Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva klarer dere som er uheldige og har E6?

Jeg har en E6 og klarer 2.650 GHz 100% stabilt på 1.650 volt. Klarer ~2.700 GHz hvis jeg øker til ~1.800 volt - men jeg synes > 1.650 V er litt for mye å kjøre til vanlig (og særlig siden gevinsten er minimal).

Lenke til kommentar
Kan bare opplyse om at jeg har fått min x2 3800+ fra shg idag (boxed versjonen), og denne har stepping LDBHE 0604WPAW :love:

 

Så skal jeg i løpet av morgendagen poste litt mer om hva jeg klarer å klokke den til. Er veldig fornøyd med steppingen!

5998782[/snapback]

Da har du nok den samme steppingen og cpu som meg, for jeg bestillte fra shg jeg og;)

 

Men hva får folk i SuperPI med sine overklokkede X2'er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

To ting:

 

"Stepping" er ikke uviktig, men ikke noen garanti for å få en CPU som klokker bra.

Det virker også som mange bare bruker dette ordet fordi det høres "kult ut".

 

Super-Pi er heller ikke en "øvelse" som er "hjemmebane" for en X2.. da kan man med fordel lete etter en Intel CPU som "regjerer" i den "benchen".. X2'er er derimot noen "j*vler" på mer matnyttig bruk.. :thumbup:

Lenke til kommentar
To ting:

 

"Stepping" er ikke uviktig, men ikke noen garanti for å få en CPU som klokker bra.

Det virker også som mange bare bruker dette ordet fordi det høres "kult ut".

 

Super-Pi er heller ikke en "øvelse" som er "hjemmebane" for en X2.. da kan man med fordel lete etter en Intel CPU som "regjerer" i den "benchen".. X2'er er derimot noen "j*vler" på mer matnyttig bruk..  :thumbup:

6000412[/snapback]

Men så har de nå slik at de aller fleste E4 steppinger klokker ganske bra, men selfølgelig ikke alle. For min del brukte jeg ikke ordet stepping for å være "kul".

 

Forsår deg der, men jeg det eneste jeg spurdte om var hva folk fikk i SuperPI med sine X2 3800+, ikke om X2 3800+ var en bra SuperPI bencher.

Lenke til kommentar
Nok en gang, jeg lurer på hva de med X2 3800+ har som personlig rekord o.l :p

6001080[/snapback]

 

 

Med 3800´n er beste tid 29.7sek. Uten tweaks av noe slag.

 

3800+ @ 2900Mhz - 290*10 1:1

BallistiX PC4000 @ 290 3-3-3-7

 

 

DC er ikke spesielt sprek i super-pi. En Single Core som kjører samme hastighet slår denne tiden lett. Forskjellen er ca 1 sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...