Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?


Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

  1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

    • Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste som blir truffet av fyrverkeri er folk som kjenner idiotene som skyter på dem, og har selv valgt å oppholde seg i nærheten av disse idiotene.

 

Jeg har mer sympati for de som får huset brent ned, og skulle det være et forbud så måtte for meg dette være argumentet.

5371695[/snapback]

En venn av meg har nå et øre mindre pga en tilfeldig fyr klarte å sette fyrverkeriet feil vei. Ikke bra

Lenke til kommentar

Jeg er lut lei av ungdom som flakser rundt til alle døgnets tider og sender opp fyrverkeri mange dager i forkant, ugunstig og uholdbart er dèt.

 

Dessuten vil det uten noen som helst tvil være mest gunstig å overlate dette til kommunen. Man må gjerne mene at den generelle mengden av mennesker fikser denne jobben utmerket selv, en oppriktig mening som dog munner ut i det uvesentlige.

 

Ta dere sammen.

Lenke til kommentar
Jeg er lut lei av ungdom som flakser rundt til alle døgnets tider og sender opp fyrverkeri mange dager i forkant, ugunstig og uholdbart er dèt.

 

Dessuten vil det uten noen som helst tvil være mest gunstig å overlate dette til kommunen. Man må gjerne mene at den generelle mengden av mennesker fikser denne jobben utmerket selv, en oppriktig mening som dog munner ut i det uvesentlige.

 

Ta dere sammen.

7610448[/snapback]

 

er vel en stor del av probleme det også. her er det noen drittunger som driver å smeller til langt på natt.. Skreik som en forbanna okse ut vindue i går kveld... Etter å ha måtte springe inn til minste mann på snart 2 år for 4-5 gangen i løpet av en kveld. Han griner som F.. så det er ikke tvil om at det vekker og skremmer. Plagsomt at hele kvelden min skal gå til slikt pga. slikt piss!! Kan ikke dem som sprenger og herjer i det minste stikke litt bort i fra bebyggelsen? ikke rett utenfor husvegen min... argh! måtte de sprenge en finger eller 2 bort... :angry:

 

 

 

 

 

:fun:

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke feil er fyrverkeri kun tillat på nyttårsaften mellom 18:00-02:00. Altså fullstendig ulovlig oppførsel fra de du hadde problemer med i går.  :thumbdown:

7611934[/snapback]

 

Helt korrekt. Politiet lovet bøter på 4000 og oppover på folk som brøt dette og de fikk tak i. Så slå på tråden til onkel neste gang, kanskje han kommer!

Lenke til kommentar
er vel en stor del av probleme det også. her er det noen drittunger som driver å smeller til langt på natt.. Skreik som en forbanna okse ut vindue i går kveld... Etter å ha måtte springe inn til minste mann på snart 2 år for 4-5 gangen i løpet av en kveld. Han griner som F.. så det er ikke tvil om at det vekker og skremmer. Plagsomt at hele kvelden min skal gå til slikt pga. slikt piss!!  Kan ikke dem som sprenger og herjer i det minste stikke litt bort i fra bebyggelsen? ikke rett utenfor husvegen min... argh! måtte de sprenge en finger eller 2 bort...    :angry:

7610512[/snapback]

Du vet at dette er klart ulovlig så lenge det ikke skjer på selve nyttårsaften? En telefon til politiet skulle gjort jobben :)

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke feil er fyrverkeri kun tillat på nyttårsaften mellom 18:00-02:00. Altså fullstendig ulovlig oppførsel fra de du hadde problemer med i går.  :thumbdown:

7611934[/snapback]

 

 

I know! skal ikke slå fingra helt av dem. Skjønner at det er gøy etc. men kanskje være litt smarte og stikke et annet sted..

 

Var forøvrig vitne til en kar som nettopp var fylt 18 med en skok av 14-15 åringer i hælene som han kjøpte rakketter til. Dvs. de gav han penger helt åpenlyst og sa hv de skulle ha. Jeg og en annen som sto der bare ristet på hode..

 

Sånn sett så burde det vært 25 år grense for kjøp, og 30 år for å selge. For hun jenta på 19-20 bak disken så ikke ut til å tørre å si noe, bare sto der som en stiv bimbo og solgte...

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Forby rakketter?

Poenget med det er vel å forminske skader rundt om i Norge.

Men se for dere hvis det forbys.

Folk kommer til å smugle over grensen fra Sverige, for greier man å smugle narkotika, greier man å smugle fyrverkeri!

Og så begynner folk å lage hjemmelaget fyrverkeri, som er langt i fra like sikkert som det fagfolk har laget.

Hjemmelaget fyrverkeri er mye farligere enn fyrverkeri som er lager av fagfolk.

Ingen har noke som helst kontroll over hjemmelagde ting, og de lager det gjerne mye mer eksplosivt og farlig enn vanlig fyrverkeri.

Så tenk dere om!

Lenke til kommentar
Forby rakketter?

Poenget med det er vel å forminske skader rundt om i Norge.

Men se for dere hvis det forbys.

Folk kommer til å smugle over grensen fra Sverige, for greier man å smugle narkotika, greier man å smugle fyrverkeri!

Og så begynner folk å lage hjemmelaget fyrverkeri, som er langt i fra like sikkert som det fagfolk har laget.

Hjemmelaget fyrverkeri er mye farligere enn fyrverkeri som er lager av fagfolk.

Ingen har noke som helst kontroll over hjemmelagde ting, og de lager det gjerne mye mer eksplosivt og farlig enn vanlig fyrverkeri.

Så tenk dere om!

7613660[/snapback]

 

tviler på at det ville blitt et stort problem..

Lenke til kommentar

Det med at det er forbud frem til klokken 1800 på nyttårsaften er det tydligvis få som har fått med seg.

 

Jeg bor i Oslo sentrum, og her smeller det jevnt og trutt. Voknet flere ganger i natt av idioter som lekte seg!

 

De fleste offentlige instanser er nå positive til å forby raktter med styrepinne...

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Det med at det er forbud frem til klokken 1800 på nyttårsaften er det tydligvis få som har fått med seg.

 

Jeg bor i Oslo sentrum, og her smeller det jevnt og trutt. Voknet flere ganger i natt av idioter som lekte seg!

 

De fleste offentlige instanser er nå positive til å forby raktter med styrepinne...

7614458[/snapback]

 

Absolutt einig.

Her eg bor, begynte de allerede i går å begynne å fyre opp pittelitt.

Men også i dag fra kl 16:00 har folk skutt opp.

Men for meg, er 17:45 og 18:00 ikkje store forskjellen, men sånn 1 time før og sånt, syns eg bare er undøvedig.

Folk må klare å styre seg!

Lenke til kommentar

Tidligere i dag var en gjeng snørrunger å sprang rundt i gata og kastet (!!) fyrverkeri rundt omkring. Var på nippet til å ringe politiet, men det tok slutt (eller de gikk til et annet område) når brodern gikk ut og snakket med de. Kjente igjen en av ungene, han har brukt å stå på busstoppet innimellom. Så hvis jeg ser han på busstoppet med noen voksne tar jeg nok en prat med de voksne. Også fordi han og sannsyneligvis den samme gjengen med snørrunger har vandret rundt i gata i det siste og kastet snøball i ett sett...problemet (deres) er at de kan faen ikke kaste snøball for 5 øre :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Skal visst ikke få ha fyrverkeri på nyttårsaften jeg :hm:

7605566[/snapback]

 

Kor gammal e du då? eg er 15 år:P mamma å dei kjøper får meg, men det ser ikkje ut så dei skal kjøpa:S:/

7605649[/snapback]

 

 

Er 14 snart 15. Mamma sier at p.g.a av han personen i måløy som fikk FEILPRODUSERT fyrverkeri, så skal ikke jeg få skyte opp :cry:

Ikke nok at jeg hater Jula, men nå fikk hun meg til å hate nyttårsaften også.. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...