Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på å kjøpe A6Ja pc`n fra komplett, men så ser jeg at de har to utgaver.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316495

 

og

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318534

 

Så vidt jeg ser er det ikke store forskjellen på disse bortsett fra prosessor og harddisk.

Er det verdt å kjøpe den dyreste versjonen med tanke på dette eller ville det vært bedre å kjøpt den billigere og heller oppgradere ramen til 2gbyte?

6525653[/snapback]

 

 

Fordelen er ganske riktig CPU, HDD og RAM. HDD og RAM kan (og burde?) byttes ut. CPU kan ikke byttes ut (altså, klart den kan med det er DYRT, er stress og bryter alle mulige Warranty's)

 

Selv har jeg den 'lille' versjonen, og har ikke noen tro på at jeg hadde merket 200MHz fra eller til.

 

Jeg har derimot 1,5GB RAM, og DET merkes. Kunne også tenkt meg en raskere HDD da den som følger med kun er på 4200RPM, noe som betyr en del lengre venting ved kopiering av filer og lasting av brett i spill osv.

 

Har du derimot ingen planer om å oppgradere HDD, er vel den største ganske fristende?

 

Kommer da kanskje til slutt ann på RAM-byttet. Det står jo en 1GB533DDR2 i den største, så da holder det jo å kjøpe en noenlunde lik brikke til. Dersom du skal ha 2x1GB667DDR2 lønner det seg jo å kjøpe den lille versjonen, rent økonomisk i alle fall. Så får du jo avgjøre om de 4-500 ekstra kronene opp til 'storebroren' er verdt det (+200mhz, +20gb disk) eller ikke.

 

Lykke til, det er helt OK spillemaskiner uansett. :love: min :)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Ingen som har prøvd å få lyd fra output på pc'en med optisk? Jeg får det nemlig ikke til. Hadde noen giddet å prøve for å sjekke om dette er et gjennomgående problem? Flere på asus sitt forum som sliter med det samme, men det virket for meg intill et par dager siden... På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man tar bilder med Webcame?

Når dere klikker på "Min Datamaskin" og på "BisonCam, NB Pro" Så står det at "Windwos har lukket dette programmet får å gi bedre beskyttelse for datamaskinen"

 

Noen som har samme problemet?

 

Mvh Thomas

Endret av tomballa
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man tar bilder med Webcame?

Når dere klikker på "Min Datamaskin" og på "BisonCam, NB Pro" Så står det at "Windwos har lukket dette programmet får å gi bedre beskyttelse for datamaskinen"

 

Noen som har samme problemet?

 

Mvh Thomas

6547436[/snapback]

 

har aldri vært noe problem hos meg. jeg går inn samme veien som deg, via min datamaskin, og velger kameraet. der ka ndu ta bilder. må vel være en eller annen smart windows sikkerhetsgreie det der...

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Ingen som har prøvd å få lyd fra output på pc'en med optisk? Jeg får det nemlig ikke til. Hadde noen giddet å prøve for å sjekke om dette er et gjennomgående problem? Flere på asus sitt forum som sliter med det samme, men det virket for meg intill et par dager siden... På forhånd takk.

6546338[/snapback]

 

er det optisk utgang i det hele tatt? trodde vi fastslo for lenge siden at vi ikke hadde det....

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan laste ned en vga driver?

 

Jeg finner den ikke på asus sine sider, hvilket er like greit da jeg laster maks 5kb\s fra deres server.

 

Hvor mye mener dere forresten at en 3 mnd gammel asus a6ja er verd?

6573335[/snapback]

Ikke så veldig mye mindre en ny-pris. med mindre det er noen skader/riper eller andre bruksmerker på den.

 

VGA Driver får du på www.ati.com eller www.omegadrivers.net

Lenke til kommentar

Kan du fortelle meg hvor jeg finner denne vga driveren på ati.com?

 

edit: jeg får feilmeldingen "inf error. Video driver not found" Dette er bare et av mange driver problemer så lang. Første og siste gang jeg kjøper noe som det står ATI på.

Endret av tom watt
Lenke til kommentar

ATI har vel ikke så mye med lyen å gjøre..

 

 

Du har ikke klart å mute s/pdiffen eller skrudd av digital out eller noe sånt? Lasta inn nyeste ACL driveren? eldre driver? Eventuelt restore maskinen og se om det funker da, hvis ikke er det jo sannsynlighvis et hardware relatert problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...