Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Pi er en god film, men scenen var spilt inn før jeg så eller visste noe særlig om den. Mulig scenen var redigert etter jeg hadde sett Pi, men det var ingen bevisst inspirasjon i så fall.

 

Hvor mye så du, egentlig? Får høre av så mange at de ikke ser noe som helst.

 

Takker for komplimentet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeppers, i dag filma vi scenene 45, 39, 41, 43, 28, 49 og 47. Klokka 11:00 møtte Balthazar G og jeg Josef og Smoke Weed Touch på Torget i Trondheim. Været skifta mellom sol og overskya, hvorav det virkelig var guffent når sola forsvant.

 

Vi heiv oss i gang med scene 45, som involverer så mye som meg sittende på en benk med Josef i bakgrunnen.

 

Scene 39 involverer meg nok en gang sittende på en benk, men denne gangen med Frank og Nicolae stående langt foran ham. I disse tider dukka det opp et korps som ikke så ut til å forsvinne med det første, så da tok jeg likesågodt og filma dem i det de passerte :!: (Greit å ha som bakgrunnslyd) En mindre "komplikasjon" innebar at vi trengte, etter manusets beskrivelse, en PERSON til å komme og fraternisere med gutta. Vi løste problemet ved å spørre tilfeldig forbipasserende, men vi fikk øye på en jentegjeng som tydeligvis hadde utdrikkingslag i den umiddelbare nærheten. Vi gikk bort og spurte, men de krevde at vi måtte kjøpe noen jalla greier i bytte. Så jeg la ut 60,- for et ansiktsstearinlys, "I want candy" av Aaron Carter og et rosa pannebånd. Frank/Smoke likte det rosa pannebåndet så godt at han tok det på seg i filmen :!: Vi fikk dermed en vilt fremmed jente til å spille PERSON i filmen vår :wee:

 

Scene 41 bød på nok en Reb-sitter-mens-han-betrakter-Frank-og-Nicolae-seanse. Forskjellen var at denne gangen satt jeg ved Olavsstatuen og de satt på en utekafé.

 

Scene 43 innebar dagens store dialogscene involverende Frank, Nicolae og meg. Vi øvde litt mens vi venta på at sola skulle titte frem. Dialogen gikk smertefritt :roll:

 

Scene 28 er en av de mer kunstneriske scenene i filmen. Reb og Nicolae møter opp på Torget til en avtalt narkohandel, men Reb får seriøst angst. Filming av mange intetanende folk med håndholdt og ustabilt kamera er essensielle ingredienser i en kunstnerisk film. Jeg løp også som et helvete.

 

Da det var på tide med scene 49 var endelig Nika kommet på plass. Vi øvde litt og filma. No stress.

 

I løpet av dagen hadde vi fått 50-kroners-avslag på en pizza-kafé rett borti gata, så vi bestemte oss for å ta scene 47 der kombinert med en lunsj/middag. Mens vi venta på maten spilte vi inn scenen med Reb, Nika og Frank der. Det kan anbefales på det varmeste å spille inn film mens man venter på maten, da går ting mye fortere gitt.

 

Her er bilder:

 

 

Scene 45

 

Utrolig hvor overvåket man kan bli:

 

 

DJ Stalin er ikke bitter i det hele tatt pga all den gode kritikken han har fått på dette forumet:

 

 

Promotering for et trøndersk skolekorps:

 

 

Scene 39

 

Til alle kidsa: Det er tøft å røyke:

 

 

Vilt fremmed pike til venstre:

 

 

Scene 41

 

De snakka om Fredrik Skavland-show:

 

 

Vanvittig at jeg turte å sitte noen få metre fra der jeg har pissa i fylla:

 

 

Scene 43

 

Jeg må nok en gang nevne at dette hodeplagget var rosa:

 

 

Typisk samtale på Torget i Trondheim, "Hvor mye koster dopet?":

 

 

Scene 28

 

Hunks:

 

 

Sånne klipp som dette blir det plenty av, for å si det sånn:

 

 

Det tar på å løpe for et B-menneske:

 

 

Titt-titt! LOL:

 

 

Scene 49

 

Utrolig hva disse finner på å snakke om når dialogen ikke skal komme med:

 

 

Reb & Nika, en kjærlighetshistorie:

 

 

"Sikker på at det er dem?" spurte Reb:

 

 

Scene 47

 

Her sitter man og koser seg:

 

 

Så kommer det uvedkommede og forstyrrer:

 

 

Ikke rart Nika blir forbanna:

 

 

Jepp, bare 8 scener igjen nå. Hoho! Nå skal det drikkes her i gården ;)

 

43 av 51

Lenke til kommentar

Nå gleder alle seg til scenen der Helge/Marius/Gaiius/Børge skal bli kveld.

Ikke for å avsløre noe men jeg føler at alle dere oppegående personer vil få mettet tørsten etter en realistisk kvelescene dene gangen.

In other news så ble det kjøleskapdansing i dag :)

 

EDIT: Ja, altså, jeg har ikke skrevet dette. Jeg har en viss anelse om hvem det kan ha vært, da :wee:

Endret av cun
Lenke til kommentar

I dag filma vi scene 05, som involverte G-Spot (Balthazar G), Gaius og meg foran kamera og Bragolomew bak. Scenen foregikk i et skogholt med svært, jeg nevner det igjen, svært syke ting i nærheten. Vi kom fram til at det måtte være en boot camp for narkomane. Det lille stedet vi fant inneholdt en dass (!), en tauline, noe absurde greier som så ut som noen strenger, en huske og en trestokk festet til tau. Hva i helvete er dette for noe? Uansett så filmet vi den livlige scenen der, hvor handlingen gikk ut på at Reb og Nicolae prøver å få en av sine klienter til å betale dem penger, med et tilbud han ikke kan motstå.

 

Bilder:

 

 

Bjørn står og aner ingen fare. "Nok en kjip deal, lizz."

 

 

Det hender at dealene i Trondheim går dårlig:

 

 

Reb og Nicolae lærer Bjørn hvordan respekt staves:

 

 

Sjekk ut bicepsen til The G-Spot:

 

 

A kick in the face:

 

 

Smilet kommer fram når en forretning har endt godt:

 

 

Sjekk stedet i bakgrunnen, LOL!

 

 

Nicolae syns stedet var så sykt at han så seg nødt til å snu seg:

 

 

Film noir-aktig bilde, yummie:

 

 

 

Jeg håper på å få filma scene 26, 30 og 32 i morra (de involverer Trondheims gater mot kveldstid), 20, 31 og 52 en gang til helga (de involverer scener hjemme hos oss med svært mye blod og generell sinnsykdom) og 16 på søndag (slåsskamp på bussparkeringsplassen). Med andre ord håper jeg på å bli ferdig med innspillinga denna uka! :)

 

44 av 51

Endret av cun
Lenke til kommentar

I går filma vi scene 26, 30 og 32.

 

Scene 26 går ut på at Reb forfølger Nicolae gatelangs for å finne ut hvorfor han har oppført seg litt merkelig den siste tida. Reb gjør en oppdagelse.

 

I scene 30 står den sykelig mistenksomme Reb og iakttar Nicolae mens han sitter i leiligheta til Nika. En liten stund etter han har dratt, gjør Reb nok en oppdagelse, denne gangen til stor forskrekkelse.

 

Scene 32 åpner med ild som tenner på en sigarett. Reb står og ser på en viss annen person med stor lidenskap.

 

Vi filma de to første scenene sammen. Vi gikk fra vårt hjem ved Lerkendal og filma langs gatene til vi kom til Møllenberg, hvor eksteriøret til Nikas leilighet ble filma for begge scenene. Vi var så heldige at vi fikk "låne" leiligheta til noen venninner av Nika.

 

Etter å ha gjort oss ferdige der, filma vi scene 32 på Solsiden. Deretter filma vi de delene av de to første scenene som involverer meg på andre siden av gata fra Nikas leilighet. Det var blitt litt mørkere da, men jeg håper det kan brukes i filmen uansett.

 

Bilder:

 

 

Langs E6 (Elgsetergata):

 

 

Et fint og urbant strøk:

 

 

Trondheims 2. viktigste urinal:

 

 

Dere vil ikke tro hvor mange "titte rundt hjørnet"-klipp vi har med i disse scenene:

 

 

Nicolae på god vei inn i varmen (ja, gradene falt over 10 poeng i løpet av en dag her):

 

 

Flaks at vinduet var åpent:

 

 

Reb går over på den andre siden av veien:

 

 

Darkness!

 

 

"Hva i helvete?" tenkte Reb:

 

 

Despair in the Dark:

 

 

Litt kaotisk filming av forbipasserende biler illustrerer alltid fortvilelse og forvirring:

 

 

Her sitter'em og koser seg grassalt:

 

 

Den brennende ilden, en metafor på brennende kjærlighet:

 

 

Ja, kids, jeg lever ennå = Det er tøft og trygt å røyke:

 

 

Tenkte å bruke Lucky Thompsons "Lullaby for the Leaves" til denne scenen:

 

 

I kveld skal vi filme scene 31 og 52, de mest blodige scenene i filmen. Scene 20 filma jeg litt tidligere i dag, men den kommer med på neste oppdatering.

 

Let the blood seethe!

 

47 av 51

Lenke til kommentar

Jeg svarer på spørsmålene først: I dag er det faktisk bare én scene igjen! Redigeringen skal jeg ta til sommeren/høsten, men jeg har lekt meg litt med enkelte scener, som f.eks. den jeg la ut her. Filmen skal antakelig distribueres over nettet og muligens på dvd-format (jeg må bare lære meg komprimering osv).

 

Dagens oppdatering

 

I går filma vi scene 20, 31 og resten av 52. Den første må ha vært den enkleste scenen å filme i hele filmen, mens de to siste var de hittil vanskeligste :p

 

I scene 20 banker Reb på døra til Nicolae og får ikke noe svar. Hi-tech!

 

I scene 31 kommer Reb inn i det han tror er leiligheta til Nika, men så er det hans egen! Der inne gjør han en grusom oppdagelse.

 

Problemet med denne scenen og den neste var at det er nesten for mørkt til å se noe som helst. Kameravisningen er adskillig lysere enn hva resultatet på pc-en blir, noe som er nok en ulempe ved det svært så billige apparatet. Jeg tror allikevel at jeg kan løse problemet med å legge på en autokorrektureffekt i redigeringsprogrammet. Det så ut til å fungere, i alle fall.

 

Scene 52 er avslutningsscenen. Masse blod og syke grimaser.

 

Det ble brukt solbærsirup som blod. Tidvis blanda jeg med mel også, men jeg syns det funka like greit uten. Bare så det er sagt: Det er skikkelig dritt å vaske og man blir veldig lei av lukta.

 

Bilder:

De fleste bildene skal antakelig bli lysere i filmen. Bildene er for det meste ikke i "kronologisk" rekkefølge.

 

Reb banker på døra til rommet til Nicolae:

 

 

Blod på veggen:

 

 

En svak silhuett av Reb:

 

 

Reb ser opp:

 

 

Øksa holdes ned på vei opp trappa:

 

 

Reb har kommet inn i et kjent hus:

 

 

Noe drypper ned fra 2. etasje, Reb strekker fram hånda:

 

 

På vei opp ser han blod i trappa:

 

 

Sprinklene på trappa:

 

 

Sudden strike of Despair:

 

 

Dette er blod, ikke så lett å se:

 

 

Reb hugger til:

 

 

Reb R 1n54n3:

 

 

Øksa svinges:

 

 

Blood Inside:

 

 

Slutten på scene 31:

 

 

I morra skal vi filme scene 16, den siste gjenværende. Det er en grandios slåsskamp som involverer Reb, Frank og Josef på en bussparkeringsplass like ved der vi bor. Får håpe vi blir ferdige med den så jeg kan lese litt til eksamen :wee:

 

50 av 51

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor mye jeg har brukt på filmen, men vi kan legge ved en liten regneliste:

 

50 kr * 7 stk videokassetter = 350,-

Videokamera = ca 2000,-

Stativ = ca 800,-

Blod = <50,-

Og diverse matkostnader.

 

Det er egentlig en nullbudsjettsfilm/ikkebudsjett. Bare tar det som det kommer :wee:

 

Skal ikke legge filmen ut for salg, ettersom jeg bruker musikk i den jeg ikke har betalt for og fordi jeg vil at folk flest skal se den. Kan jo prøve å mekke musikk selv og selge den, men ;)

Lenke til kommentar

Må bare si ifra at vi fikk filma halve scene 16 i går, i et vær som var svært skiftende mellom strålende sol og helt forjævlig regn og hagl. Mens vi stod der, kom en mann i blå klær og sa at vi måtte ha tillatelse. Vi gikk og spurte på hovedkontoret der de sa at jeg måtte ringe en kar i dag og avtale, hvilket jeg nå har gjort. Så i morra ettermiddag skal den siste delen av scene 16 filmes, og dermed skal filmen være ferdig innspilt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...