Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?


Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

  1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

    • Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg avventer å se dagens nyhetsoppslag som følge av oppskytingen. Er litt spent på resultatet i år, basert på at en ikke har et fnugg av snø på østlandet ca.

7615868[/snapback]

 

tror ikke det blir så gale siden det er mye regn og vind i stor deler av landet. Ikke til å være ute i og da synker vel skadene også..

Lenke til kommentar

Var da helt fint vær hvor jeg var, vindstille og alt. Var litt regn, men det lettet på skydekket akkurat ved midnatt. Også mye varmere enn det pleier å være på disse kanter på disse tider av året = trivelig utevær. Med andre ord akkurat perfekt for å sende opp raketter :) Hører dog allerede om et par guttunger som har blitt skadet i Sortland...

Lenke til kommentar

Så en gjeng småunger her jeg bor i Oslo, eldstemann var vel 10-11 år max, på samme alder som nevøen min. Jeg "stjal" fyrverkeriet deres når han begynte å skyte etter småsøstrene sine.

 

Er vel unødvendig å si hva jeg synes om allmenn tilgang på pyroteknikk og eksplosiver.

 

EDIT: I følge NTB var det mye uvettig bruk av fyrverkeri og feiringen landet over var preget av fyll og bråk.

 

Jævlig lurt å la hele befolkningen leke med eksplosiver èn dag i året ikke sant? Særlig samme dag de fleste i landet drikker...

 

NEI til allmenn lek med alkohol og eksplosiver!

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

IMHO er det helt sykt av mannen i gata kan gå ut og kjøpe dynamitt/eksplosiver uten noen som helst kontroll.

Jeg synes det skulle blitt ulovlig med mindre man har pyroteknisk kurs/utdannelse. Og heller samle fyrverkeriet på plasser hvor det er egna, laget en liten fest ut av det, toddi og gløgg mens gutta som kan det fyrer opp i planlagt rekkefølge!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Man skulle jo tro at det ville være mange som kunne ønske å ta et slikt pyroteknisk kurs også, og fått sjansen til å kunne "leke" med mye større fyrverkeri enn det de vanligvis kunne :) Vi andre kunne stått og sett på uten å frykte at noen skulle skyte oss i bakhodet eller i magen med fyrverkeri fordi de på død og liv skulle holde pinnen i hånden når de skulle skyte raketten opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Her er iallefall en uskyldig som er skadd av fyrverkeri...  :hrm:

 

En kvinne er fraktet til sykehus etter at hun fikk en nyttårsrakett i magen i Oslo sentrum nyttårsaften.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=146910

 

Håper det går bra med henne...

7616125[/snapback]

 

 

Håper også det går bra med henne :(

 

Haha, eneste "krise" som har skjedd her på landet, var at jeg klarte og senke ett fly i naboblokken :!: Traff heldigvis bare ett vindu, og det ble ikke knust :p

 

Mannen som satt der var også flyintressert :D

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på en ting. Når vi skyter opp fyrverkeriet blåser vi opp penger, bokstavelig talt.

 

Det andre er at jeg lurer på hvor mye vi skader miljøet med fyrverkeri... Må jo være en del etter at jeg leste innholdet så finnes det flere miljøfiender i selve fyrverkeriet. Skjer jo riktignok en gang i året, men det er mye når vi regner hvor mange som skyter opp fyrverkeri den dagen det gjøres. Og på en klode som blir stadig mer overbevist om miljøskader så tror jeg at dette blir forbudt om noen år. Kanskje vi brude droppe dette neste år, rett og slett for å redde oss selv fra en undergang...

 

MVH,

SasaB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Merker at folk sleit med været i går, her har de skutt med fyrverkeri i hele forbanna dag. Syns synd i de som har hunder og andre husdyr som er redd for fyrverkeri når folk fortsetter skytingen til langt uti januar.

Lenke til kommentar
Merker at folk sleit med været i går, her har de skutt med fyrverkeri i hele forbanna dag. Syns synd i de som har hunder og andre husdyr som er redd for fyrverkeri når folk fortsetter skytingen til langt uti januar.

7619247[/snapback]

 

Samma her. Det høljet ned i går, så alle driver å skyte opp nå... Har en chinchilla som ikke vil roe seg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...