videoen, men lyden ble ikke endret, så den var fremdelse ikke støttet.

 

Finnes det et program som bare konverterer lyden, eller som hvertfall klarer å konvertere videoen så den funker på vision:m?

Lenke til kommentar
Jeg har en film som lyden ikke støttes av vision:m. Det er for høy bitrate, codecet støttes ikke og det er 6 kanaler. Videoen tror jeg støttes.

 

Jeg har prøvd å konvertere filmen med programmet som fulgte med, windows movie maker og nero, men ingen av disse kunne importere filmen. AlltoAvi klarte å konvertere videoen, men lyden ble ikke endret, så den var fremdelse ikke støttet.

 

Finnes det et program som bare konverterer lyden, eller som hvertfall klarer å konvertere videoen så den funker på vision:m?

5790119[/snapback]

Prøvde du å forandre bitrate på lyden med AlltoAvi? Er en som tilpasset pocket PC'er, 710kbps, og den fungerer fint på Vision:M.

 

Om ikke kan du jo laste ned VirtualDubMod og demuxe lydsporet du vil ha (lagre lydsporet i en egen fil), deretter konvertere det til MP3 eller annet som støttes av .avi, og deretter sette sammen lyd- og videofila vha. virtualdubmod :)

Lenke til kommentar

Jeg satte bitrate til medium, som er nesten det samme som PocketPC, men når jeg overfører den står det at maks er 320. Og codecet og kanalene må også endres.

 

Jeg har lastet ned VirtualDubMod og skal prøve om det virker.

 

Jeg fikk det til!

 

Er det noen som vet hva slags videoer som støttes? Codecer står jo på pakken, men jeg tenker på bitrate på video og audio og oppløsning og slikt. Jeg er ikke sikker på hvilke formater som støttes heller.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det følger ikke med kabel så det må du kjøpe, men du trenger ikke kjøpe creative sin. Jeg bruker en jeg hadde liggende og da måtte jeg bytte om plasseringene på der jeg puttet de inn i TVen.

 

Jeg byttet om slik (kabel til venstre, TV til høyre):

 

Rød - Gul

Gul - Hvit

Hvit - Rød

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...