Gå til innhold

Wrestling, er det skuespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra mine egne observasjoner kan jeg konkludere med at det er skuespill. Ofte ser man at de PRØVER å være hardhendt, men de er det ikke. Og det skjer ofte et eller annet "uventet", som at dommeren kommer med i kampen. Og for for å ha det klart; den wrestling jeg snakker om her er type "WWE" og lignende.

Lenke til kommentar
det er en kompis av meg som påstår det at wrestling er skuespill. jeg tror ikke at det er det. vet noen om det er skuespill eller hva det er?

5485862[/snapback]

Profesjonell Wrestling som f.eks WWE, TNA og NJPW er 110% skuespill.

 

Amatørwrestling som f.eks brødrene Rønningen har bedrevet med er ikke skuespill.

 

:)

Lenke til kommentar

Var det noen som så det programmet med Biker-Jens, der han var en stund i en Wrestling-klubb, og skulle trene til en match? Han trudde også at det var skuespill, noe han smertelig fikk erfare at det ikke var.....går ganske tøft for seg...fyren blei jo slått halvt ihjel.....litt festlig program da.

 

Men det er nok skuespill i den grad at mye er regissert på forhånd, og det er avtalt hvem som skal vinne.....

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
det er en kompis av meg som påstår det at wrestling er skuespill. jeg tror ikke at det er det. vet noen om det er skuespill eller hva det er?

5485862[/snapback]

 

jøss...visste ikke at det fantes noen som trodde det var the real deal. du trenger ikke se på en wrestlingkamp i mer enn 30 sek for å skjønne tegningen lissom...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
veldig skuffende egentlig at det er skuespill. det ødelegger lysten til å se på det. :ermm:

5485986[/snapback]

vel, kastene er ikke skuespill, men om du ser etter så ser du at gulvet i ringen gir etter, nesten som en trampline. men nei, de hverken slår eller sparker.

5486745[/snapback]

 

Regner med at du er den rette mann å spørre etter som du har Kurt Angle @ avatar... Det virker jo som om at iallefall Angle Lock er rimelig ekte da..

Lenke til kommentar
Regner med at du er den rette mann å spørre etter som du har Kurt Angle @ avatar... Det virker jo som om at iallefall Angle Lock er rimelig ekte da..

5578043[/snapback]

Ancle locken gjør nok vondt om godeste Kurt hadde tatt i, noe han ikke gjør. Dessuten er det muligens den "finisheren" som er lettest å komme seg ut av. Kurt burde nok holdt seg til Angleslam og null Ancle lock ;)

 

og ecw er like mye skuespill som annen wrestling, de brukte bare oftere våpen og blading enn det wwe gjør. flere av matchene er også litt mer ekstreme, derav navnet extrem championship wrestling..

Lenke til kommentar

Greiene man ser på TV som WWF er bare skuespill ja. Så en dokumentar om Bret the Hitman Hart, der han vi blant annet var med på trenings..alt sammen er nøye koreografert og innøvd. De forskjellige karakterene og tingene de sier og gjør "off-camera" er bestemt på forhånd. Men det ser jo veldig kult og flott ut, så det har blitt megapopulært likevel. Det er alltid en "god" og en "ond" fighter mot hverandre. Og det er 90% den gode som vinner kampene.

 

Men de slår seg nok i massevis, kastene går jo ikke an å feike tross alt. De BLIR slengt i bakken og krøsta alle mulige retninger, stakkars.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Skal du se the real thing der menn er fightere og ikke skuespillere med akrobatiske skills så er MMA ala Ultimate fighting championship (UFC) eller PRIDE Fighting championship tingen for deg. Her er det tillatt med det meste av kampsport arter som f.eks thai/kickboksing, brasiliansk jujitsu, boxing, karate,bryting....mange flere.

 

I pride er det nå 2 nordmenn som konkurrerer. Joakim hansen og nå nylig ble john olav einemo signet.

 

Fin video om korfor eg ser på mma. http://video.google.com/videoplay?docid=-4...590145701&q=mma :mrgreen:

Lenke til kommentar
Skal du se the real thing der menn er fightere og ikke skuespillere med akrobatiske skills så er MMA ala Ultimate fighting championship (UFC) eller PRIDE Fighting championship tingen for deg. Her er det tillatt med det meste av kampsport arter som f.eks thai/kickboksing, brasiliansk jujitsu, boxing, karate,bryting....mange flere.

 

I pride er det nå 2 nordmenn som konkurrerer. Joakim hansen og nå nylig ble john olav einemo signet.

 

Fin video om korfor eg ser på mma. http://video.google.com/videoplay?docid=-4...590145701&q=mma :mrgreen:

5595944[/snapback]

 

Sett litt på det, er et par asiatere som er syke på å få inn locks, ser mindre behagelig ut.

Lenke til kommentar
Synes WWE og SmackDown! så mye mer ekte ut før.. Kansje jeg har blitt mer kritisk i det siste, men jeg ser at de ikke slår hverandre(værtfall hardt) eller noe slikt.

5594462[/snapback]

Smackdown er også et WWE program ;)

5599199[/snapback]

 

Har vært "ute" av gamet siden ZTV sluttet å sende sakene.. Smackdown gikk på en italiensk kanal en stund.. Når jeg tenker over det var vel WWE-logoen i hjørnet på smackdown! og :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...