Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

I går kom Josef for første gang med i innspillingen og vi filma fire scener som involverte ham og meg fra ca kl 13:00 til 19:00 i går (med en litt lengre middagspause).

 

Vi filma scenene i rekkefølgen 34, 42, 36, 38.

 

Scene 36 var litt actionfylt, så kanskje jeg grovklipper den og legger den ut her for visning :)

 

 

Scene 34

 

Denne scenen introduserer Josef på en litt annen måte enn tidligere og vi får vite mer om forholdet mellom Reb og ham.

 

Litt kola på gulvet:

 

 

Josef:

 

 

Tone D. Aaberge greier å snike seg inn i filmen:

 

 

Scene 36

 

Spenning bygger seg opp til krangling over oppvask, noe som resulterer i svært ydmykende handlinger.

 

Så mye oppvask er det vanligvis der jeg bor, avskyelig:

 

 

Krangel om oppvask kan få alvorlige følger:

 

 

Josef tar grep:

 

 

Reb ser ikke ut til å nyte det:

 

 

Scene 38

 

Den ampre stemningen gir seg ikke mellom våre to helter.

 

Josef og Reb sitter og glaner på tv, en sterk uvane:

 

 

Scene 42

 

Josef blir visst aldri fornøyd med Reb og Reb får en spesiell telefonsamtale.

 

Josef og Reb har mye usagt seg imellom:

 

 

En mystisk person ringer Reb:

 

 

Reb ser ikke videre glad ut for dette:

 

Endret av cun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag var det scene 12 som ble filmet. Det er en spesiell scene som foregår for det meste solo. De som ikke har lest manuset kan jo prøve å gjette seg fram til hva som foregår :p

 

Litt ultranære bilder forekommer:

 

 

Dette er en veldig mørk scene:

 

 

Det blir en del av disse utydelige og uoversiktelige utsnittene i denne scenen:

 

 

Litt GTA-style:

 

 

Hvem har åpnet døra, mon tro?

 

 

11 av 52

Lenke til kommentar

I dag filmet vi scene 08 og 19, samt et lite segment fra scene 52, sluttscenen ;)

 

Scene 08

 

Reb og Nicolae venter på Pia til middagen og når hun endelig kommer, får de servert sjokkerende nyheter.

 

Pia, Reb og Nicolae

 

 

En liten blåveis

 

 

Noe Reb takler dårlig

 

 

Scene 19

 

Reb og Nicolae diskuterer hva de kan gjøre for å stagnere den nye trusselen de har støtt på, mens Pia agiterer for en fredelig løsning

 

Nicolae og Reb under heftig pasiar

 

 

Pia, den fredselskende

 

 

For å komme seg gjennom den harde hverdagen kreves det litt ekstra dynamitt i læskedrikken

 

 

Scene 52

 

Vi filma bare en ørliten del av denne scenen i dag, og jeg vil ikke gå for mye inn i detaljene om hva som skjer i den ;)

 

Hva foregår her? Kan dere se noe mystisk?

 

 

I helga skal vi prøve å få filma fem nye scener, og kanskje dere får en videosmakebit.

Lenke til kommentar

kommentaren er skrevet mens jeg leste manuset.

 

 

-Introen liker jeg godt. Sjakk spillingen. Vignetten. Alt det der virker bra.

 

-Scene 9,10 virker morsom. Kanskje litt for overdreven for kvalitets smaken min. Tror Fransk skjonner at det ikke lonner seg aa vaere snafs imot Nicolae og Frank. Mister litt troverdighet. Men jeg kan ikke si for sikkert for jeg har sett det paa lerettet. Dette er en apanbar svakhet i manuskriptet. Det at han greier aa si jaevla pakkiser til Nico og Reb er for meg helt utrolig vis han i det hele tatt bryr seg om sin egen helse.

 

-Reb og Nicolae er portrettert som noen bad-ass toffinger. Synes spesielt Reb er skrevet som en fyr som tar for seg. Minner meg om Vincent Vega og Sam Jackson i tarantinos beste film, Pulp Fiction.

 

-Scene 12 har jeg troen paa. Kreativt film tenkning. Imponerende!

 

-"Kom hit, din lille rotte!". Hahahahaha. Bra skrevet. Jeg likte denne scenen. Bra med mye action!! Gledelig at Josef er med i denne filmen og da dette var en av undertegnedes favoritter i dine tidligere produskjoner, Vegard. Denne scenen synes jeg beskriver din gode evnen til aa holde publikum paa pinebenken. Minner meg om Woody Allen sine manuskript paa en maate. Likte slutten paa 16 bra, selv om det var repetivt.

 

-scene 19: bra at det er konflikter internt. likevell stiller jeg sporsmal ved blodslysten til reb. han virker som en oppegaenes fyr med god intelligens.

 

-scene 22: god dialog. likevel stiller jeg sporsmalstegn til blodslysten til Reb. Han maa da ha nok penger selv om han deler markedet? sist jeg sjekket var den businessen der lukrativ? hva kommer hans enorme barbar blod ifra?

 

-scene 23: dette forklarte blodslysten til reb litt, men ikke godt nok. Pia sin skikkelse har potensiale til og bli en god karakter.

 

-scene 24: josef er morsom. har troa paa at han bjarne kan fikse josef igjen. Bare han ikke gaar seg vill i dialogen, men presser frem gullkornene. Hvorfor gikk reb vekk?

 

-scene 25: god oppbygging av hatet og frykten til reb.

 

fra naa av sier jeg ting utenom og skrive scener, blir litt slitsomt.

 

morsomt og lese at reb tar for seg paa egenhaand. Reb karakteren ser ut til aa vaere veldig interessant, og enda mere interessant er det og se om han blir spilt bra. reb er fryktlos, selv mot sine egne venner. han tar igjen imot Pia og Nicolae. Bra skrevet. Likevel maa jeg sette fingeren paa at Reb er kanskje litt vel overdreven. Hvorfor skal han gjore ting saa vanskelig? Hvorfor skal han vaere saa egoistisk hele tiden? dette er kresene sporsmal. forventer ikke svar.

God dialog imellom nicolae og reb da de krangler om Nika. Rebs sin intelligens kommer mer og mer til syne. Reb sin tvil blir bra skildret med hans hat, frykt og tvil. Gleder meg til aa se denne scenen! Likte godt at han tar i bruk oks. Dette er ett vapen undertegnede liker. Bra bruk av folelser etter klimakset med oksen. Passe paa att dette ikke blir latterlig aa see paa, men heller vekke sympati kanskje for Reb.

 

Hvordan gikk Reb over til Josef sin side? Kanskje er jeg litt lat, men denne skjonte jeg ikke.

 

Bra med slag i magen av Petter >) Synes kanskje Reb kunne tatt litt mer for seg. Mister litt av kulhetsfaktoren sin.

 

Fram til scene 44 synes jeg reb har sunket lavt. Men dette kan bli bra og. Gleder meg til aa se det endelige resultatet her og. To be continued...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På grunn av intens World of Warcraft-spilling, to historieoppgaver og generell slapphet, har det ikke blitt postet her på en stund. For den saks skyld har det ikke blitt filmet så veldig mye heller. Men fem scener fikk vi da filmet på lørdag 11. februar. Det var scene 33, 37, 46, 48 og 50.

 

De foregår alle hos Nika og handler om det merkelige forholdet mellom Nika og Reb.

 

Noen bilder:

 

 

Når man skal ha seg litt kokain, drar man til langerne og kjøper seg dette:

bakkulissene085us.jpg

 

Alle veit at det er tøft å røyke:

bakkulissene094jt.jpg

 

Loveshack:

bakkulissene100lc.jpg

 

Siri sminker seg for å gjøre de mannlige seerne desto mer kåte enn det de allerede har blitt av å se på meg hele filmen:

bakkulissene115ff.jpg

 

Røyking på senga er hazardous:

bakkulissene121ta.jpg

 

Det var stor uenighet og sjalusi om hvem som faktisk skulle sniffe kolaen:

bakkulissene131kw.jpg

 

Siri på en ordinary day og Josef:

bakkulissene149av.jpg

 

Tenkte jeg bare skulle poste dette stemningsfulle bildet:

bakkulissene152sg.jpg

 

I løpet av neste uke skal vi nok få filma noen nye scener, ja. Jeg tror jeg må endre visse scener fra EXT til INT, på grunn av den ekle snøen som aldri forsvinner.

 

Når det gjelder smakebiter på video, så får vi se... ;)

 

18 av 52

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å ha med musikk, ja. Det vil bli en god del musikk av Ulver i denne filmen, og i tillegg vil jeg produsere noe sjøl.

 

Noen låter jeg muligens har tenkt meg å ha med:

 

Ulver - Lost in Moments

Ulver - The Future Sound of Music

Ulver - Interlude (1)

Ulver - Speak Dead Speaker

Vomito Negro - To Auto Logos

Sigur Ros - Avalon

Haujobb - Skull Fision

David Bowie - Motel

Aslan Faction - Imposed on Tabloid

Nova Nova - See

Insekt - DOA

Front Line Assembly - Miracle

KMFDM - Free Your Hate

+ kanskje noe av de seinere verkene til DJ Stalin ;)

 

Dette er på ingen måte bestemt, men det er under vurdering.

 

I dag skal vi forresten filme scene 07 og 23. Jeg har bestemt meg for å flytte dem inn på Dragvoll et sted, av praktiske grunner. Så hvis LarsP henger rundt der i morra, kan det hende han får en cameo :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...