Gå til innhold

Hva slags PC-høytalere har dere?


Anbefalte innlegg

Skal vi se sitter med et 2:1 sett fra Creative som er koblet rett på pc'n, men når jeg vil ha skikkelig lyd skrur jeg på surround annlegget med 5:1 høytalere fra PSB via en Yamaha RX640 surround forsterker..

 

Alt jeg har av pc'er og lyd/bilde er koblet til den surround forsterkeren. Den er jeg KJEMPE fornøyd med, beste kjøpet jeg har gjort på lenge.. det eneste jeg skulle ønske er at den hadde innganger til en lyd/bilde kilde til.

 

Men jeg skal vel ikke klage.. 2 pc'er, dvd, vhs, satelitt tuner er kobelt til nå.. :-)

Endret av taleg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 2stk sånne:

http://home.no.net/noxelon/images/GigaWorks_S750_l.jpg

 

Også har jeg disse:

http://home.no.net/noxelon/DSCF0018.JPG

Disse har jeg laget selv ;)

 

Jeg bruker dette lydkortet:

http://www.netsupermarket.ch/netshop/image...2_ZS_b_prot.jpg

 

 

Gigaworks er absolutt et anlegg å ambefale, det spiller sykt rein og med fyldig bass. Mellomtonen er også veldig bra.

Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
Jeg er i tvil om effekten selv også nå, etter å ha undersøkt litt. :blush:

 

Men uansett effekt, så spiller det livskiten ut av deg, det er sikkert. :w00t:

5720180[/snapback]

 

Og om du liker det, så er det alt som teller :)

 

For å holde seg til topic: Klipsch ProMedia Ultra 2.0 i sølv.

Lenke til kommentar

Jeg har vel dyrere pc høyttalere enn mange har pc. Det er en prioriterings sak, men min pc er en musikkmaskin som skjuler seg i stereo racket.

 

Og uansett hva dere kjøper av plasthøyttalere så ikke snakk om lyd kvalitet, men lydnivå :tease: Etter min erfaring spiller mange satelitt og sub systemer til pc høyt i forhold til størrelsen, men med den lyden de lager...

 

Tror en tur på loppemarked kan skaffe deg bedre lyd til pc'n enn å kjøpe noen plastklumper. Det er ikke umulig å kjøpe seg en gammel forsterker og noen skrot høyttalere, til halve prisen av mange slike pc-sett, som låter mye bedre.

Uansett, et godt lydkort og gode hodetelefoner er en billig og god løsning. Det plager ikke naboen heller.

Lenke til kommentar

Jeg har koblet dataen til et Panasonic 5.1 Annlegg med DTS så lyden er flott, det er med en Phono to mini Jack kabel, og fungerer flott

 

Mens jeg også har et Sennheiser HD 555 Headset, det er egentlig det jeg bruker, men når jeg har besøk bruker jeg 5.1 annlegget

Sennheiser HD 555 er et utrolig bra headset, som både er behagelig, ser bra ut og låter fantastisk!

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Og uansett hva dere kjøper av plasthøyttalere så ikke snakk om lyd kvalitet, men lydnivå  :tease:  Etter min erfaring spiller mange satelitt og sub systemer til pc høyt i forhold til størrelsen, men med den lyden de lager...

Du snakker desverre for døve ører i dette forumet. Her skal man bruke flere tusen kroner på et lydkort, men det skal være fra Creative... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har vel dyrere pc høyttalere enn mange har pc. Det er en prioriterings sak, men min pc er en musikkmaskin som skjuler seg i stereo racket.

 

Og uansett hva dere kjøper av plasthøyttalere så ikke snakk om lyd kvalitet, men lydnivå  :tease: Etter min erfaring spiller mange satelitt og sub systemer til pc høyt i forhold til størrelsen, men med den lyden de lager...

 

Tror en tur på loppemarked kan skaffe deg bedre lyd til pc'n enn å kjøpe noen plastklumper. Det er ikke umulig å kjøpe seg en gammel forsterker og noen skrot høyttalere, til halve prisen av mange slike pc-sett, som låter mye bedre.

Uansett, et godt lydkort og gode hodetelefoner er en billig og god løsning. Det plager ikke naboen heller.

5721812[/snapback]

 

 

Åssen høyttalere og lydkort er det du har da?

Bilder, info, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...