Gå til innhold

Hva slags PC-høytalere har dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har z-5500 digital og et x-fi platinum lydkort. Synest det er bra lyd på anlegget både i analogt/digitalt, men foretrekker å bruke analog og surrounden til lydkortet så lenge det ikke er DTS. Dvd-audio (dts) og filmer med (dts) må bare oppleves :thumbup:

Lenke til kommentar

En google images paa Logitech Z5500 gir et bilde som ser ut til aa vaere baksida av sub-kassa hvor det staar 220volt, 1.5A. Noe som tilsvarer 330 watt om barneskole matten ikke har forlatt meg het?

Det vil si at det skal godt gjoeres aa klare 500 watt kontinuerlig musikk effekt og samtidig drive dekodern, varmetap og andre ting inni der. Mulig bildet er fra noe annet og, er ikke lett aa si.

 

Men for all del, det hoeres jo jaggu bra ut fordi, og om det har 250watt ordentlig effekt delt mellom hoytalerene saa er det meget bra det og.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

PC anlegget mitt er: Logitech Z-3 2.1

Og headsettet er: Sony MDR-V700DJ

 

På rommet mitt hos pappa har jeg:

Cd spiller: Marantz CD5000

Forsterker: Thule Spirit IA100

Tuner: Thule Spirit TU150

Høyttalere: PSB Image T45

Subwoofer: Tannoy Saturn S-Sub 15

 

Kabler ol: Div kabler fra Monster og Synergistic Research Speaker 2000 og Monster Cable HT800 (Nettstøyfilter)

Lenke til kommentar
Folk må huske på at det fins flere typer watt. Watt som i strømforbruk er noe helt annet enn watt som i høyttalereffekt.

 

Forvirrende greier dette  :confused:  :confused: :confused:

5698792[/snapback]

Hehe såett godt eksempel på det her en dag, det var bilde av noen pc høytallere som var 300 "watt" de høytalerene var kanskje 5 cm høye.... :p

det er mange måter å måle watt på....

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Folk må huske på at det fins flere typer watt. Watt som i strømforbruk er noe helt annet enn watt som i høyttalereffekt.

 

Forvirrende greier dette  :confused:  :confused: :confused:

5698792[/snapback]

Nei, det er egentlig ikke så forskjellig.

Men det som er helt klart er at det ikke kan komme mer energi ut av høyttalerene enn det som går inn i dem fra strømnettet. Dvs at de umulig kan være kontinuerlig 550W RMS (som noen her påstår) om de kun drar 330W fra strømnettet.

 

En fin guide om effekt.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...