Gå til innhold

Hvorfor spiller alle 1.6 og ikke source?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Hehe da er vi sikkert ferdig med å "erte" hverandre og tråden er vel moden for stenging..?

5375054[/snapback]

 

Evnt. kan vi føre videre diskusjonen?

 

Men det ser ut som source fanatikerene har gitt opp?

Skrevet
Men det ser ut som source fanatikerene har gitt opp?

5379362[/snapback]

 

tjaa...er vel ingen "source-fanatiker". Men jeg gidder ikke diskutere om dette når jeg faktisk ikke har spilt 1.6. Men det er sikkert bra det og. Kanskje bedre enn source. Ikke vet jeg.

 

btw: Må bare prøve noe: :w00t: (første gang jeg tar den smileyen!)

Skrevet

<min mening> folk spiller 1.6 fordi de vil ha minst mulig forstyrrende ting i omgivelsene, og spiller CS:S fordi de vil ha bedre grafikk, "tyngre" spillere (dere vet, virker tyngre og dra spiller'n rundt 180 grader, tyngre og løpe, hoppe osv osv) og folk spiller CS:S fordi de ikke liker 1.6.. </min mening>

 

 

Jeg for min del spiller ikke annet enn 1.6, eneste spillet som får meg "hekta"..

Skrevet

Det begynner faktisk å bli noen virkelig gode innspill her nå ;) Skjønner mere og mere hvorfor folk spiller 1.6 og Source. Det kommer liksom ann på hva man prioriterer i spillet.

Skrevet (endret)

Valve gjorde sikkert ikke CSS mer random uten grunn, eller hva? I virkeligheten så er et skytevåpen så upresist at det krever lang trening for å oppnå høy statistikk, og spesielt mot mål som beveger seg så er det veldig vanskelig å treffe godt. Pistoler er i virkeligheten ekstremt upresise. Sånn sett så er CSS faktisk langt fra random nok til å kunne kalles "realistisk". Det er bare (litt) mer random enn 1.6.

 

Poenget er at det er likt for alle, og at de som har skills får uttelling for det. Men i CSS så betyr tempoendringer og bevegelsesmønstre mer i forhold til aim enn i 1.6. Og det gjør at typen skills som kreves for å hevde seg i CSS ikke er akkurat de samme som i 1.6, som igjen betyr at det faktisk er en lærekurve for å skifte fra 1.6 til CSS.

 

Jeg har prøvd 1.6, men først etter at jeg hadde spilt CSS ganske lenge. 1.6 er greit nok, men de som er gode der er så spesialiserte i akkurat 1.6, at det blir direkte urealistisk. Etter at jeg ble skutt 4 ganger på rad av samme spiller, på forskjellige steder, uten at han NOENSINNE så meg (han bare skjøt gjennom vegger/dører/kasser der hvor det vanligvis kom folk), så innså jeg at 1.6 passer best for de som liker aim og innøvde rutiner.

 

CSS er et mer balansert spill, synes jeg.

Endret av emacoolit
Skrevet
Jeg har prøvd 1.6, men først etter at jeg hadde spilt CSS ganske lenge. 1.6 er greit nok, men de som er gode der er så spesialiserte i akkurat 1.6, at det blir direkte urealistisk. Etter at jeg ble skutt 4 ganger på rad av samme spiller, på forskjellige steder, uten at han NOENSINNE så meg (han bare skjøt gjennom vegger/dører/kasser der hvor det vanligvis kom folk), så innså jeg at 1.6 passer best for de som liker aim og innøvde rutiner.

 

CSS er et mer balansert spill, synes jeg.

5387010[/snapback]

 

ja, jo, enig med deg.. MEN! Det er også mulig og haxxe (skyte igjennom vegger og tak) i CSS også, bare litt vanskeligere og komme igjennom.

 

Og vi er også tilbake til realismen i spillene, og CSS er mye mer realistisk enn 1.6, når man snakker om oppførselen til spillerne, våpnene, omgivelsene osv osv.

Skrevet
Og vi er også tilbake til realismen i spillene, og CSS er mye mer realistisk enn 1.6, når man snakker om oppførselen til spillerne, våpnene, omgivelsene osv osv.

5388714[/snapback]

Har du lest noe annet enn det siste innlegget i denne tråden?

Skrevet

Bare for å si en ting ang det visuelle lydspekteret i CSS. Med det mener jeg lyde på brettene og ikke på våpnene (som høres ut som dårlig kinesisk fyrverkeri på begge spillene).

 

Lydspekteret i Sourcer er og blir bedre enn i 1.6 og føles mye mer levende enn i 1.6, det er ikke til å komme bort fra. Problemet er bare at en del level designere har ikke klart å mestre bruken av Soundscapes når de lager brettene.

 

Med soundscapes får du et mye dypere lydspekter i CSS enn du noen gang kommer til å få i 1.6 siden 1.6 bare har ambient_generics som lydkilder (og de er bare elendig).

 

Grafisk er CSS også bedre enn 1.6 (noe som er logisk) og brettene føles større takket være 3D skybox og en meget god integrering og bruk av modeller istede for brushes. Desverre er dette og et problem med enkelte leveldesignere som ikke vet hvor de skal bruke hva og når.

 

Visuelt sett er 1.6 dårligere enn CSS, det er ikke å komme bort fra, men det skal nå også godt gjøres med et spill som er såpass gammel som CS er (1998?).

Skrevet

Gratulerer til deg for at du klarer å skrive noe som selvfølgelig er helt logisk, da spillmotoren som blir brukt i CS:S er en del nyere. Ville vært rart om lyden og grafikken i 1.6 hadde vært best, lissom.

Skrevet (endret)

Jeg har spilt en del 1.6

 

Men så gikk jeg over til Soruce... Å jeg syntes lyden i Soruce er MYE mer realistisk, der hører man faktisk at fot-trinnene forandrer seg etter hvor fienden kommer fra, sånn som ville skjedd i virkeligheten!

 

Jeg blir irritert, når jeg spør en trofast 1.6 spiller om personen liker Soruce... så blir de nesten sinte på meg... så spør jeg... har du noen gang prøvd Source... så svarer de nei... :roll:

Endret av Andak
Skrevet
Men så gikk jeg over til Soruce... Å jeg syntes lyden i Soruce er MYE mer realistisk, der hører man faktisk at fot-trinnene forandrer seg etter hvor fienden kommer fra, sånn som ville skjedd i virkeligheten!

 

3D-lyd i forskjellige smaker finnes også i 1.6 og trolig også i et par som er bedre enn hva Source motoren kan vise til. Den orginale HL motoren støtter A3D 2.0 som sannsynligvis er mye bedre enn hva du kan få til på Sourcemotoren. (EAX 1-2?)

Skrevet (endret)
Men så gikk jeg over til Soruce... Å jeg syntes lyden i Soruce er MYE mer realistisk, der hører man faktisk at fot-trinnene forandrer seg etter hvor fienden kommer fra, sånn som ville skjedd i virkeligheten!

 

3D-lyd i forskjellige smaker finnes også i 1.6 og trolig også i et par som er bedre enn hva Source motoren kan vise til. Den orginale HL motoren støtter A3D 2.0 som sannsynligvis er mye bedre enn hva du kan få til på Sourcemotoren. (EAX 1-2?)

5391406[/snapback]

Jeg syntes at jeg hører lyden mye bedre og hvor personene kommer fra på Soruce... internt inne på dataen har jeg EAX 5.0 men er ikke sikker på hva source motorene støtter... for meg er det perfect :love:

Endret av Andak
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg noen ganger heller spiller 1.6 enn Source (spiller begge deler) er fordi jeg har masse gamle minner, og 1.6 er rett og slett cosy på den måten. Men noen ganger føler jeg bare for å spille Source, for grafikkens skyld, da dette er litt koselig også :D

Skrevet

Kjører 1.6 fordi det har bedre hitboxer enn source. Dessuten er mange av banene i source litt fucka. For mye kasser og bevegelige tønner og dritt og lort. blir som å løpe en hinderbane før man kommer til bombeplassene av og til. Synes det er mye bedre med litt "cleane" baner slik som de fleste mapsa i cs. Ihvertfall dd2, inferno, nuke, train, mill etc..

Skrevet

jeg spiller cs 1.6 fordi jeg fikk det med skjermkortet, jeg hadde neppe spilt det om jeg ikke hadde fått det med skjermkortet. og css gidder jeg ikke å bruke penger på, i alle fall ikke nå som jeg må trimme moppa og ha ny mobil.

 

men hadde jeg investert de få kronene i css så trur jeg at jeg vill spilt det i stede fordi jeg liker spill med bra grafikk. selv om det er litt "vemmelig" å spille når du er vant med 1.6

Skrevet
cpl-gutta spiller 1.6.....det er vel hovedgrunnen :)

5356276[/snapback]

Åja, helt klart. Fordi HeatoN liker 1.6, så må jeg gjøre det også. Finnes absolutt ingen annen grunn.

 

Eller, hva med at CS:Source er søppel? Jepp, høres mer korrekt ut. Møkkaspill.

5356699[/snapback]

 

Akkurat ja :yes:

Skrevet
Valve gjorde sikkert ikke CSS mer random uten grunn, eller hva? I virkeligheten så er et skytevåpen så upresist at det krever lang trening for å oppnå høy statistikk, og spesielt mot mål som beveger seg så er det veldig vanskelig å treffe godt. Pistoler er i virkeligheten ekstremt upresise. Sånn sett så er CSS faktisk langt fra random nok til å kunne kalles "realistisk". Det er bare (litt) mer random enn 1.6.

5387010[/snapback]

 

Nå skal det være gøy å spille og da ;) Kjedelig å bruke 5 magasiner på å få drept en kar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...