Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer! Kunne du ikke fått mer for den?

Tja,mulig det, men den gikk fort og uten for mye styr. Og jeg hadde jo overhode ingen papirer på den samt at den var ganske velbrukt, vises ikke så godt av bildet.

 

Og den var produsert desember 2006, det begynner å bli en stund siden, samme året Crocodile Hunter Steve Irwin daua ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har kun levert litt utrangert utstyr på fyllinga her,kika litt på resten som lå der fra før,var ikke mye gitt,muligens litt gamle kabinetter,sannsynligvis AT,trur jeg såg noen hd´s i haugen og. Var innom fretex en stund og ska muligens tilbake dit (som frivillig),huket med meg ps1 med noen få spill-allti gøy med nostalgi,betalte fretex-pris for den da ;) Ellers var det en gammel zipdrive med adapter og drives (100mb) og den har vært brukt noe en sjelden gang,ska høre med slekta som har småbarn om de vil ha ps1,eller gi den tilbake til fretex f,eks :) Det kuleste jeg huket var en svær ethernet-hub,8 porter slikt noe,husker ikke helt faktisk,men klarer meg akkurat med min 4-port switch+modem/router. Ellers prøvde man å sette opp donerte pc´r med et minimum av operationststem men da masa en kvinnlig sjef om at det tog tid,hun skjønnte overhode ikke hva jeg gjorte,satte opp fedora på dem pga stabilitet,og for å få unna restene av gamle data siden de kom fra helsetjenesten føltes det viktigt at få det unna for vanlig folk,tok slut siden jeg manglet støtte fra sjefen om det :( Antar mange her får frem data uansett men man trenger ju ikke å servere det på sølv-fat. Tromsø ellers så bor jeg laangt unna elkjøp,veit ikke om noe annet i farta ?

Lenke til kommentar

Heisann folkens! Jeg lurte på om dere har noen tips til hvor man kan finne gamle pcer, helst innen for lovens "lange" arm. Loppemarked? Eller el-slang ? isåfall hvordan er det? noen steder der det er lov/de gir lov, helst i nærheten av fet men kan sikkert strekke seg til lillestrøm evt oslo (om det er nærme togstasjonen), snakker om pcer fra 90 tallet og under, derfor jeg er litt usikker..

Lenke til kommentar

Heisann folkens! Jeg lurte på om dere har noen tips til hvor man kan finne gamle pcer, helst innen for lovens "lange" arm. Loppemarked? Eller el-slang ? isåfall hvordan er det? noen steder der det er lov/de gir lov, helst i nærheten av fet men kan sikkert strekke seg til lillestrøm evt oslo (om det er nærme togstasjonen), snakker om pcer fra 90 tallet og under, derfor jeg er litt usikker..

 

under? Du mener eldre?

 

I så fall er loppermarked tingen, vil jeg tro. Det er ikke ofte man finenr skikkelgi gamle ting som virker på EL-retur. Finn.no er også et fint sted. Såg en komplett ZX Sprectrum 48K for 1000 kr, en tid tilbake. eller Ebay, men det går for en del kroner.

 

finenr man det på EL-retur er det gull :p

Lenke til kommentar

Heisann folkens! Jeg lurte på om dere har noen tips til hvor man kan finne gamle pcer, helst innen for lovens "lange" arm. Loppemarked? Eller el-slang ? isåfall hvordan er det? noen steder der det er lov/de gir lov, helst i nærheten av fet men kan sikkert strekke seg til lillestrøm evt oslo (om det er nærme togstasjonen), snakker om pcer fra 90 tallet og under, derfor jeg er litt usikker..

 

under? Du mener eldre?

 

I så fall er loppermarked tingen, vil jeg tro. Det er ikke ofte man finenr skikkelgi gamle ting som virker på EL-retur. Finn.no er også et fint sted. Såg en komplett ZX Sprectrum 48K for 1000 kr, en tid tilbake. eller Ebay, men det går for en del kroner.

 

finenr man det på EL-retur er det gull :p

 

 

Mener eldre ja, noen som har tid over loppemarkeder? fordi loppemarked .no fyller ikke all informasjon. Var også et h** å finnef ram i..

Lenke til kommentar

Loppemarked er nok stedet for funn av nostalgimaskiner av ulik art.

Forøvrig blir det stadig mindres tilgang til el-retur i mange byer, pga. Østblokkfolk som lager et bombefelt rundt seg. -Eller kaster ting langs veien osv. når de ikke finner tingene brukenes....

Er noen år siden jeg var på slik jakt nå...

Lenke til kommentar
Bruk dban elle noe liknende så du er sikker på at du sletter dataene skikkelig - det bør irkelig helstjenesten ha gjort allerede, men et kan man jo aldri være trygg på...

Helt enig i den, notere ikke støttet av sjefen,så hadde vart nødt til å gjøre det på utenomtid,dban er grei men bukte og en lowlevel-format floppy da.

Disse var angivelig med nåt gammelt windows brukt på legesenter så kunne kjøpt en bare for å se men er ikke fullt så nygjerrig/jævlig.

Så ja,de burde de ha gjort men var noen år siden så de var vel ikke obs på det da i samme grad ?

Lenke til kommentar

Loppemarked er nok stedet for funn av nostalgimaskiner av ulik art.

Forøvrig blir det stadig mindres tilgang til el-retur i mange byer, pga. Østblokkfolk som lager et bombefelt rundt seg. -Eller kaster ting langs veien osv. når de ikke finner tingene brukenes....

Er noen år siden jeg var på slik jakt nå...

 

Du har helt rett at dette fortsatt er aktuelt. Det er mange skitne pickup-trucker med skilter fra østblokk-land rundt EL-returen på Lefdal Stavanger.

 

Jeg har heldigvis en bortgjemt perle som få har oppdaget enda, og som er åpen for dem som rydder etter seg.

Lenke til kommentar

Fikk en Acer Veriton 6900 som skulle kasseres, den lagde vistnok masse ulyder. Sjekket innmaten og fant en defekt CPU-vifte, ellers alt iorden!

Specs: C2D e6320 1,86Ghz, 2x1GB PC4200, X1650se low profile, 400W PSU, 120GB disk.

 

Alt oppe og velfungerende (puttet inn 2x1GB ekstra med minne og en 250GB disk til lagring), klar til å gies bort :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var innom samme sted jeg fant Gameboy Coloren i dag...

 

post-129856-0-56787700-1326302796_thumb.jpg

 

Fra venstre:

 

-5x 6.3mm til 3.5mm jack

-2x 512mb DDR2 so-dimm

-Creative Zen 1GB MP3 spiller

-USB 3.0 til Sata overgang

-Uåpnet PCI-e x1 USB 3.0 ekspansjonskort med 2 porter

-Conax kortleser til TV. Funker til Canal digital kabelTV

-Spillene Mortimer And The Riddles of The Medallion, og Need for Speed 3 Hot Pursuit, som begge er gode barndomsminner :)

-Uåpnet Hama skjermrenssett

-Uåpnet GP 820mAh oppladbare AAA batterier

Endret av vesleengen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen av dere som har spurt og faktisk fått lov til å hente ting fra el-retur? Jeg sendte en høflig e-post til den lokale miljøstasjonen og fikk dette kjipe svaret :/

 

Vedrørende din forespørsel om å hente ut innlevert datautstyr:

 

Din interesse for å gi utrangert el-utstyr et nytt liv er i utgangspunktet en god miljøtanke. Men *firmanavn* er som aktør og mottaker av slikt avfall forpliktet til å tenke helhetlig.

 

Det er stor risiko for at gammelt elektrisk utstyr har alvorlige feil eller mangler. Av sikkerhetsmessige grunner er det derfor ikke ønskelig at vi distribuerer slike varer videre. Videre kan det tenkes at hard-disker og andre lagringsmedia inneholder sensitiv informasjon som ikke bør komme andre personer i hende. Det er også slik at det meste av elektrisk utstyr inneholder farlig avfall i varierende mengder og *firmanavn* kan ikke bidra til spredning av dette.

 

Derfor må du nok gjøre "varekjøp" til din hobby andre steder enn på våre miljøstasjoner.

 

:thumbdown:

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...