Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Visnu ryker...Jonas har vel bare hatt denne som har vært dårlig og resten var bedre enn Visnu rett og slett... ;)

 

darkness|: det er min sukjektive mening... i mine ører klinger det ikke så bra, skal ikke si at andre ikke synes han er fin, men i mine ører er det bedre å høre på når Otto Jespersen synger. (:p)

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig IKKE Wisnu vinner..

 

Jeg orker bare enda ikke en slik person til, som bare kan synge "slike typer sanger" ..alt han synger er jo sanger som jeg finner gørr kjedelige!! Han fremfører jo sanger i samme stil, hele jævla tia.. Akkurat som Fuentes.. han kan synge EN type sang.. and that's it..

6004668[/snapback]

 

Jeg tror du og mange andre - eller, jeg SYNS- at mange mener det at Wisnu "bare kan synge r&b/soul", bare fordi han pleier å velge sanger i nærheten av de sjangrene, fordi, som han selv sa, at han liker de best. Det betyr forsåvidt ikke at han ikke kan synge Rosa helikopter eller Everybody hurts fint. Hadde forøvrig vært artig å høre..hehe.

Men det er klart, mulig at stemmen hans passer best til sånne type sanger.

 

Ok, nå som min favoritt dessverre er ute av Idol 2006, tipper jeg at Jonas og Vivian står i finalen. Martia ryker utvilsomt ut neste gang... :|

Lenke til kommentar

For første gang stemte jeg ikke på noen...

 

Wisnu hadde kanskje ikke vondt av å ryke ut, han er en av de få som faktisk kan klare å gjøre en karriere på egen hånd.

 

Hvorfor den klagingen over at han "bare synger en type sanger"? Det gjør da de fleste store artister. Det kalles å ha en stil. Den forandrer seg kanskje over tid, men om du tar en tilfeldig valgt superstjerne (en real life en, ikke et TV-idol) i et tilfeldig valgt år synger han/hun ikke rock den ene uken, svensktopp den neste, disco den tredje og storband den fjerde.

 

Bruce Springsteen, Stevie Wonder, Madonna, Elvis, Prince, Paul Simon, Frank Sinatra, Aretha Franklin, Ray Charles, uansett stil og tidsalder så vet du hva du får. Og enten liker du det eller så liker du det ikke, men det er ditt problem, og fratar ikke artisten et faktisk og objektivt talent. Wisnu sang knallbra når stilvalget passet ham, at han ikke var like komfortabel med alt er akkurat like mye et problem som at Prince neppe hadde passet til å synge svensktopper eller Madonna til å synge stev fra Gubrandsdalen. (Skjønt hvem vet...)

 

Og det er svakheten (en av dem) med Idol som konsept, det favoriserer de som er litt gode på alt istedet for de som er suverene på noe.

 

Men det er vel slik vi vil ha det. Det norske folket foretrekker tomatketchup fremfor salsa, og berømmer alt som er som poteten, "for den kan brukes til alt". Da vinner den greie stemmen med null særpreg. Men bortsett fra det første året er det nummer to eller tre eller fire som faktisk gjør en smule suksess, mens vinneren står på podiet på Snåsa Samvirkelag og synger en Idol-låt som ingen husker lenger.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Min vurdering av dagens Idoler:

 

Wisnu: Terningkast 2. En ting er at han klarer å holde tonen, men når stemmen ikke passer til sang, hjelper det lite. Synes han røk ut av konkurransen på et passe tidspunkt.

 

Marita: Terningkast 4. Gjorde en av sine bedre opptredner. Sang en relativt rolig sang uten de helt store utfordringene, men gjorde dét tross alt bra.

 

Aleksander: Terningkast 4. Aleksander er utvilsomt ikke den beste vokalisten i Idol. Men han skal ha for "showet", og gjør det helt OK.

 

Vivian: Terningkast 5. Kler seg sexy for anledningen, så det er ingen ting å klage på dét. Litt under pari i forhold til hva ho kan, men allikevel meget bra.

 

Jonas: Terningkast 5. Synger sangen på sin måte, og gjør det veldig bra. Å si noe som "alle som har greia på fotball, holder med Liverpool" eller hva det var, trekker ikke akkurat opp. Anyway, very good!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...