Gå til innhold

Her du sett spøkelser?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Så selv om det er vitenskapelig vanskelig å tru på så må du ikke stenge muligheten ute som du gjør. Og du har ikke opplevd døden så du vet ikke om sjelen kan gå igjen. Jeg trudde ikke på spøkelser før, men jeg var åpen til at det var en mulighet. Skader ikke å la det være en mulighet. Så leste jeg en haug og så på ting og sånn. Og nå trur jeg på det. Jeg er overbevist.

Men du er jo så trangsynt at jeg syns synd på deg. Klarer ikke tenke selv liksom, må bli fortalt om det fins eller ikke av noen som burde vite det, som vitenskapsmenn. Tragiskt

5394556[/snapback]

 

Usikker på hvem av oss som faktisk ikke klarer å tenke selv her... Vi får være enige om å være uenige.

5394597[/snapback]

Jeg leste hendelser om det, andres meninger om det. Både for og mot. Og ut i fra det fikk min egen mening om det. Har ikke lest en som sier "it is true" og bare sagt jaaa. Har sett skeptisk på det osv.

 

Skjønner ikke hvorfor dere bare lukker muligheten av at det kan være sant bare fordi det ikke har skjedd med deg, og at det ikke kan bevises vitenskapelig. Men det er mye om det, trur du virkelig at når ting flytter på seg selv osv osv så er det bare noe folk ser for seg? Selv om det fins på video der det bevises at ingen drar i en tråd eller noe. Jeg trur at det er noe, kanskje vi om endel år har vitenskapelig bevist at det finnes ett liv etter døden og sånn. Kanskje de har bevist at det fins en styrke som i naturen som skaper poltergeist aktivitet. Hvem vet, men jeg har mer tro på at det er "spøkelser" etter hva sånne medium bidrar med (får kontakt og svar fra de som liksom skal spøke (navn og sånn som stemmer uten å vite noe som helst om stedet osv)). Du velger å tru at det ikke skjer, at noen har brukt filmtriks. At en fattig amerikaner har sotti opp ett video kamera og filma stua si også levert tape'n til en ekstremt god video redigerings person og betalt masse masse for at han skal bruke masse tid for å få det til å se så ekte ut at INGEN foto\video ekspert klarer å si at det er fake.

 

F.eks det med han som mista bestefaren (kondolerer) velger å ikke tru på det fordi han ikke viste seg. Men kan godt hende at han faktisk var innom, at han har vært i samme rom som deg. Men ikke klart å vise seg, få oppmerksomhet. Hvem vet? Men vær i alle fall åpen til det.

 

Jeg gidder ikke diskutere mer, sa det tidligere og men måtte teste hvor trangsynt du var klilleng. Er kjempe spennende å diskutere slikt med andre troende og åpne skeptikere. Men trangsynte? Nei, har lite respekt for dere.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gidder ikke diskutere mer, sa det tidligere og men måtte teste hvor trangsynt du var klilleng. Er kjempe spennende å diskutere slikt med andre troende og åpne skeptikere. Men trangsynte? Nei, har lite respekt for dere.

5394771[/snapback]

 

I like måte, fantastisk at noen fremdeles kan være overtroiske i vår moderne tidsalder. Ikke bli tatt av dodraugen, nå da.. :nei:

Lenke til kommentar
Hva som skjer etter døden? Ikke stort, man råtner som regel bort etter en stund.

5394441[/snapback]

 

Også ligger man der i all evighet fremover? :nei:

Prøv å tenk deg det. At du er borte for alltid. Din hjerne er vel ikke stor nok for å tenke ut det. Ingen greier å tenke ut det...

 

Nei, ikke for alltid, bare til du er råtnet bort. Skjellettet tar litt lengre tid enn resten av kroppen. Kan ikke si det er så veldig vanskelig å forestille seg.. Kanskje din hjerne ikke er stor nok til å tenke ut det.

5394617[/snapback]

 

Er jo ikke det jeg mener da. Tenk deg at du dauer. Hva skjer da? Jo alt blir svart. Tenk deg at det er det for ALLTID. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke diskutere mer, sa det tidligere og men måtte teste hvor trangsynt du var klilleng. Er kjempe spennende å diskutere slikt med andre troende og åpne skeptikere. Men trangsynte? Nei, har lite respekt for dere.

5394771[/snapback]

 

I like måte, fantastisk at noen fremdeles kan være overtroiske i vår moderne tidsalder. Ikke bli tatt av dodraugen, nå da.. :nei:

5394806[/snapback]

Jezhuucccc :roll:
Lenke til kommentar
Er jo ikke det jeg mener da. Tenk deg at du dauer. Hva skjer da? Jo alt blir svart. Tenk deg at det er det for ALLTID.  :hmm:

5394867[/snapback]

 

Ja? Har ikke noe problemer med det, altså.. Kanskje du er litt redd for å dø, å bare forsvinne bort i intet, og derfor prøver å overbevise deg selv om at det må være noe mer?

Lenke til kommentar
Er jo ikke det jeg mener da. Tenk deg at du dauer. Hva skjer da? Jo alt blir svart. Tenk deg at det er det for ALLTID.  :hmm:

5394867[/snapback]

 

Ja? Har ikke noe problemer med det, altså.. Kanskje du er litt redd for å dø, å bare forsvinne bort i intet, og derfor prøver å overbevise deg selv om at det må være noe mer?

5394928[/snapback]

 

Så du greier å tenke deg evigheten altså? Don't think so mate. Hadde du greid det så hadde hjernen din eksplodert. Ingen greier å tenke seg evigheten.

Noe må jo skje!

Lenke til kommentar
Så du greier å tenke deg evigheten altså? Don't think so mate. Hadde du greid det så hadde hjernen din eksplodert. Ingen greier å tenke seg evigheten.

Noe må jo skje!

5394984[/snapback]

 

Hvorfor MÅ noe skje? Selvsagt er det noe som skjer, verden går videre, mens du ikke gjør det. Hjernen slukker, bevisstheten likeså. Slutt, finito. Å tenke seg "evigheten" er ikke nødvendig, siden man ikke varer evig.

Lenke til kommentar

Jeg har en kompiss som for en god stund tilbake mente at noe ikke fantes (en eller annen ting som kunne integreres i kjøkkenbenken), for det hadde han aldri sett...

Var jo ikke verre enn å vise ham en katalog med en integrert dings i.

 

Poeng: Mange nekter å tro før de får se beviset med egne øyne. Samme gruppen går glipp av mye morro ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en kompiss som for en god stund tilbake mente at noe ikke fantes (en eller annen ting som kunne integreres i kjøkkenbenken), for det hadde han aldri sett...

Var jo ikke verre enn å vise ham en katalog med en integrert dings i.

 

Poeng: Mange nekter å tro før de får se beviset med egne øyne. Samme gruppen går glipp av mye morro ;)

5395030[/snapback]

 

Glimrende, vis meg et spøkelse så skal jeg takke og bukke.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke diskutere mer, sa det tidligere og men måtte teste hvor trangsynt du var klilleng. Er kjempe spennende å diskutere slikt med andre troende og åpne skeptikere. Men trangsynte? Nei, har lite respekt for dere.

5394771[/snapback]

 

I like måte, fantastisk at noen fremdeles kan være overtroiske i vår moderne tidsalder. Ikke bli tatt av dodraugen, nå da.. :nei:

5394806[/snapback]

 

Det som virkelig er fantastisk er at noen kan være så trangsynte i vår moderne tidsalder. Vi mennesker har gang på gang gjennom historien lært at vi ikke vet alt. Det finnes definitivt mer mellom himmel og jord enn vi vet. Så hvorfor skal det ikke finnes spøkelser? Hvem vet? Selv har jeg aldri sett noen, men jeg utelukker ikke at de faktisk er blant oss.

Lenke til kommentar

Vanskelig å komme med konklusjoner i slike diskusjoner. De av oss som har sett/opplevd ting vet at NOE skjedde, men hva det var vet vi ikke. Kanskje åndene til avdøde, kanskje utenomjordiske, kanskje det var julenissen, kanskje noe annet.. Men noe skjedde, og vi opplevde det. Når gjenstander flytter på seg uten hjelp må det være noe på gang.

Lenke til kommentar
Lol klilleng. Du tror man råtner i evighet og ingenting skjer? Jaja, noen er redd for det ukjente ja! :yes:

5395336[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du vil frem til her?

5395371[/snapback]

 

Du vet det, men du tør ikke tro det. Du må da tro noe skjer når man dør, hvordan kan du være så sikker på påstandene dine??

Lenke til kommentar
Lol klilleng. Du tror man råtner i evighet og ingenting skjer? Jaja, noen er redd for det ukjente ja! :yes:

5395336[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du vil frem til her?

5395371[/snapback]

 

Du vet det, men du tør ikke tro det. Du må da tro noe skjer når man dør, hvordan kan du være så sikker på påstandene dine??

5395399[/snapback]

ingen kan være sikker på noe etter døden- siden ingen har opplevd å være død lenge nokk til å forklare det. og det er vitenskapelig umulig å forske på det, så dette er så og si en vitenskapelig umulig myte :)

Lenke til kommentar
Du vet det, men du tør ikke tro det. Du må da tro noe skjer når man dør, hvordan kan du være så sikker på påstandene dine??

5395399[/snapback]

 

Ok, det som skjer når man dør, f.eks. ved hjertefeil, er noe alla dette:

 

-> Hjertet stopper.

-> blodsirkulasjonen stopper.

-> organene begynner å svikte bla. pga oksygenmangel og co2-"overdose", herunder også hjernen.

-> til slutt er all kjemisk og elektrisk aktivitet stoppet opp. Nå er man død.

 

Forråtnelsen begynner ganske raskt etterpå. Dødsstivheten inntreffer etter ca 3 timer, når muskulaturen tvinges til spent tilstand av overkonsentrasjon av kalsium. Etter hvert kollapser celleveggene og bakterier begynner å formere seg uhemmet. Etter en periode i jorden er det meste av kroppen omdannet til jord igjen, som den en gang kan sies å ha blitt dannet av. "Fra jord er du kommet, til jord skal du bli" sies det vel av presten.

 

Edit: eller tenkte du på hva som skjer med "sjelen"? Jeg tror ikke på begrepet "sjel". Alt det som er deg er elektrisk og kjemisk aktivitet i nervecellene. Når de dør, dør du og din bevissthet.

 

MEN, tråden handlet jo egentlig om folk hadde sett spøkelser eller ikke. Jeg foreslår derfor at de som har sett et spøkelse forteller om sin opplevelse.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...