Gå til innhold

Her du sett spøkelser?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Definisjon av spøkelse: Ikke-levende vesen som er vanskelig å få øye på.

5384445[/snapback]

F.eks en stein som står gjemt bak noen busker.

5384486[/snapback]

Ja, for en sten er jo et vesen.

5384558[/snapback]

Hva er forskjellen på en sten og noe som er ikke-levende da? Noe som ikke lever kan vel ikke være ett vesen?

5384670[/snapback]

En sten er en gjenstand, ikke et vesen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spøkelser finnes ikke :tease:

5384263[/snapback]

Jo.

5384273[/snapback]

 

Ber om tillstreklig bevis :roll:

5384281[/snapback]

Kan du motbevise det?

 

Anyway, tror ikke lenger på spøkelser, men det gjorde jeg da jeg så det, var vel rundt 8 år og sov på loftet på hytta. Spooky.

5384564[/snapback]

 

Han trenger ikke å komme med motbevis mot påstanden om esksistensen til spøkelser, da dette er et så omdiskutert tema som ingen har bevist og fått annerkjennelse for det. Verden som vi lever i har "standard definisjoner" om hva som er og ikke er, så engang for alle stopp den: Bevis? MOTBEVIS! kulturen som er her på forumet.

 

@ Omiro : et dødt ekornlik bak en busk, vil muligens tilsvare din definsjon. Synes generelt din definisjon var litt vag --> "vansekelig å se"....?

Lenke til kommentar

Tre venninner av meg (som ikke kjenner hverandre eller har noen forbindelse) har/har hatt slikt i sine hjem. Hva det er vet vi ikke, men det er hvertfall noe som kan få gjenstander til å flytte seg uforklarlig, lage lyder, slå på elektrisk utstyr og mye mer. Jeg vil hvertfall definere dette som såkalte "spøkelser".

Lenke til kommentar
Definisjon av spøkelse: Ikke-levende vesen som er vanskelig å få øye på.

5384445[/snapback]

F.eks en stein som står gjemt bak noen busker.

5384486[/snapback]

Ja, for en sten er jo et vesen.

5384558[/snapback]

Hva er forskjellen på en sten og noe som er ikke-levende da? Noe som ikke lever kan vel ikke være ett vesen?

5384670[/snapback]

 

Jo, en spøkelse.

Lenke til kommentar

Min gamle nabo påsto at de hadde spøkelse i huset, det samma mente dama som hadde bodd der før de.

Om natten så smalt det i skapdører på kjøkkenet, morra hadde sett en skikkelse i speilet på rommet sitt en kveld, døra i kjelleren lukker seg alltid når den er åpen, og den er ikke lett å lukke. De hadde en klarsynt ( eller å de folka kaller seg) til å se på huset, og denna karen sa at det var ei gammal dame som gikk igjen, og det smalt i skapdørene fordi hun ryddet. En dag hadde morra blitt irritert for noe av dette, og skriki ut noe som "Hvis du først skal være her og liksom rydde så kan du gjøre det ordentlig, ellers kan du bare stikke herfra" da hadde ho hørt et kraftig *PSSSJJJJ* i øret, akkurat som om noen blåste ho i øret. litt sceary, minstemann har vert flere ganger innpå rommet til moren og sagt at det er innbrudstyver i huset pga. det med skapdørene.

 

Hos fetteren min, bor i et gammelt tømmerhus, som har stått tomt fra krigen eller noe som han har pusset opp, der har han hørt et par ganger at det har knirket i gulvet, og døra har lukket seg, selv om den har vert lukket og låst, og når han har gått ut har hesten vert urolig, og det har ikke vert noen utenfor.

 

Selv tror jeg ikke på spøkelser, jeg har ikke opplevd noe enda, og vil ikke tro på det før jeg ser et eller opplever noe lignende. Men jeg kan ikke forklare det jeg har skrevet.

Og jeg er veldig sikker på at det første jeg skrev er sant, det er på grunn av hvordan de oppførte seg, og hat kompisen min ikke turte å være alene hjemme, rett etter at hans mor hadde sagt det. (Han var 16 år da).

 

Nummer to om min fetter er jeg ikke helt 100% sikker på, der har det bare vert den ene episoden, ivertfall som jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Definisjon av spøkelse: Ikke-levende vesen som er vanskelig å få øye på.

5384445[/snapback]

F.eks en stein som står gjemt bak noen busker.

5384486[/snapback]

Ja, for en sten er jo et vesen.

5384558[/snapback]

Hva er forskjellen på en sten og noe som er ikke-levende da? Noe som ikke lever kan vel ikke være ett vesen?

5384670[/snapback]

 

Jo, et spøkelse.

5388181[/snapback]

Må et spøkelse være dødt?

Lenke til kommentar
Svar meg! Har dere sett en million kroner?

5385303[/snapback]

 

Nei, "men det betyr ikke at det ikke finnes" :roll: du har sett på julefilm ja.

 

Trur jeg at det finnes en type "ånd"/spirit? ja.

Trur jeg det går gamle spøkelses-damer/menn osv i gangen og prøver å skremme folk? Nei.

 

Men en type "Energi" ting er det godt mulighet for at det finnes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...