Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Fin den! Er det E4 du har? Du må slå min 3050mhz 2x 32M Pi vertfall da :p (selv om jeg hadde veldig lav temp da :wisthle: )

5972698[/snapback]

 

Er jo litt fristende å øke Vcore litt lenger :p . Men kjipt om den blir ødelagt også... Jeg kan kanskje komme enda litt lenger hvis jeg får det litt kaldt på rommet her, nå er det veldig varmt her. Det er E4 jeg har ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser i en review HER at htt går til 456. med slike tall og slike volt instilllinger skal dette kortet klokke. :hmm:

 

 

enda en link reviews her snakker om en software som følger med

5451451[/snapback]

 

Skulle tro det ja.. men å komme over 210 MHz CPUCLK for meg er et stort problem, må som sagt sette ned HT ratio til nesten ingenting og/eller kjøre ekstrem spenning (selv med ekstrem spenning må jeg ha HT ratio = 2x - som gjør det ubrukelig, 1x er ihvertfall utelukket).

 

Noen andre som har dette hovedkortet (GA-K8N-SLI) og heller ikke kommer > 210 MHz CPUCLK ("FSB")?

5451823[/snapback]

 

Jeg vet ganske så mye hva det kan være. Du har sannsynligvis en SATA harddisk. Hoveddkort kommer vanligvis med to låste og to ulåste SATA porter. Jeg hadde en CPU begrensning som deg fordi hardisken min likte ikke at frekvenser ble endret på siden den var på to av de ulåste SATA portene. Prøv å sett den i låste SATA porter så blir iallfall harddisken din trygg.

 

EDIT: ****, la ikke merke til at du fikk det til. Men husk på dette folkens: har du en SATA harddisk, så hold den på de låste portene. Jeg herpa nesten min harddisk ved å ikke ha den på de. Fy søren det var skummelt. :(

Endret av seatbelt
Lenke til kommentar
Søren og, nå tar du meg snart igjen :p

Booter windows med 3170 på luft, 3000 er helt stabil.

5976397[/snapback]

 

Hehe, jeg tar deg nok ikke igjen med det første :p . Nå bremser jeg litt på volten. Men hva vil dere si er forsvarlig 24/7 Volt? Er over 1.6V helt greit? Jeg tror tempen er grei også, selv om jeg ikke aner hva den er :hmm:

Lenke til kommentar
Søren og, nå tar du meg snart igjen :p

Booter windows med 3170 på luft, 3000 er helt stabil.

5976397[/snapback]

 

Hehe, jeg tar deg nok ikke igjen med det første :p . Nå bremser jeg litt på volten. Men hva vil dere si er forsvarlig 24/7 Volt? Er over 1.6V helt greit? Jeg tror tempen er grei også, selv om jeg ikke aner hva den er :hmm:

5976459[/snapback]

Jeg kjører min kontinuerlig på 1.65 volt uten problemer men kommer ikke høyere enn 2650 MHz - har ikke vært helt heldig med min CPU. :(

Meste jeg har hatt min opp i mener jeg var 1.85 volt, men da satt jeg med infrarød temperaturmåler og passet nøye på. :-)

Hva som faktisk er for mye aner jeg dog ikke, bare skriver hva jeg selv har gjort.

 

Edit: Kommer > 2650 MHz, men ikke stabilt.

Endret av corge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har såvdit rukket å teste min X2 3800+ E4 (forrige uke ifbm. "duell" med 805D).

Sålangt har jeg funnet en 100% stabil klokk ved 2.65 @ 1.4VCore.

Noe mer har jeg ikke fått testet, men det ser ut som om min CPU er ett bra eksemplar.

Skjønner ikke helt "hyphen" rundt Opty (dual) når jeg ser hvor mange som når rundt 3Ghz på sin X2 3800+. Det er virkelig bra for en dual (jeg forutseter da at dere har sjekkt ut stabilitet med dual prime.. i mer enn 5 minutter).. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har såvdit rukket å teste min X2 3800+ E4 (forrige uke ifbm. "duell" med 805D).

Sålangt har jeg funnet en 100% stabil klokk ved 2.65 @ 1.4VCore.

Noe mer har jeg ikke fått testet, men det ser ut som om min CPU er ett bra eksemplar.

Skjønner ikke helt "hyphen" rundt Opty (dual) når jeg ser hvor mange som når rundt 3Ghz på sin X2 3800+. Det er virkelig bra for en dual (jeg forutseter da at dere har sjekkt ut stabilitet med dual prime.. i mer enn 5 minutter).. :)

5976946[/snapback]

 

På 3ghz og 1.648V er min absolutt ikke stabil, kjører vel prime95 i 10-15 sekunder før den henger seg. Hvorfor tror du jeg skriver suicide shot? :tease:

 

Forhåpentligvis blir det her min nye 24/7 klokk, skal jeg noe høyere må jeg øke Vcore veldig mye for bare 50mhz:

post-45232-1145858938_thumb.jpg

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På 3ghz og 1.648V er min absolutt ikke stabil, kjører vel prime95 i 10-15 sekunder før den henger seg. Hvorfor tror du jeg skriver suicide shot? :tease:

 

Innlegget/hentydning var av generell karakter.. og en observasjon over hva mange oppgir som klokk for sin CPU... såkalt "CPU-Z verified shot" aka "suicide shot".

Helt greit det... :)

Lenke til kommentar
*puste rolig ut* Da har jeg fortsatt den beste X2 3800+'n ;) Hehe

5977259[/snapback]

 

Du har nok det ja :) .

 

Men har noen erfaring med burn-in på de cpuene her? Har det hjulpet noe? Det er nemlig så utrolig irriterende at kjerne 1 virker helt stabil på 2.8ghz og 1.486V, men kjerne 0 feiler fort i prime95. :hrm:

Og hvor høy Vcore bør jeg evt. ha og hvor lenge må jeg kjøre prime95 da?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg føler at pcen min er ganske virkelig jeg da :p . Men jeg skal prøve burn in i 10-12 timer i morgen, så får vi se om det hjelper noe mer ;)

5981581[/snapback]

Husk å ikke kjøre den for lean når du skal kjøre den inn da. :tease:

5981606[/snapback]

 

Da skal jeg kjøre den på 1.68V på stock hastighet i hele morgen, så får vi se hvordan det går da :tease: . *ønske seg 2.9ghz på 1.55V, selv om det helt sikkert ikke går* :p

Lenke til kommentar
Okay nå har jeg bewstemt meg for en x3800.

Hvilke steppinger bør jeg være på jakt etter og hvor bør jeg handle fra?

Har fått med meg såpass at det er E4 som gjelder.

5982371[/snapback]

 

LDBHE pleier å være rå. Jeg og Oysfaerg kjøpte våre på datakjden, så de har sikkert kommet fra Norek en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Okay nå har jeg bewstemt meg for en x3800.

Hvilke steppinger bør jeg være på jakt etter og hvor bør jeg handle fra?

Har fått med meg såpass at det er E4 som gjelder.

5982371[/snapback]

 

LDBHE pleier å være rå. Jeg og Oysfaerg kjøpte våre på datakjden, så de har sikkert kommet fra Norek en gang i tiden.

5984851[/snapback]

 

Jeg tror LDBHE er blant de beste ja :yes: . Så vidt jeg husker er min LDBHE 0543... Men er ikke helt sikker.(men jeg husker at den er 0543)

 

Uansett, hva betyr det når man får warnings i prime95? Etter 2 timer med prime95 så fikk jeg plutselig 100 warnings og 0 errors. Hva i huleste betyr det? Jeg har aldri fått det før...

 

EDIT: Hjelp, nå fikk jeg 100 warnings igjen! :ohmy: Fortsatt ingen errors, men hva er det som skjer??

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...