Gå til innhold

Her du sett spøkelser?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk prøver jo å bevise det, men da sier jo alle andre at det er fake. Så hvordan skal de greie å bevise det? Ved at dere selv ser det ikke sant? Så hvor ofte er det at noen ser det? Sjeldent!

Så hvis et spøkelse er sjeldent, og det er umulig å fange dem eller lignende, så blir det omtrent umulig for alle å se et spøkelse, og derfor tror veldig mange det ikke fins. En litt lang setning det der :p

Greit at dere ikke tror på det, men ikke mobb de som gjør det. Selv så jeg på Åndenes makt, og digga det :) Jeg trodde også litt på det.

Lenke til kommentar
Altså, det er ikke verre enn å sette opp et videokamera og la det stå på om natten. Skulle være en smal sak å filme et spøkelser, når det visstnok skal være så mye rart som foregår rundt om kring. Likevel er det INGEN som har klart å vise noe slikt, og det sier sitt, imo.

5394152[/snapback]

Er masse opptakk av, ikke direkte spøkelser men paranormale ting. Sånn som at ting flytter på seg av seg selv, hører stemmer\lyder som ingen lager, og orbs +++

 

Ta og se ett par episoder av de programmene jeg nevnte på forrige side. De har fått masse av den slags ting på film.

Lenke til kommentar
Er masse opptakk av, ikke direkte spøkelser men paranormale ting. Sånn som at ting flytter på seg av seg selv, hører stemmer\lyder som ingen lager, og orbs +++

 

Ta og se ett par episoder av de programmene jeg nevnte på forrige side. De har fått masse av den slags ting på film.

5394168[/snapback]

 

Det er for lett å fake. Hvorfor kan ikke "Åndenes Makt" sette opp noen kameraer hos raringene de besøker? Da kanskje det kunne blitt noe boller å snakke om.

Lenke til kommentar

Lurer på om eg såg eit spøkelse for nokon år sida. Såg ein mann som stod utafor vinduet mitt i brøkdelen av eit sekund ein morgon. Nokon år etterpå såg eg eit bilete av min avdøde oldefar, og den personen som eg såg i vinduet var heilt lik oldefaren min. Hadde heller aldri sett bilete av oldefaren min før dette.

Lenke til kommentar

Men hallo, man må ikke se ett halvgjennomsiktig menneske i klær fra 1800-tallet for at det skal være tegn på at det er sjelen til en død i rommet. Spøkelser er hele tiden, men er ikke synlige hele tiden. De går ikke rundt som oss og gjemmer seg i ett skap til den føler det passelig å vise seg igjen. Det kalles for en manifestasjon eller noe når den viser seg. Det er mange andre måter spøkelser "tar kontakt\vil ha oppmerksomhet". Og på de programmene jeg nevnte så sendte de også noe inn til en video ekspert for å sjekke om det var fiklet med og sånn. Samme er blitt gjort med en haug med orbs. Og det er ikke noe som er blitt lagt på i etter kant, og INGEN kan forklare hva det er. De fleste gangene så kan det bli feiltatt og er egentlig støv eller lignende. Men det er og mange ganger hvor selv ekspertene sitter igjen og drar seg i skjegget.

 

Uansett, jeg gidder ikke diskutere sånt igjen. Dere trangsynte er jammen vrange å diskutere med. Prøv og vær litt åpen, ikke vær redd for det ukjente.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Definisjon av spøkelse: Ikke-levende vesen som er vanskelig å få øye på.

5384445[/snapback]

spøkelse: gjenferd, gjenganger se s-r ved høylys dag være redd, nervøs uten grunn / noe uhyggelig, truende hungersnødens s-

 

gjenferd: skikkelse av en avdød som viser seg, spøkelse se ut som et g- se uhyggelig (blek) ut

 

gjenganger:

1 gjenferd 

2 noe som stadig dukker opp den feilen er en g- / løftet om skattelette er en g- i valgtalene

 

Altså er et spøkelse en "skikkelse av en avdød som viser seg".

Lenke til kommentar
Uansett, jeg gidder ikke diskutere sånt igjen. Dere trangsynte er jammen vrange å diskutere med. Prøv og vær litt åpen, ikke vær redd for det ukjente.

5394263[/snapback]

 

Saken er den at jeg vil ikke TRO, jeg vil vite. Jeg tror ikke på gud, jeg tror ikke på spøkelser, jeg tror ikke på ånder eller sjeler. Jeg "tror på" det jeg kan se, ta på, føle på og bevise matematisk. Det burde være en smal sak å bevise spøkelsers eksistens, dersom de er såpass utbredt som man kan få inntrykk av..

 

Hvis jeg sier at bak månen er det en stor wienerpølse bebodd av hvite mus, tror du på det? Må være litt åpen, vettu... :p

Lenke til kommentar
Folk har sendt ut romskip og sånn som har sett bak månen, og de fant ingen wienerpølse med mus. Så det er motbevist. Kan du si det samme om spøkelser? Nei, så ikke kom med sånne tåpelige ting.

5394323[/snapback]

 

Er du sikker på det?

 

http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicapollo.html

 

:thumbup:

 

 

Uansett, så lenge det ikke finnes beviser konkluderer jeg med at spøkelser ikke finnes, i likhet med Gud, ånder, demoner, engler, vetter, troll og annet skrømt.

Lenke til kommentar

Har sett 2 dokumentarer om at månelandinga var falsk, og jeg trur på at den er falsk. Men de menneskeløse "husker ikke hva dingsene heter" de sender ut som sender bilder tilbake har tatt bilder av måneden og mars osv. Så det er motbevist. Men det fins betydelig mange mer tegn på at "spøkelser" fins, at noen sjeler forsatt går igjen etter døden. Og hvorfor skulle ikke døde kunne det? Vet du noe som helst om hva som skjer etter døden? Nei, så vær åpen til ting som det her, trenger ikke nødvendig vis å tru på det. Bare ikke si nei, haha tull. Vær åpen til at det kan være en mulighet.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Min bestefar(morfar) sa at hvis det var mulig skulle han gå igjen for å hilse på, men jeg har ikke møtt han ennå. Kanskje det er venteliste for alt jeg vet, men har blitt til at jeg ikke tror på det, og da tror jeg heller ikke på div bilder og småfilmer av "spøkelser". Kanskje det kan startes en religion om troen rundt spøkelsene....

Lenke til kommentar
Min bestefar(morfar) sa at hvis det var mulig skulle han gå igjen for å hilse på, men jeg har ikke møtt han ennå. Kanskje det er venteliste for alt jeg vet, men har blitt til at jeg ikke tror på det, og da tror jeg heller ikke på div bilder og småfilmer av "spøkelser". Kanskje det kan startes en religion om troen rundt spøkelsene....

5394392[/snapback]

Det er ikke alle som blir igjen, de fleste som blir igjen er som regel ikke klare over at de er døde/nekter å innse det, skal beskytte noe osv. Så, skal ta en tur innom å hilse jeg er nok ikke ett stort nok grunnlag for å kunne bli igjen. Ikke vet jeg hvem som bestemmer hvem som får bli igjen osv. Men det er ikke alle døde som blir igjen så det er sagt.
Lenke til kommentar
Har sett 2 dokumentarer om at månelandinga var falsk, og jeg trur på at den er falsk. Men de menneskeløse "husker ikke hva dingsene heter" de sender ut som sender bilder tilbake har tatt bilder av måneden og mars osv. Så det er motbevist. Men det fins betydelig mange mer tegn på at "spøkelser" fins, at noen sjeler forsatt går igjen etter døden. Og hvorfor skulle ikke døde kunne det? Vet du noe som helst om hva som skjer etter døden? Nei, så vær åpen til ting som det her, trenger ikke nødvendig vis å tru på det. Bare ikke si nei, haha tull. Vær åpen til at det kan være en mulighet.

5394370[/snapback]

 

Vitenskapelig er det også vanskelig å tro på at det kan eksistere noe som likner på spøkelser som tilsynelatende kan bevege seg og kommunisere. Noe slags ren energi med vilje og hukommelse, det høres rett og slett svært lite sannsynlig ut. Hva som skjer etter døden? Ikke stort, man råtner som regel bort etter en stund.

Lenke til kommentar
Har sett 2 dokumentarer om at månelandinga var falsk, og jeg trur på at den er falsk. Men de menneskeløse "husker ikke hva dingsene heter" de sender ut som sender bilder tilbake har tatt bilder av måneden og mars osv. Så det er motbevist. Men det fins betydelig mange mer tegn på at "spøkelser" fins, at noen sjeler forsatt går igjen etter døden. Og hvorfor skulle ikke døde kunne det? Vet du noe som helst om hva som skjer etter døden? Nei, så vær åpen til ting som det her, trenger ikke nødvendig vis å tru på det. Bare ikke si nei, haha tull. Vær åpen til at det kan være en mulighet.

5394370[/snapback]

 

Vitenskapelig er det også vanskelig å tro på at det kan eksistere noe som likner på spøkelser som tilsynelatende kan bevege seg og kommunisere. Noe slags ren energi med vilje og hukommelse, det høres rett og slett svært lite sannsynlig ut. Hva som skjer etter døden? Ikke stort, man råtner som regel bort etter en stund.

5394441[/snapback]

Det er kanskje det, men vitenskapen har ikke svar på alt. Fins mange ting som vi ikke vet om. For eks. svarte hull er vanskelig å tru på vitenskapelig, men likevel har vitenskapsmenn formler som kan bevise at det er mulig. Så selv om det er vitenskapelig vanskelig å tru på så må du ikke stenge muligheten ute som du gjør. Og du har ikke opplevd døden så du vet ikke om sjelen kan gå igjen. Jeg trudde ikke på spøkelser før, men jeg var åpen til at det var en mulighet. Skader ikke å la det være en mulighet. Så leste jeg en haug og så på ting og sånn. Og nå trur jeg på det. Jeg er overbevist. Men du er jo så trangsynt at jeg syns synd på deg. Klarer ikke tenke selv liksom, må bli fortalt om det fins eller ikke av noen som burde vite det, som vitenskapsmenn. Tragiskt
Lenke til kommentar
Det er kanskje det, men vitenskapen har ikke svar på alt. Fins mange ting som vi ikke vet om. For eks. svarte hull er vanskelig å tru på vitenskapelig, men likevel har vitenskapsmenn formler som kan bevise at det er mulig.

 

Det er ikke vanskelig å tro på svarte hull. I motsetning til spøkelser er dette noe som både først var forutsett teoretisk, og deretter observert praktisk. Ikke noe rart i det hele tatt.

 

Så selv om det er vitenskapelig vanskelig å tru på så må du ikke stenge muligheten ute som du gjør. Og du har ikke opplevd døden så du vet ikke om sjelen kan gå igjen. Jeg trudde ikke på spøkelser før, men jeg var åpen til at det var en mulighet. Skader ikke å la det være en mulighet. Så leste jeg en haug og så på ting og sånn. Og nå trur jeg på det. Jeg er overbevist.

Men du er jo så trangsynt at jeg syns synd på deg. Klarer ikke tenke selv liksom, må bli fortalt om det fins eller ikke av noen som burde vite det, som vitenskapsmenn. Tragiskt

5394556[/snapback]

 

Usikker på hvem av oss som faktisk ikke klarer å tenke selv her... Vi får være enige om å være uenige.

Lenke til kommentar
Hva som skjer etter døden? Ikke stort, man råtner som regel bort etter en stund.

5394441[/snapback]

 

Også ligger man der i all evighet fremover? :nei:

Prøv å tenk deg det. At du er borte for alltid. Din hjerne er vel ikke stor nok for å tenke ut det. Ingen greier å tenke ut det...

 

Til han som sa at morfaren din skulle gå igjen for å hilse på deg:

Har hørt om mange som har vært med i nær døden opplevelser. De sier at de ser en lysende tunnel med familien sin i enden. Hva ville du valgt? Å gå igjen i et hus, eller å møte alle besteforeldrene dine, og resten av den avdøde slekten i tunnelen? :p

Lenke til kommentar
Hva som skjer etter døden? Ikke stort, man råtner som regel bort etter en stund.

5394441[/snapback]

 

Også ligger man der i all evighet fremover? :nei:

Prøv å tenk deg det. At du er borte for alltid. Din hjerne er vel ikke stor nok for å tenke ut det. Ingen greier å tenke ut det...

 

Nei, ikke for alltid, bare til du er råtnet bort. Skjellettet tar litt lengre tid enn resten av kroppen. Kan ikke si det er så veldig vanskelig å forestille seg.. Kanskje din hjerne ikke er stor nok til å tenke ut det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...