Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men med 2 topplister så havner mange kort uttafor. Kun de med de nyeste kortene vil synes. Ikke optimal heller...

5581090[/snapback]

 

Synes den funker bra som den er jeg, kanskje noen småfeil her

å der men Tbnd gjør en gode jobb. BTW, samye84, nærmer meg 7000 nå med et singel kort ;)

5581151[/snapback]

Hvor fikk du tak i samye84 :tease: Plutselig ble jeg et år yngre, hehe. Men 7000 poeng med et kort er bra prestasjon. Særlig 7800gtx 512mb, du gjorde et godt kjøpt der :thumbup:

Lenke til kommentar
Men med 2 topplister så havner mange kort uttafor. Kun de med de nyeste kortene vil synes. Ikke optimal heller...

5581090[/snapback]

 

Synes den funker bra som den er jeg, kanskje noen småfeil her

å der men Tbnd gjør en gode jobb. BTW, samye84, nærmer meg 7000 nå med et singel kort ;)

5581151[/snapback]

Hvor fikk du tak i samye84 :tease: Plutselig ble jeg et år yngre, hehe. Men 7000 poeng med et kort er bra prestasjon. Særlig 7800gtx 512mb, du gjorde et godt kjøpt der :thumbup:

5581276[/snapback]

 

 

Samye84? Hvor har du det ifra? Kjenner ikke til det, nei aldri....ALDRI!!!

 

Vel, hvis jeg klarer 7000 da, vet ikke hvor mye jeg vil gå videre, men hadde eg klart over 7000 med kortet mitt, oohh...

Lenke til kommentar
Men med 2 topplister så havner mange kort uttafor. Kun de med de nyeste kortene vil synes. Ikke optimal heller...

5581090[/snapback]

 

Nei for all del, er fullt klar over at det ikke er optimalt. Å dere må ikke ta dette som kritikk til Tbend. Han kjør en kjempejobb. Eneste jeg sier er at det er sinnsykt mye å holde styr på, det ville vært mye enklere med bare 2 lister. Greit nok at ikke alle kommer med, men hvis man sitter på f.eks ett 9800Pro å lurer på hvordan man ligger an i verden så er det jo bare å sjekke på ORB'en :)

Lenke til kommentar

Blir ikke noen kort i 6800serien i SLI tatt med?

Hadde vært fint å se hvor stor forskjell det blir, og hvordan jeg ligger ann, uten å sjekke verdensrekorder på orb lista. :dribble:

 

F.eks bare ta med 6800GT SLI "øverst" (antageligvis) og skrive at det er SLI. De fleste vil nok automatisk se om det er SLI eller ikke, hvis toppen er på 3000 poeng og så plutselig hopper den opp på 5000.

Lenke til kommentar
Ny pers for meg:

 

Adiabatsk - 6730 POENG - 3700+ Sandy @ 2,97 - 2 x 7800GTX SLi - Alt på luft

 

Bevisi

5581269[/snapback]

 

Trodde ikke X2 hadde så mye å bety...

 

Jeg har 3800+ X2 @ 2,4GHz mot din SC 2,97GHz, 2x 7800GT (oc, men fortsatt lavere klokkefrekv. enn du har) mot dine 7800GTX, du har dobbelt så mye minne som jeg har, men jeg har fortsatt fler poeng enn du har.

 

Har du ett dårlig optimalisert system?

Lenke til kommentar

X2 har *mye* å si - CPU-scoren blir omtrent dobbelt så høy (nesten 100% forbedring), og den teller en god del av den totale 3DMark scoren - er ikke helt sikker, men tror den teller ca 1:1, altså hvert CPU-poeng teller som 1 poeng i 3DMark-scoren.

 

Begrunner dette med at jeg gikk opp litt over 200 poeng i CPU-score etter en reinstall uten CnC-driver, da gikk jeg også opp litt over 200 poeng i total 3DMark-score. Tallene er ikke helt nøyaktige, fordi skjermkortene var litt lavere klokket på test der CPU-scoren var høyest, så tapte litt SM2.0 og 3.0 score.

Lenke til kommentar
X2 har mye å si ja, sjekk denne sammenligningen med min SD 3700+ @ 2.8 vs lordsmygen sin X2 @ 2.8:

X2vsSC.jpg

 

I tillegg brukte jeg raskere minne..

For å ikke snakke om det, tror jeg smy brukte den driveren som kom med på CD'en på den testen der.

5586387[/snapback]

 

Er jo bare CPU testen du ligger etter på. Futuremark har fått penger under teppe for å lage 3Dmark06 mest mulig X2 vennlig. Men det er ikke dermed sagt at X2 yter bedre i spill. Det er jo kun et fåtall spill som støtter deobbeltkjerne.

Lenke til kommentar
X2 har mye å si ja, sjekk denne sammenligningen med min SD 3700+ @ 2.8 vs lordsmygen sin X2 @ 2.8:

X2vsSC.jpg

 

I tillegg brukte jeg raskere minne..

For å ikke snakke om det, tror jeg smy brukte den driveren som kom med på CD'en på den testen der.

5586387[/snapback]

 

Er jo bare CPU testen du ligger etter på. Futuremark har fått penger under teppe for å lage 3Dmark06 mest mulig X2 vennlig. Men det er ikke dermed sagt at X2 yter bedre i spill. Det er jo kun et fåtall spill som støtter deobbeltkjerne.

5586422[/snapback]

 

 

husk på dualcore så yter skejrmkort driveren en del bedre enn på singlcores så den lite forskjell om der kan være vil minsk en hel del der

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Husk også at 3DMark06 er er for "fremtidens" spill, altså spill som kommer ut fra nå av, og da vil de aller fleste spillene ha optimaliseringer for Dual Core, vi starter med Oblivion i Mars ;)

5586993[/snapback]

 

Det er ikke alle forstår :)

 

Edit: SLI og Dual Core har såvidt sett lyset. Men Oblivion er ikke

det første spillet, King Kong støtter også Dual Core.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...