Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde drive strenghts helt ned i 1/1, men ingen forskjell. :hmm:

Aner rett og slett ikke hva som gjør det, eller, dvs. jeg tror rett og slett at cpu ikke klarer noe høyere :(

6023123[/snapback]

 

Drive strenght 1/5 da?

6023390[/snapback]

Du mener 5/1? Har testet 7/3, 7/2, 5/2, 5/1 og 1/1. Der 1/1 er det slappeste som er mulig.

Lenke til kommentar

Etter jeg "varmebehandlet" cpuen min ser den ut til å være mer stabil(hovedkortet viste 75c, men som alle vet så viser hovedkortet altfor lave temperaturer) :green:

 

PS: varmebehandling = kjøre pcen med vannkjøling, men uten pumpe

 

post-45232-1146516418_thumb.jpg

 

 

 

 

OT: Hvordan endrer jeg cas-timing i biosen på sli-dr expert? Jeg fant det ikke under genie bios og dram configuration, med mindre jeg var litt for rask :hmm:

 

Btw, jeg skal kjøre prime95 mer enn halvannen time senere, men ikke før jeg får ny pumpe. Den jeg har nå skrur seg av og på som den vil :roll:

Lenke til kommentar
Prøvde drive strenghts helt ned i 1/1, men ingen forskjell. :hmm:

Aner rett og slett ikke hva som gjør det, eller, dvs. jeg tror rett og slett at cpu ikke klarer noe høyere :(

6023123[/snapback]

 

Drive strenght 1/5 da?

6023390[/snapback]

Du mener 5/1? Har testet 7/3, 7/2, 5/2, 5/1 og 1/1. Der 1/1 er det slappeste som er mulig.

6023412[/snapback]

 

Ja 5/1 :blush:

 

Er det som har funket best hos meg ivertfall. Men varierer sikkert om drive strength har så mye å si fra cpu til cpu regner jeg med.

Lenke til kommentar
Noen dager siden nå, men jeg har altså fått den nye cpun min, LDBFE 0607 UPMW <-tror jeg. Kjørte 3dmark 06 på 3170mhz med 1,65V og fasekjøleren. Kjøpt på SHG, for de som lurer ;)

6056682[/snapback]

 

Jammen ikke værst :cool:

 

Får håpe X2en min kommer så langt på fase :whistle:

Lenke til kommentar
Noen dager siden nå, men jeg har altså fått den nye cpun min, LDBFE 0607 UPMW <-tror jeg. Kjørte 3dmark 06 på 3170mhz med 1,65V og fasekjøleren. Kjøpt på SHG, for de som lurer ;)

6056682[/snapback]

 

Fin den der ja :D . Men hvor langt kommer du på "vanlig" kjøling, altså luft og vann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...