Gå til innhold

Hva er dette Server kabinettet verdt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får 1000,- for det.

Det er et AT kabinett, og å finne hovedkort/PSU som passer i det er en vanskelig oppgave. Hele baksiden må modifiseres dersom det ATX hovedkort skal passe.

 

EDIT: Det skal stå "Du får IKKE 1000,- for det.

Trykkleif vet du :blush:

 

Jeg skrev orginalt "du får aldri i Bergen 1000,- for det", men editerte det litt mer saklig og glemte "ikke".

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Eg gir deg 100kr for kabinettet, om du betaler frakten. :thumbup:

 

Seriøst.

 

Det der er et gammelt kabinett. Nye hovedkort passer ikke(og hvertfall ikke BTX), strømforsyninger passer ikke i, brytere og leds er vanskelige å få koblet til. Mao må man stort sett modifisere hele kabinettet for å få ting til å passe.

Lenke til kommentar
Eg gir deg 100kr for kabinettet, om du betaler frakten. :thumbup:

 

Seriøst.

 

Det der er et gammelt kabinett. Nye hovedkort passer ikke(og hvertfall ikke BTX), strømforsyninger passer ikke i, brytere og leds er vanskelige å få koblet til. Mao må man stort sett modifisere hele kabinettet for å få ting til å passe.

5478686[/snapback]

 

og da er det lite bruk for det..

 

Var det vanlig med AT før i tiden eller? fordi har aldri sett lignende kabinett..

Lenke til kommentar
og da er det lite bruk for det..

 

Var det vanlig med AT før i tiden eller? fordi har aldri sett lignende kabinett..

5478918[/snapback]

 

Kabinettet i seg selv er det ingenting uvanligt med. Men det er selve festene for bla power supply, hovedkort, bakdeksel og front panel brytere/leds.

 

AT var vanlig før ja, 94-96 kanskje sluttet de med det, og da kom neste standard som er ATX. Neste kommer kanskje om noen år(er i handel allerede, men lite populært) som heter BTX. Kabinetter på kryss av disse standardene er ofte både vanskelige og umulige å montere noe annet i. Derav mener eg ikke dette kabinettet er verdt å selge.

Lenke til kommentar

AT er formfactoren som var vanlig før ATX ble spesifisert.

 

Enkelt sagt sier AT bare noe om hvilke dimensjoner ett hovedkort kan ha, hvor portene skal stå på det (I/O portene på baksiden, PCI porter osv, ikke de interne), og hvordan strømforsyningen er utformet. Således kan kabinettet, som med ATX se ganske forskjellig ut, bare et AT hovedkort og PSU passer nedi :)

Lenke til kommentar
og da er det lite bruk for det..

 

Var det vanlig med AT før i tiden eller? fordi har aldri sett lignende kabinett..

5478918[/snapback]

 

Kabinettet i seg selv er det ingenting uvanligt med. Men det er selve festene for bla power supply, hovedkort, bakdeksel og front panel brytere/leds.

 

AT var vanlig før ja, 94-96 kanskje sluttet de med det,

5478936[/snapback]

 

ATX ble introdusert i 95, men det ble fremdeles solgt AT maskiner i 97.

Lenke til kommentar

Jeg kasta et helt likt kab på dynga for et par år siden!! Bare hvit på fargen.. Ingen bruker at lengere.

Greit nok det kan bygges om men kommer ikke til å se pent ut!

Det er heller ikke et server kab slik du refererer til. Det er en full tower kabinett!

 

Je gville sagt du er heldig om noen gidder kjøre å hente det gratis:P Jeg hadde iallefall ikke gidda!

Lenke til kommentar

Eg har enda ikke sett AT maskinvare som er brukbar. Ok, kanskje brukbar frem til du må bytte ut noe maskinvare. Og da er det faktisk billigere å bare kjøpe den enkleste ATX maskinvaren du finner i dag, og den vil faktisk gjøre en god jobb.

 

AT er pr i dag bortkastet å bruke tid å penger på.

Lenke til kommentar

Det kan sikkert brukes til en "liten" server med P2/P3 prosessor (det finnes AT hovedkort som tar P3), men man kan like gjerne bruke et minitower. Fordelen med store kabinetter er at man får plass til mange disker, men hvis man trenger mye diskplass er gamle P3 hovedkort ikke særlig egnet, siden de etter min erfaring ikke støtter store disker. Etter min vurdering er ikke det kabinettet verdt noe mer enn et AT-miditower ( Hvis man ikke bruker store kabinetter som penisforlenger...). Hva slags innmat er det i kabinettet? Virker innmaten?

Lenke til kommentar

Hehe, på at kabineter er det ikke kobber pinner som støtter hk. Det er plastik skims, Da må du borre opp hull gjenge å sette i studs.. Vet ikke om det stemmer med utbygging i forhold til kort spor bak på kab heller da..

Psu passer ikke.. det er jo en grie sak.. bare å borre opp 4 nye feste hull.

Power knappen må byttes. AT kabinetter har knapper med av/på funksjon.. du trenger en fjær belastes bryter på atx.

diodene har vel 3 pinners kontakt, mens nye har 2.. Der kan du dra ut å bytte kontakt..

For å si det sånn så passer ingen ting.. eneste er cdrommene som du ikke trenger å modifisere!

 

Letteste måten å bygge denne om + å få det til å se fint ut er å bytte bakplata og satt i hk skuff fra et annet kabinett!

 

Men når man kan kjøpe helt nye full tower til 7-800,- ser jeg ikke poenget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...