Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult at du lager film, da :)

 

Etter å ha hooka opp med Christian (Nicolae) og Nina (Pia) i dag på Dragvoll (+ at jeg i tillegg for første gang snakka med LarsP i virkeligheten), bestemte vi oss for å dra hjem og skyte en scene. Vi skjøt scene 27 som er en dialogscene som omfatter Reb, Nicolae og Pia ved middagsbordet.

 

 

Spisebordet er dekket til:

hjemmespisebord023yi.jpg

 

Litt øving på manuset samt flashing av kamerastativet:

bakkulissene012rk.jpg

 

Christian og Nina, på vei til butikken for å kjøpe inn mat til scenen:

bakkulissene028us.jpg

 

Nina og jeg inne på Ica Tempe:

bakkulissene035iq.jpg

 

Pytt-i-panne er kjøpt inn. Yummie!

bakkulissene047di.jpg

 

Christian tilbereder gourmetmaten:

bakkulissene055wx.jpg

 

Brandinga står sterkt i filmen:

bakkulissene069jp.jpg

 

Strategisk plasserte ting:

bakkulissene076sc.jpg

 

 

Vi gikk og øvde på dialogen mens vi handla. Det var ganske artig å late som vi faktisk førte en reell samtale i full offentlighet. :)

 

3 av 52 scener er filmet, way to go!

Endret av cun
Lenke til kommentar

Statusoppdatering:

 

Må først si at Christian ikke likte å høre at han likna på Chris Klein. :!:

 

I kveld filma vi et par dialogscener i hjemmet vårt som kun involverte Christian og meg. Det blir ikke noen bilder fordi dere har sett nok av hjemmet vårt inntil videre ;)

 

Nå i starten tar vi for oss de enkle innescenene med dialog for å på en måte komme i gang og bli litt drevne. Utover våren vil vi nok få filma de actionspekkede scenene som jeg gleder meg stort til.

 

Er det forøvrig ingen som har noe å utsette på manuset?

 

5 av 52

Lenke til kommentar

Har bare filma dialogscener hittil og jeg er ikke så sikker på om det ville vært så spennende å bruke som teaser. Jeg har ikke redigert noe ennå heller.

 

Vi får nå se om jeg kanskje legger ut en scene (da blir det i så fall dialogscene) for å få tilbakemeldinger på hvordan jeg legger opp filmskapinga, da.

 

:)

Lenke til kommentar
Har bare filma dialogscener hittil og jeg er ikke så sikker på om det ville vært så spennende å bruke som teaser. Jeg har ikke redigert noe ennå heller.

 

Vi får nå se om jeg kanskje legger ut en scene (da blir det i så fall dialogscene) for å få tilbakemeldinger på hvordan jeg legger opp filmskapinga, da.

 

:)

5514764[/snapback]

Vi tar imot alt du har av klipp og vise oss. Jeg håper hvertfall du får lagt ut ett klipp snart, og det virker som om jeg ikke er den eneste..

Lenke til kommentar

Hvilken skrivefeil var nå dette? ;)

 

I morgen skal vi forøvrig spille inn scene 29, som er den lengste dialogscenen mellom Christian og meg hittil.

 

Vi skulle egentlig skutt den scenen i dag (dvs søndag), men jeg ble så oppslukt i produksjonen av hiphop-låta skuespilleren som spiller Frank (Smoke Weed Touch) og jeg spilte inn, så tida fløy fort avgårde. :wee:

Endret av cun
Lenke til kommentar

I dag filma vi scene 29, en dramatisk dialogscene mellom Nicolae og Reb. Vi gikk gjennom manuset en del ganger helt til replikkene satt som et skudd og satte igang med filminga.

 

Vi bestemte oss for å gjøre det litt annerledes i dag. Vi tok én fullshot av begge to, deretter en-to hånholdte halvnære/nære bilder av hver. Fordi jeg står både foran og bak kamera (det gjelder de andre også, forsåvidt), ble det litt forvirring angående vinkel, så vi måtte ta opp næropptaket av meg på nytt.

 

Heldigvis er det ikke mye snø her i Trondheim for øyeblikket, så vi filma likesågodt ut av vinduet noe som jeg egentlig ikke hadde planlagt å filme før lenger ut i våren.

 

For første gang følger bilder fra selve filmen. Her er bilder av de ulike utsnittene/vinklene vi kommer til å bruke i scenen.

 

6 av 52 down!

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...