Gå til innhold

Hva slags PC-høytalere har dere?


Anbefalte innlegg

jeg har et par av disse http://www.happymedium.com/kefq65.jpg , med tilhørende center og surround, hvis jeg er alene hjemme riktignok. Drifter de gjennom en Onkyo forsterker som jeg ikke husker betegnelsen på.

 

Fantastisk lyd i KEF Q-series høytalerne, merket spesielt at det var verdt å oppgradere til X-fi Fatal1ty kortet når jeg testet det på disse høytalerne.

 

Når dama er hjemme så må jeg ta til takke med et Koss HEadsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, er nesten litt skommelt når jeg skrur det opp. Rister og durer og knaker i alt, og rett som det er, detter noe ned. Hadde faktisk et litt større ras fra hylla over dataen for noen uker siden. Da så jeg sånn ut: :blink: hehe

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

De øverste du linka til hadde jeg til pc`en før også, men bruker de til tv`en nå..

Dårlig kontakt i bassen på de, veit ikke om jeg er den eneste med det problemet.. (?)

5722963[/snapback]

 

Hatt dem i snart tre år nå og har ikke hatt noen problemer med kontakt med bassen :)

Lenke til kommentar
Jeg betalte ca 5500 Kr for Klipsch Promedia 5.1 settet

+ ca 1000-1500 for Klipsch DD boks

+ ca 1200 Kr for et oppgradert monstercable kabelsett

+ at jeg har oppgradert de andre kablene også til MonsterCable..

 

Kansje 9000 Kr tilsammen.. Har hatt de siden sommeren 2003, veldig bra investering, størsteparten er kjøpt hos Audiocompaniet i Oslo (Darres Gate 2)

5633877[/snapback]

 

Jeg har Promedia 2.1 THX, med spesialdesignede kabler fra Monster Cable, kjøpt og hentet hos AC i Oslo. Tilsammen nesten 5 Frogner-tiere.

 

Jeg tør påstå at disse spiller mye bedre enn alt annet av pc-høyttalere som er tilgjengelig. Bassen er tørr og stram og sparker som et esel! Mellomtonen er velbalansert og varm og stemmer lyder naturlig og diskanten er hverken skrikende eller metallisk.

 

Jeg har tidligere hatt THX-anlegg fra Logitech og Altech-Lansing, men ingen av disse kommer i nærheten av Promedia! Svir litt på pungen men etter den sure svien kommer den søte kløen. Anbefales fremfor alt annet ræl!

 

Han Derre

Lenke til kommentar

hei, jeg har et creative I-trigue 3200 2.1 høytalersett...

Det beste jeg har hatt til pcen..

Høytalerene har titan elementer, dette gjør at det blir en klar, fyldig, detaljrik lyd.

subwooferen gjør at det blir en god bass.

Veldig billig, i forhold til ytelse...

kostet meg ca.480kr på datakjeden. Du kan gå til et elektrovarehus og sikkert få det til 300kr.

Lenke til kommentar
Jeg betalte ca 5500 Kr for Klipsch Promedia 5.1 settet

+ ca 1000-1500 for Klipsch DD boks

+ ca 1200 Kr for et oppgradert monstercable kabelsett

+ at jeg har oppgradert de andre kablene også til MonsterCable..

 

Kansje 9000 Kr tilsammen.. Har hatt de siden sommeren 2003, veldig bra investering, størsteparten er kjøpt hos Audiocompaniet i Oslo (Darres Gate 2)

5633877[/snapback]

 

Jeg har Promedia 2.1 THX, med spesialdesignede kabler fra Monster Cable, kjøpt og hentet hos AC i Oslo. Tilsammen nesten 5 Frogner-tiere.

 

Jeg tør påstå at disse spiller mye bedre enn alt annet av pc-høyttalere som er tilgjengelig. Bassen er tørr og stram og sparker som et esel! Mellomtonen er velbalansert og varm og stemmer lyder naturlig og diskanten er hverken skrikende eller metallisk.

 

Jeg har tidligere hatt THX-anlegg fra Logitech og Altech-Lansing, men ingen av disse kommer i nærheten av Promedia! Svir litt på pungen men etter den sure svien kommer den søte kløen. Anbefales fremfor alt annet ræl!

 

Han Derre

5730467[/snapback]

 

Tviler ikke på at det er bedre enn PC høyttalerne, men PC høyttalerne koster MYE mindre da. Greit for folk med slank lommebok :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser tok anlegget til bodø tensing som vi er lydteknikere i. og koblet dem opp mot PC-en min å gamet FEAR :dribble: Det ble fet lyd da :w00t:

 

Det er da to kasser med dette oppi!

18 tommer sub

2 x 10 tommer mellomtone

5 tommer horn til topp

Da en teoretisk ytelse på 3000-4000 watt :cool::dribble:

Lenke til kommentar

Har Creative "cambridge soundworks" fourpointsurround FPS 1600

creativefps1600a.jpg

 

Jeg fikk dette til jul, samme året som jeg fikk hele 256mb pc2100 ram (dvs. lenge siden). Rammen er forlangt forlagt, men høytalerne bruker jeg ennå!

 

Er veldig fornøyd faktisk. De har ikke den samme masete bassen, og rævva diskanten som logitec systemene. Liker ikke dem nye creative systemene heller... Hvis jeg skal ha noe nytt, går jeg B&O stil! :dribble:

Lenke til kommentar
Har Creative "cambridge soundworks" fourpointsurround FPS 1600

creativefps1600a.jpg

 

Jeg fikk dette til jul, samme året som jeg fikk hele 256mb pc2100 ram (dvs. lenge siden). Rammen er forlangt forlagt, men høytalerne bruker jeg ennå!

 

Er veldig fornøyd faktisk. De har ikke den samme masete bassen, og rævva diskanten som logitec systemene. Liker ikke dem nye creative systemene heller... Hvis jeg skal ha noe nytt, går jeg B&O stil!  :dribble:

5758297[/snapback]

 

Rævva diskanter? :ermm: Må protestere der du :hmm:

 

Jeg har Logitech Z-5500 og i satelittene er det faseplugg elementer som spiller fint og klart, kjemisk fritt for skurring opp mot lydnivåer som gir hørselskade.

 

Men det er nå min mening :thumbup: *holde rundt subben* :love:

Lenke til kommentar

hehe...jeg må le. Beklager altå, men det er jo innlysende at FPS1600 er mye bedre enn THX-godkjente anlegg fra Creative og Logitech! Jaaada!! :!:

 

Men så sier han at han neste gang går for B&O-style...auda! :cry:

 

Vel, smaken er som baken og når det gjelder lyd eller hvilket lydbilde man foretrekker er det subjektivt og kan ikke måles eller sammenlignes. Men å påstå at diskantene til Logitech er rævva er way-off.

 

Han Derre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Velvel. Har et 3 år gammelt creative 5.1 system som jeg den gangen betalte rundt tusenlappen for. i tillegg har jeg et litt nyere creative 2.1 system, som jeg stort sett ikke bruker (kun når jeg hører på musikk fra mp3-spilleren hjemme), men bare måtte kjøpe siden det var så billig :p Ellers så har jeg et jalla Trust headset, og et litt bedre sennheiser headset, i tillegg til mitt biltema-headset til 30 kroner som jeg bruker på skolen. Koss porta PRO til mp3-spilleren.

Lenke til kommentar
Jeg og noen kompiser tok anlegget til bodø tensing som vi er lydteknikere i. og koblet dem opp mot PC-en min å gamet FEAR :dribble: Det ble fet lyd da :w00t:

 

Det er da to kasser med dette oppi!

18 tommer sub

2 x 10 tommer mellomtone

5 tommer horn til topp

Da en teoretisk ytelse på 3000-4000 watt :cool:  :dribble:

5758185[/snapback]

Dæven, tipper du ble redd når et monster kom frem da :p

Lenke til kommentar
Vel, smaken er som baken og når det gjelder lyd eller hvilket lydbilde man foretrekker er det subjektivt og kan ikke måles eller sammenlignes.

 

Preferanser når det gjelder lydbilde og lydkarakter kan naturligvis diskuteres, men nå er ikke lydkvalitet rent subjektivt eller usammenlignbart heller. For å sette ting litt på spissen: Tror du høyttalerne i reiseradioen til bestemoren din produserer bedre og renere lyd enn f.eks. B&W 800D? Naturligvis ikke (skulle bare mangle, prisforskjellen tatt i betraktning). Her er det ikke bare subjektivitet inne i bildet. I mange tilfeller trenger man ikke være audiofil for å høre kvalitativ forskjell på en høyttaler til 1.000 kr og en til 10.000 kr.

 

Men å påstå at diskantene til Logitech er rævva er way-off.

 

De aller, aller fleste PC-høyttalersett jeg har hørt produserer ikke noe spesielt bra lyd, hvis en sammenligner med separate og større høyttalersett for film/musikklytting. Problemet med mange slike PC-høyttalersett er dårlig diskant (hard, skrikende, nasal, skurrende lyd, osv.) og dårlig bass (ukontrollert, rungende, slapp bass). Fordelen med PC-høyttalere er imidlertid at de tar mindre plass og ikke koster så mye. En kan tross alt ikke stille så store krav til et komplett 5.1 høyttaler/forsterkersystem til 'bare' 5.000 kr. (som er prisen man må betale for de dyrere PC-høyttalersystemene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...