Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Hmm, interessant. Skal sjekke den ut.

 

Hva med å finne musikk til en scene der to hovedpersoner er bitende paranoide overfor omstendighetene?

 

I en scene står de i en bakgate og ser seg litt rundt omkring.

 

I en annen scene står de på et torg med masse folk. Mye subjektiv vinkling og raske kameraføringer. Jeg kunne tenke meg litt crescenderende, uharmonisk strykermusikk eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest manuset? Kanskje du tenker ut noe musikk når du leser :wee:

 

Takk for anbefalinger.

 

Når det gjelder Underoath-låta:

 

Jeg har dessverre ikke noe til overs for sånn nu-metal-greier. Måten han vokalisten synger på osv er ikke appellerende til meg. Det var for massivt. Jeg tror jeg satser på litt mer low-key-musikk i store deler av filmen.

 

Her er en liste med låter jeg kan tenke meg til forskjellige anledninger:

 

Ulver - Lost in Moments (Main titles, gå-på-gata-scener, sluttscenen)

Vomito Negro - To Auto Logos (Stemning, paranoia, angst)

David Bowie - Motel (Torvet-scener, kanskje. Drømming)

David Bowie - Right (Sexscene mm)

David Bowie - Slow Burn (Alternativ til end credits)

Sigur Ros - Viorar Vel Til Loftarasa (paranoiaklimaks)

Sigur Ros - Avalon (End credits)

Ulver - Future Sound of Music (Siste slåsscene med Frank og Reb)

KMFDM - Free Your Hate (random slåssescene/scene med "tøffhet")

Necro - Fuckin' Head Split ("Tøffhet", posering etc)

Ulver - Speak Dead Speaker (vanvittig stemningsfull låt, det her, kan passe til en av de mer forunderlige momentene i filmen)

Ulver - Intro (Den bruker jeg på det klippet med mye mørke og paranoia)

Aslan Faction - Imposed on Tabloid (Tortured Mix) (Random sinna-låt)

Haujobb - Skull Fision XXX (paranoiastemning)

Front Line Assembly - Miracle (slåssing eller noe sånt)

Novanova - See (vakker, stemningsfull låt, kan passe til noe random i filmen :!:)

Insekt - D.O.A. - (Slåssemusikk)

David Bowie - The Loneliest Guy (Trist musikk til triste scener)

Lenke til kommentar

Testscenen du postet er rett og slett veldig bra. Jeg likte den veldig godt. Stemningen var veldig gjennomført. Hvordan jeg skal beskrive den er ikke godt å si. Kanskje enblanding av skummelhet og at personen er forvirret/borte.

 

Musikken i bakgrunnen passer veldig bra. Den er veldig svak i begynnelsen, og ligger abre der og bidrar til å skape den spesielle stemningen. Kameraføringen er stort sett god i mine ufaglærte øyne. Jeg har en ide til en måte dere også kunne gjort det på. Det er å la kameraet fokusere på fjeset/hodet mens kameraman og kamera går rundt hovedpersonen. Gjerne på en litt ustø måte. jeg tror det hadde blitt kult.

 

Men så er det ikke jeg som alger filmen heller. Liker det punktet der musikken plutselig hopper opp et hakk og med ett snur personen seg. Absolutt et bra moment i scenen. Alt i alt veldig bra. Blir spennende å se hvordan filmer blir.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Jeg så klippet nå, cun, dette blir bra, dette blir veldig bra :thumbup:

Så klippet, å jeg kjente pulsen steg, det var virkelig bra, når den dunkende musikken kom å alt var svart, virkelig bra. Skummel stemning, bare synd det varte i 2min, men snart(eller lenge til) er jo hele filmen der så ;)

 

 

Jeg foreslo bird of prey her tidligere, som en sang som kansje kunne passet inn, da tenkte jeg mest på teksten i sangen :)

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Jeg såg nettopp filmklippet. For å gå rett på sak; så synes jeg at du hadde for mye mørke scener. Og med det mener jeg to scener, slutten på en og begynnelsen på den andre. Når du går ut av rommet f.eks. Kan ha noe med at jeg har lys på her i bakgrunnen, men jeg såg ikke noe. Var bare svart. Helt svart. Men vi får se når du har redigert ferdig en god del, kanskje det passer inne da.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...