Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant en dlink DIR-635 router med bl.a. N-støtte og 3G via USB. Var strømforsyninga som var gåen, men i samme kurven fant jeg en DIR-615 der selve routeren var gåen men strømmen ok, så da ble det en komplett DIR-635 på meg :) Flott å bruke på hytta der jeg bare har 3G

 

Ellers fant jeg en defekt Lenovo 3000 N200, var hovedkortet som var gåen på denne, men stod 4GB SO-DIMM DDR2 i den og også en 320GB hardisk. Flytta disse over i en HP DV6500 jeg fant for litt siden så nå er den en godt spec'a bærbar med bl.a. dobbelkjerne CPU og Win 7.

 

Har vært noe småbizarre funn også, fant f.eks en ubrukt slim SATA 8xDVD brenner i ubrutt embalasje :hmm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

En jeg jobber sammen med hadde funnet en laptop i el-returen på jobben.

Så han lurte på om jeg kunne se på den, for han hadde lyst til å ta den i bruk (han har ikke så veldig peiling på alder på maskiner) og jeg trodde det var av den typen dem bruker på jobb nå, helt til jeg så den.. og dette var noe gammelt ræl, som jeg derfor lurer på om noen her vil ha?

 

Det er en Compaq Armada 1530D, det er 48MB ram, ca 1.4gb harddisk, 10x cd-rom og floppy drive.

Den starter opp, og man kommer inn i "Compaq Diagnostics" eller noe sånt, ved å trykke F10 under boot, dette er ikke bios, men noe som ligger på harddisken, men man får endret bios settings herifra.

Ellers ligger det Windows NT 4.0 på den, og jeg aner ikke Admin passordet..

Tenkte jeg skulle lagt inn Windows 9x på den, men tror det vil fjerne den Compaq Diagnostics greia, og denne virka det som om man måtte legge inn via disketter, og det har jeg ikke (krevde 3 disketter for å opprette installasjons disketter for dette).

 

Vet det er flere som har spurt etter eldre maskiner her, så derfor velger jeg å legge den ut her, istedet for i "data deler som gis bort".

Lenke til kommentar

Jeg hadde for noen år siden kontakt med en fyr som hadde et slags privat datamuseum. Han samlet på eldgammelt ræl. Jeg bidro generøst. Hvis du ikke finner noen sånne så vil jeg tro av maskina gjør seg best tilbake hos elretur. De håndterer materialgjennvinning på sånne saker og kravene til tungmetaller osv var jo ikke på dagens standard når den maskina der ble produsert.

Lenke til kommentar

hadde en kjempefangst idag, bare 2 ting men fy kor bra uansett

 

Laptop: hp pavillion dv5-1120en

 

amd dualcore, 2x 2gb 800mhz ram, 320gb disk, sikkert kastet for at det kommer opp S.M.A.R.T feil på disken. foruten det er pcen i "mint condition".

 

Matx-kabinett med Gigabyte GA-G41M-ES2L hk, en brikke på 2gb 800mhz, jeg har byttet fra 2,6ghz celeron til 3ghz p4 s775 cpu, 320gb sata 3, sata dvdrw

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

hadde en kjempefangst idag, bare 2 ting men fy kor bra uansett

 

Laptop: hp pavillion dv5-1120en

 

amd dualcore, 2x 2gb 800mhz ram, 320gb disk, sikkert kastet for at det kommer opp S.M.A.R.T feil på disken. foruten det er pcen i "mint condition".

 

Matx-kabinett med Gigabyte GA-G41M-ES2L hk, en brikke på 2gb 800mhz, jeg har byttet fra 2,6ghz celeron til 3ghz p4 s775 cpu, 320gb sata 3, sata dvdrw

Hvor skal vi avtale å møtes slik at du kan få gitt meg sakene? Den laptopen altså...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forøvrig aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med den, får vel selge den til en av de religiøse (apple fans) ;-)

 

Noe poeng å legge inn en fresh OS X innstallasjon for å få et rent "ubrukt" system? Og hvor Fa*n finner man isåfall innstallasjonsmedie?!

 

Frister ikke å bli Mac bruker uansett, går det ann å legge inn Win 7 på den?! Hmm.... Totalt blank på Apple produkter

Lenke til kommentar

Haha, ja der kan man se. :D

 

Når man først får tak i det, så aner man ikke hva man skal med det. Jeg hadde vel sagt som deg, hva kan den brukes til?

 

 

 

 

Vel, nå er det vel slik at du kan kjøre Windows 7 på Macbook som bruker Intel-CPU (?). Mener dette ble en mulighet i det Apple gikk over til standard "PC-deler", som de nå består av.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...