Gå til innhold

Noe som er bedre enn PSP?


kizzykazz

Anbefalte innlegg

Det som er mine behov er: Spill, film, musikk, bilder og trådløstnettverk er bare et pluss!

 

Har lyst på PSP og GP2X jeg :)

Og kanskje en PDA til å koble til internett fra routern. Og bruke mobil til internett, det gidder jeg ikke. Har k700i til mobil, og ikke til internett.

 

Men tror det blir PSP, og så får vi se om jeg kanskje kjøper en GP2X også :p

 

 

EDIT: Ser det er mulig å oppgradere firmware på GP2X, hvordan kobler man seg til internett da?

 

Personlig så kommer jeg ikke til å kjøpe DS. Det er enten PSP eller GP2X det står mellom. 1400,- kr for GP2X med frakt osv. synst jeg nesten tar kaka, og det med 1 GB SD kort!

 

Hvilke spill kan du spille, og hvordan fungerer det? Er spillene like bra som de på PSP?

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker hverken PSP eller DS jeg. Har begge to, men de blir ikke brukt mye. Når jeg først bruker en av de er det PSP som jeg spiller LUMINES på, eller ser film på den når jeg er på gymmen og jobber på tredemølle.

 

DS burde jeg ikke engang kommentere, men det er ikke noe for meg i det hele tatt. Jeg synes spillene virket helt merkelig med den touch greiene og jeg har testet de 10 mest populære titlene til den og det var en gediken skuffelse. Alt virker det samme. PEK, KLIKK eller RULL rundt med pennen.

Grunnen til at jeg ikke burde kommentere DS er fordi jeg har spilt så lite på den at jeg ikke engang har ladet ut batteriet etter jeg ladet det første gang.

 

PSP har veldig få spill. Ingen av de er verdt prisen sin, men som sagt bruker jeg faktisk PSP en del til video titting når jeg trenger, eller spiller lumines på bussen.

 

Nå kan jeg vel nevne at jeg aldri har hatt noen håndholdt før PSP og DS, så kanskje jeg forventet meg mer av maskinene. Jeg skal gi nintendo en sjangse til med revolution, men blir det samme skuffelse som Gamecube og DS så kaster jeg inn korta, men det tror jeg ikke det blir ... :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Liker hverken PSP eller DS jeg. Har begge to, men de blir ikke brukt mye. Når jeg først bruker en av de er det PSP som jeg spiller LUMINES på, eller ser film på den når jeg er på gymmen og jobber på tredemølle.

 

DS burde  jeg ikke engang kommentere, men det er ikke noe for meg i det hele tatt. Jeg synes spillene virket helt merkelig med den touch greiene og jeg har testet de 10 mest populære titlene til den og det var en gediken skuffelse. Alt virker det samme. PEK, KLIKK eller RULL rundt med pennen.

Grunnen til at jeg ikke burde kommentere DS er fordi jeg har spilt så lite på den at jeg ikke engang har ladet ut batteriet etter jeg ladet det første gang.

 

PSP har veldig få spill. Ingen av de er verdt prisen sin, men som sagt bruker jeg faktisk PSP en del til video titting når jeg trenger, eller spiller lumines på bussen.

 

Nå kan jeg vel nevne at jeg aldri har hatt noen håndholdt før PSP og DS, så kanskje jeg forventet meg mer av maskinene. Jeg skal gi nintendo en sjangse til med revolution, men blir det samme skuffelse som Gamecube og DS så kaster jeg inn korta, men det tror jeg ikke det blir ... :)

5357665[/snapback]

 

 

På tide å prøve GP2X da :) Vil ha mer spesifik. rundt den, hvordan spillene er og hvor bra den er i forhold til PSP. Liker den veldig godt, men visst det er bare sånne Tetris spill, så gidder jeg ikke kjøpe den!

Lenke til kommentar
PSP har en dobbeltkjerne prosessor på 333 MHZ, + en grafikkprosessor på 166 MHZ.

 

.. Som kjører på 222 MHz. Kilde (wikipedia).

 

EDIT: Den ekstra skjermen på DS er sannsynligvis bare i veien. Og når det gjelder bl.a den ekstra skjermen; en Dodge Viper inneholder færre ting man ikke har bruk for enn en vanlig flerbruksbil, men den er mye mer attraktiv.

 

Sannsynligvis?! Du bør ærlig talt prøve konseptet før du uttaler deg om det. Det er faktisk aldeles glimrende å ha en ekstra skjerm til statusinformasjon, oversiktskart og lignende. Det gir mye bedre skjermplass, og spillutviklere som bruker det fornuftig leverer en meget god opplevelse på bakgrunn av det.

 

Bevegelsessensitiviteten var et "ooh! shiny!"-konsept i starten, og blei brukt til alt mulig rart mellom himmel og jord som ikke hadde behov for det. Kirby beviste derimot hvor endret spillestil man kan prestere ved noe slikt, og dersom Folk får det ut av hodene sine at alt skal benytte den muligheten, så lover det godt. Og den veien går det!

 

DS selger også bedre fordi den ble lansert før PSP. Her i landet var det snakk om ca 6 mnd.

 

Salgstallene var fra Japan, hvor DS-en ble lansert 2. desember 2004, mens PSP-en ble lansert 12. desember 2004. Jeg tror ikke 10 dager forskjøvet slippdato har innvirkning på salget et år senere i samme land.

 

PSP-en har flere innebygde muligheter: muligheter for å se film og høre på musikk, men batterilevetiden er for dårlig til at den kan erstatte en mp3-spiller. På tur fra fredrikstad til trondheim endte det hele med at PSP-en måtte lades hos Spaceworld i trondheim før turen hjemover igjen (takk til de gutta, forresten). Jeg tar aldri fram PSP-en for å spille, men DS-en ligger aldri langt fra PC-skjermen (og ja, jeg har tilbrakt rimelig bra med tid på begge to).

 

Rent spillmessig (og det er ærlig talt det vi driver med på Gamer.no) er DS-en et langt bedre kjøp enn PSP-en, både med hensyn til pris og utvalg - og kvalitet - på spill. At du også kan kose deg med GBA-spill er selvsagt ingen negativ greie.

Lenke til kommentar
Hm.. Så PSP ville du brukt til å se film og bilder, men alle spill er med DS.

Så visst jeg kjøper GP2X da, kan den bli en "PSP-DS" i ett konsept? Både spill og film?

5359089[/snapback]

 

Når det gjelder GP2X-en, så bør du ta en titt på miljøet rundt GP32 som er forløperen. Aasgaard kan sikkert fortelle masse om den :) Det er minimalt med spill som utviklet direkte for den, men ettersom den har en åpen arkitektur, finnes det hauger av emulatorer og lignende på markedet. Kvalitet og evne varierer selvsagt, men det blir kun for å oppleve spill du allerede har fra tidligere i håndholdt format.

 

Dersom du virkelig må ha film og MP3-avspillingsmuligheter, kan du jo kjøpe en Movie Player til DS-en :) Den bruker standard CF-kort, så det kan jo fort hende du har noe liggende allerede.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kommer kommersielle spill til GP2X, bare så det er sagt.

Produsenter for psp-spill holder på å porte dem akkurat nå(psp,gba,ds nivå).

 

Batterilevetiden er blitt

sagt skal være 8timer filmer,

og 10timer musikk( kommer med senere firmware).

 

MEN TIL NÅ bare ca 4-5 timer på svært gode batterier (les: 2600mah)

 

 

Vil man spille monkey island serien (1-3), duke nukem 3d, quake 1 og 2. Doom, gb, gba, snes,nes, jaguar, mame, sega megadrive, sega master system, neo geo pocket, neo geo cd, psx, homebrew og i tillegg "kjøpespill" er gp2x noe for deg.

 

Mplayer er blitt portet, slik at mpeg-4 kjører smerte fritt. (flere formater kommer senere)

 

gp32x.com er stedet for å finne info om konsollen.

 

:cool:

 

Jeg har den og er strålende fornøyd med den, kjøp den!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

 

Er det noe på markedet som kan konkurrere med PSP, akkurat nå?

5350278[/snapback]

Hva som er best kommer an på hva behovene dine er.

 

Uten å sammenligne med noe direkte, så har PSP potensiale. Men:

  • Den er ekstremt dyr!
  • Den støtter bare det dårlige formatet UMD. Som regel er filmene dyrere enn på DVD, og har du en film på DVD alt må du betale på nytt for samme filmen i UMD-format.
  • Den har lite lagringsplass, og skal du ha mer så må du punge ut med store penger.
  • Spillene har ikke overbevist noe særlig. Den har ingen "killere", og utvalget er for dårlig.
  • Batterikapasiteten er ikke akkurat overveldende...

I det hele tatt finnes det billigere og bedre maskiner som spiller av spill og filmer (ikke nødvendigvis i samme maskin).

 

Jeg ville gått for en rimelig bærbar mediespiller og en annen bærbar spillmaskin (f.eks. GameBoy). Da får man mer for pengene, og kompatibilitet med DVD, eller eventuelt muligheten for å lagre på harddisk.

 

Slik jeg ser det er PSP ingen bra maskin. Den gjør mye, men bare middels bra. Når den i tillegg er veldig dyr og tvinger en til å kjøpe filmer om igjen fordi den ikke støtter DVD, så er det utelukket at jeg kjøper den.

Lenke til kommentar

Blir latterlig å måle hvor bra noe er ved å ramse opp hva den kan gjøre. Masse tilleggsfunksjoner som å se på film etc hjelper lite om man kjøper maskinen for å spille på den. Personlig synes jeg DS-spillene egner seg best i lommeformat, og når Lite kommer forsvinner argumentet med at den er stor og klumpete.

Lenke til kommentar

Har en DS, har prøvd PSP en god del, for meg er det ingen konkurranse mellom de.

 

DS´en vinner soleklart.

 

Hvorfor?

 

Fordi at jeg ikke har noen interresse av bærbar filmframviser, og spillene på PSP´en er enklet og greit nedgraderte Ps2 spill. Man kan si hva man vil om f.eks GTA:LS, men faktum er at det er betraktelig kjedeligere enn GTA:SA. Et par kule puzzle-spill er alt PSP´en har hittil.

 

DS´en tilbyr derimot en helt ny spillopplevelse, noe som gjør at til og med middelmådige DS spill ofte føles mye gøyere enn de fleste andre spill.

 

Alle som tror at to skjermer er bare en gimmick trenger bare å spille Mario Kart DS. Vanskelig å gå tilbake til en skjerm etter det.

 

Og touchscreen´en er jo genial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...