Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min siste fangst:

Satte opp en pc for noe kjent folk, og da fikk jeg med den gamle dems som bare sluttet å fungere..

Ikke noe spess brukbare deler, men var 2x 512MB ddr ram, 120GB IDE disk, greit nok :)

 

Fikk også med en HP DC7100 Ultra Slim Desktop PC, denne brukte DDR ram, og hadde kun 2x 256MB, så her endte dem andre brikkene opp :)

Ellers hadde den også bare en 20GB S-ata disk, men jeg hadde en 80GB liggende, også manglet den optisk drev, og her brukte den selvfølgelig optisk drev til laptop.. men hadde faktisk dette liggende også, som passet :)

Ellers er det socket 755, med en 3.2GHz p4 cpu i den, og den virker temmelig rask :)

Maskinen hadde dem fått sammen fra en eller annen arbeidsplass, og det var også der dem fikk sin "nye pc", som var en HP DC7600 modell, med omtrent samme specs som den 7100 jeg fikk med meg :)

Ganske rask med XP den også :)

Lenke til kommentar

Sier det igjen, om noen skulle finne en 80 talls IBM ( kloner vil jeg også høre om ) eller en pentium maskin fra Pentium Pro opp til Pentium III , send meg en PM

 

IBM: Ikke eldre en 1985 modell, kan være en IBM klone, må minst ha 1 x 5,25 floppydisk leser og ellers fungere ok. tilbehør fra samme periode er også intr

 

Intel Pro - PIII: komplett i kabinett , helst. men komplett sett av deler som passer sammen er også intr.

 

:)

Lenke til kommentar

Sier det igjen, om noen skulle finne en 80 talls IBM ( kloner vil jeg også høre om ) eller en pentium maskin fra Pentium Pro opp til Pentium III , send meg en PM

 

IBM: Ikke eldre en 1985 modell, kan være en IBM klone, må minst ha 1 x 5,25 floppydisk leser og ellers fungere ok. tilbehør fra samme periode er også intr

 

Intel Pro - PIII: komplett i kabinett , helst. men komplett sett av deler som passer sammen er også intr.

 

:)

 

Og jeg går til 80 - 90 tallet, helst ikke designet av moderne pcer, så helsti kke noe nyerere enn 98 da ville jeg tro at de har ganske sært design.

 

Merke , no problemo ;)

Lenke til kommentar

Fikk en annen pc av samme folka som jeg fikk den hp maskina fra også.. Det var en pc som ser mer hjemmebygd ut.. Pentium 3 slot prosessor (husker ikke hastighet), sd-ram (husker ikke hvor mye), og muligens et Vodoo agp skjermkort (det har ihvertfall 2 vifter, og krever ekstra strøm).

Men enn det kan jeg ikke huske i farta..

Regner med at denne går på el-retur om ingen er intressert ;) Jeg har ihvertfall ikke bruk for den.

Ikke har jeg testet den heller.

 

Vil tippe den er fra slutten av 90 tallet..

Vi kjøpte ihvertfall en lignende pc i 1999

Lenke til kommentar

Uten at jeg har sett noe mer på kortet, så tipper jeg at det er et 3dfx 5500 kort (etter et kjappt søk på ebay).

Ser det er greie priser på dem på ebay, så kanskje dette er noe som kan selges istedet for å gis bort, om det er verdt like mye som selgere på ebay tror da.. ser det ligger på rundt 80 dollar for noen av dem.

Lenke til kommentar

Fikk litt el-retur ting her om dagen..

WinFast A310 AGP 8x kort, et kjappt google søk gav meg resultater på et GeForce FX 5600 256mb kort, men om det stemmer, vet jeg ikke, siden det ikke står noe på kortet, og ikke har jeg testa det.

 

256 MB ddr-so-dimm brikke

 

Infinity USB kort brenner (Phoenix compatible) + div CAM'er (Dragon Twin Module, T-Rex Twin module og XCAM) og kort.. (1x Funcard 4, 1x M2 kort, 2x gold card, 1x titanium kort, 1x dragon loader card, 1x prussian galaxy card 4)

Regner med at dette har vært ei pakke som kosta litt ;)

 

1 usb skjøte kabel og 1 iPhone/iPod data kabel.

Lenke til kommentar

Fant en Sandstrøm dab,internett radio med fjernkontroll på lørdag i defekt stand - kåstet rundt kr 10,- å få den fullt fungerende igjen.

 

Helt klart verdt det når den kåster 1499,- på Elkjøp

 

 

Bruker plukke med div kort osv for å ta deler jeg trenger og helt siden i sommer har jeg funnet hk hvor selve cpu socket er saget ut - Noen i Tromsø som har prosjekt pågang og øver seg på varmluft lodding ?

post-142899-0-68612400-1327332900_thumb.jpg

post-142899-0-76132100-1327332906_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bruker plukke med div kort osv for å ta deler jeg trenger og helt siden i sommer har jeg funnet hk hvor selve cpu socket er saget ut - Noen i Tromsø som har prosjekt pågang og øver seg på varmluft lodding ?

Nah... vanligvis er jeg den skyldige i sånne saker, men ikke denne gangen ;)

 

Ser ut som hovedkortet har blitt rovdyrutsatt, nesten som når bjørn tar sau og bare spiser litt før de tar nestemann... Best å passe seg neste gang man er på elektroslang ;-)

Lenke til kommentar

Har funnet en Toshiba T3100e og en Toshiba T3100/20 som er nesten 30 år gamle. Prøvde å starte de, men de trenger tydeligvis ny bios e.l. De starter, initaliserer også får jeg error.

Noe av verdi?

Bare for samlere, og ikke spesielt høy verdi.

Eneste interessante med disse er at de har plasma display (oransje), ifølge Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba_T3100

7189995.ba5e8ea2.560.jpg

Lenke til kommentar

Tittet litt igjennom denne tråden for første gang,ganske artig å lese om funnen til folk.

 

Selv har jeg funnet følgende ting de siste årene:

 

-Skruknott til stekeovn,trengte ny når den gamle hadde sprukket ikke mulig å få tak i samme knapp via elektrikerforretning.

 

-Vifte til stekeovn.

Ikke jeg som skulle ha,en kompis hadde en ovn der den bare sluttet å fungere,og fant samme ovn utenfor expert sitt returområde.

 

-Dørhengsel til ett gammelt kjøleskap som skulle brukes på hytta.

 

-Høyttalere som vi fikset litt på og tok med til hytta.

 

-2GB CREATIVE ZEN STONE MP3 ubrukt i esken.

 

Jeg jobbet forresten før på ett sted som lå 200 meter fra elkjøp,og har sett mange godbiter liggende å slenge på vei til jobben.

Lenke til kommentar

Har sett et par maskiner i el-retur kassa på jobb..

Den ene er en hvit laptop (tror det er en compaq av eldre type (sikkert pentium 1 eller 2), får se om jeg får tatt en titt på den en dag, og se om den er intressang, men tviler..

 

Men ligger også en rar maskin der.. mulig den er en del av et eldre siemens skjermstyrings opplegg (dem bruker siemens skjermstyringer til mye rart der), det er en slags bærbar maskin, hvor alt er bygd inn i skjermen, mens tastatur med kulemus kan tas av..

Har ikke sett så mye på den, men noen her som tror noe sånt kan ha litt verdi?

Lenke til kommentar

Har sett et par maskiner i el-retur kassa på jobb..

Den ene er en hvit laptop (tror det er en compaq av eldre type (sikkert pentium 1 eller 2), får se om jeg får tatt en titt på den en dag, og se om den er intressang, men tviler..

 

Men ligger også en rar maskin der.. mulig den er en del av et eldre siemens skjermstyrings opplegg (dem bruker siemens skjermstyringer til mye rart der), det er en slags bærbar maskin, hvor alt er bygd inn i skjermen, mens tastatur med kulemus kan tas av..

Har ikke sett så mye på den, men noen her som tror noe sånt kan ha litt verdi?

 

Tjaaa, kommer vell om på at den funker, noen utstyr? orginalemballasje? og hvordan ser den ut? strøken er den nok verdt litt (Men ikke mangen 1000 kr...) mens ustrøken går ned veldig mye på prisen ;)

 

(Btw, PM? :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...