Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg fjernet den boksen som kommer opp etter hver gang jeg starter maskinen, preset eller noe sånt. Der jeg kan velge mellom 3 valg: overvåke, er ett av valgene.. husker ikke de 2 andre:P Men noen som vet åssen jeg fjerner det der?

 

Er noen småting som jeg har lagt merke til:

Jeg synes hele maskinen jobber litt i rykk og napp, litt slitsomt. Virker som den hikker litt i ny å ne. Noen som har opplevd noe det samme??

Endret av Nikern
Lenke til kommentar

Hei, har lenge hatt problem med at Counter strike lagger når jeg spiller på asus a6ja laptopen min, har søkt litt runt på forumer bla. hardware og mange som har samme problemet men ingen som har noen løsning men jeg tror det kan komme av at cs ikke liker dual core prossesorer så skal prøve og kjøre på en cpu, men hvordan??

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Hei, har lenge hatt problem med at Counter strike lagger når jeg spiller på asus a6ja laptopen min, har søkt litt runt på forumer bla. hardware og mange som har samme problemet men ingen som har noen løsning men jeg tror det kan komme av at cs ikke liker dual core prossesorer så skal prøve og kjøre på en cpu, men hvordan??

 

Takk for alle svar

6653442[/snapback]

 

kan ikke tenke meg at dual core skal ska ha noen betydning... du kan jo alltids prøve å gå inn i task manager, se på prosess-tab'en, høyreklikke på spillet etter du har startet det og angi affiniteten til bare en core. da bruker programmet kun den ene core'n, men jeg tror ikke det skal ha noe å si. har ikke cs selv, så jeg vet ikke....

Lenke til kommentar
noen her som vet om det går og bytte prossesoren til en meron(core2duo) med tanke på varme og plass. :cool:  :dribble:  :love:

6660634[/snapback]

 

mener noen har spurt om dette før, og fått nei som svar.

 

hvorfor skal man kjøpe en maskin for å bytte ut alle delene? greit, maskinen blir litt varm, med det er da bare å sette den på bordet isteden for i fanget (en varmekilde på fanget er uansett ikke noe smart over tid, meron cpu eller ikke. sånt blir man steril av....), eller kjøpe en laptop-kjøler. en liten plate på en cm eller to i tykkelse som man monterer under pc'en.... eller bare kjøp deg en maskin som faktisk har den cpu'en du vil ha...

Lenke til kommentar
Hei, har lenge hatt problem med at Counter strike lagger når jeg spiller på asus a6ja laptopen min, har søkt litt runt på forumer bla. hardware og mange som har samme problemet men ingen som har noen løsning men jeg tror det kan komme av at cs ikke liker dual core prossesorer så skal prøve og kjøre på en cpu, men hvordan??

 

Takk for alle svar

6653442[/snapback]

Tviler på at lagget er på grunn av Dual Core CPU`en. har samme maskin og spiller Cs (1.6 og Source) BF2 og wow. aldri lagg med mindre brodern laster ned noe på hans maskin.

Lenke til kommentar
Hei, har lenge hatt problem med at Counter strike lagger når jeg spiller på asus a6ja laptopen min, har søkt litt runt på forumer bla. hardware og mange som har samme problemet men ingen som har noen løsning men jeg tror det kan komme av at cs ikke liker dual core prossesorer så skal prøve og kjøre på en cpu, men hvordan??

 

Takk for alle svar

6653442[/snapback]

Tviler på at lagget er på grunn av Dual Core CPU`en. har samme maskin og spiller Cs (1.6 og Source) BF2 og wow. aldri lagg med mindre brodern laster ned noe på hans maskin.

6664083[/snapback]

 

 

Hmm... har prøvd og gå inn i task manager og fixa litt der men har fortsatt samme problemet husker jeg kunne spille fint på den med litt lagg innimellom før jeg formaterte til ntfs (var fat32 med 2partisjoner fra fabrikk) har også lest at noen av dere har oppgradert bios hva hjelper det for?

Lenke til kommentar
noen her som vet om det går og bytte prossesoren til en meron(core2duo) med tanke på varme og plass. :cool:  :dribble:  :love:

6660634[/snapback]

 

mener noen har spurt om dette før, og fått nei som svar.

 

hvorfor skal man kjøpe en maskin for å bytte ut alle delene? greit, maskinen blir litt varm, med det er da bare å sette den på bordet isteden for i fanget (en varmekilde på fanget er uansett ikke noe smart over tid, meron cpu eller ikke. sånt blir man steril av....), eller kjøpe en laptop-kjøler. en liten plate på en cm eller to i tykkelse som man monterer under pc'en.... eller bare kjøp deg en maskin som faktisk har den cpu'en du vil ha...

6661009[/snapback]

Siste versjon av BIOSen støtter merom (de nye core2 cpuene)

 

BIOS Ver.217

Support Merom CPU via PM request

Endret av jonnyh
Lenke til kommentar

Hvordan legger dere inn windows på nytt uten å legge inn alt det asus vil at du skal ha med? Jeg kunne tenkt meg å hatt en partisjon bare, som var NTFS også. Noen som vet åssen jeg installerer kun winxp pro med den ekte serial vi fikk med og bare på en ny formatert ntfs partisjon?

Lenke til kommentar
Hvordan legger dere inn windows på nytt uten å legge inn alt det asus vil at du skal ha med? Jeg kunne tenkt meg å hatt en partisjon bare, som var NTFS også. Noen som vet åssen jeg installerer kun winxp pro med den ekte serial vi fikk med og bare på en ny formatert ntfs partisjon?

6669225[/snapback]

 

du ringer asus og ber dem sende installasjons cd'n til windows, du har jo lisens... det var noen som slet med dette på side 30+. så reformaterer du alt helt blankt og installerer de drivere du ønsker... :)

Lenke til kommentar
Hvordan legger dere inn windows på nytt uten å legge inn alt det asus vil at du skal ha med? Jeg kunne tenkt meg å hatt en partisjon bare, som var NTFS også. Noen som vet åssen jeg installerer kun winxp pro med den ekte serial vi fikk med og bare på en ny formatert ntfs partisjon?

6669225[/snapback]

 

saken med den asus recovery-cd'en, som visstnok skal være omtrent samme løsninga som de fleste bærbare kommer med (etter det jeg har hørt), er at man ikke har noen mulighet for å legge inn en vanlig ren windows. jeg snakka med en selger på mamoz.no igår, hvor jeg kjøpte maskina mi, om nettopp dette. han mente på at man skulle kunne laste ned en "oem windows cd" lovlig som skulle kunne virke på den lisensen vi har. vet ikke om dette funker, men det hadde absolutt vært bra! savner en windows-cd, når jeg faktisk har lisens og greier! vet noen av de andre som har hatt maskina like lenge, og lenger, enn meg har vært inne på dette emnet for 20-30-40 sider siden, men jeg husker ikke helt hva som ble sagt, slått fast eller funnet ut...

Lenke til kommentar
Hvordan legger dere inn windows på nytt uten å legge inn alt det asus vil at du skal ha med? Jeg kunne tenkt meg å hatt en partisjon bare, som var NTFS også. Noen som vet åssen jeg installerer kun winxp pro med den ekte serial vi fikk med og bare på en ny formatert ntfs partisjon?

6669225[/snapback]

 

saken med den asus recovery-cd'en, som visstnok skal være omtrent samme løsninga som de fleste bærbare kommer med (etter det jeg har hørt), er at man ikke har noen mulighet for å legge inn en vanlig ren windows. jeg snakka med en selger på mamoz.no igår, hvor jeg kjøpte maskina mi, om nettopp dette. han mente på at man skulle kunne laste ned en "oem windows cd" lovlig som skulle kunne virke på den lisensen vi har. vet ikke om dette funker, men det hadde absolutt vært bra! savner en windows-cd, når jeg faktisk har lisens og greier! vet noen av de andre som har hatt maskina like lenge, og lenger, enn meg har vært inne på dette emnet for 20-30-40 sider siden, men jeg husker ikke helt hva som ble sagt, slått fast eller funnet ut...

6669834[/snapback]

 

tror han fyren på mamoz har rett.. Det er ikke ulovlig å kopiere cd med windows xp på.. men det er "ulovlig" å bruke et "pirat" lisensnummer.. det er lisensnøkkelen som koster penger.

Dessuten så kan man kjøpe cd-kit for de fleste typer microsoft programmer (kun cd-plater uten lisens)

komplett har dette som varenummer 318542. Er dog usikker på om dette er retail eller OEM plater (disse har forskjellige nøkler)

Lenke til kommentar
Noen her som har kjøpt seg ryggsekk til A6ja'en sin? Jeg plages litt med å finne en som passer jeg... Har du noen tips?

6676759[/snapback]

kjøpte en Targus CN600 som ble litt for stor :hrm: (kun pc lommen altså) så jeg bestilte en Dicota Perfect Skin 15.4 som passer perfekt rundt maskien. ligger helt fast i sekken. så er det kjekk plass til utstyr og lomme til mp3 spiller.

Lenke til kommentar

Hei...

 

Nå har jeg fått et stort problem med min AJ6a..

 

Når jeg starter pcen, skriver inn passordet til brukeren min og jeg kommer inn på desktopen fryser alt seg: når jeg holder start musen over start linjen kommer det bare spørsmålstegn.. det går ikke ann å trykke på noe..

 

Noen som vet hva problemet er..? har prøvd å vente i over en halvtime men det går fortsatt ikke ann å gjøre noe..

 

dette skjedde i går og har prøvd å skru pcen av og på flere ganger..

 

Vær så snill og hjelp... :(

 

(Sitter på en annen pc nå.)

 

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...