Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg tidenes funn! Selv om jeg ikke fant det på noe el retur mottak.

Skatten er en iBook G4 14 tommer. 1Ghz prosessor og 1GB ram!

Egentlig så var det slik at personen hadde en del iBook utstyr som skulle gis bort. Og da spurte jeg om han hadde donormaskinen liggende. Og det hadde han. Så idag har jeg bygget sammen maskinen, og den starter. Men jeg fikk ikke med harddisk, så jeg har ingen mulighet for å teste om hva som er defekt. Når jeg starter maskinen så får jeg bare ett ikon som viser en mappe og mac os x icon, vekslende.

 

Han jeg fikk maskinen av skulle egentlig kaste den! Men heldigvis fant jeg annonsen tidsnok.

Bilder kommer senere :D

Men er det noen som har en 2.5" harddisk liggende? Trenger ikke være på så mange GB, så lenge det er nok til å installere osx.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens:

nintendo med 2 spill, og 2 kontroller.. men desverre uten strøm adapter og kablen for å koble til tv'n :p

og et luftgevær :p hehe

 

og i postkassa fant jeg ei pakke fra kina som inneholdt en compaq lader og et sånt lite og kjekt diagnose kort til pc, som selges på qxl for rundt 100 kr + frakt.. på ebay fikk jeg det for rundt 7-8 kr :p

og jeg fikk bruk for det allerede idag :p

Lenke til kommentar
Dagens:

nintendo med 2 spill, og 2 kontroller.. men desverre uten strøm adapter og kablen for å koble til tv'n :p

og et luftgevær :p hehe

9236799[/snapback]

 

Fin fangst! :) Hvordan Nintendo, NES? Og har du noe info om luftgeværet, kanskje bilder?

 

Edit: Men hva gjorde luftgeværet på El-retur?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Dagens:

nintendo med 2 spill, og 2 kontroller.. men desverre uten strøm adapter og kablen for å koble til tv'n :p

og et luftgevær :p hehe

9236799[/snapback]

 

Fin fangst! :) Hvordan Nintendo, NES? Og har du noe info om luftgeværet, kanskje bilder?

 

Edit: Men hva gjorde luftgeværet på El-retur?

9236818[/snapback]

tror han snakker om tidens beste pistol til game consol :D

husker vertfall alle timene bak tven der vi sjøt ned ender og talerkner ^^

 

noen som har noe gammel nokia lader ligende?

evt en eldre laptop? rundt 1ghz?

Lenke til kommentar

Konnis:

Var egentlig ikke jeg som fant dette :p

Har en kamerat som flyr på gjenvinngis stasjoner osv, for han er intressert i antikk og andre gamle ting :p

Og når han ser noe elektronikk som han trur jeg vil ha, så tar han det med.

Og da fant han luftgeværet :p men det står ike noe info på det, så det er nok bare no billig dritt, har ikke testa det enda.

 

Og det var en NES ja :)

Har kun prøvd å sette strøm på den, og da lyste den :)

Skal teste den på tv'n seinere idag.

Lenke til kommentar

Hmmm noe som kunne tenke seg å så noen fine plasse i trondheim?? :D

Send meg en pm vist dere ike har lyst til å dele det med hele forumet (men da gidder der sikker ikke å dele det med meg heller :p)

 

Var ved city syd i går å dro på alle mulige plassene men var ikke noe å finne bare noen gamle pcer som allerede var ribbet for ting som kunne brukes.

Noen som vet at det kan gå ann der? (lefdal elkjøp etc)

Lenke til kommentar
Må det være en DVD brenner med 16x som beskrevet? Eller kan man bruke en DVD leser også?-har nemlig en liggende, skrota.

9241526[/snapback]

Vel finner du et data sheet til den DVD leseren så finner du sikkert ut om laseren er kraftig nok eler om den i det heletatt kvalifiserer seg ;)

 

Er forskjellige nm vettu :thumbup:

 

Elelrs er det jo bare å prøve ;)

Lenke til kommentar

ved nærmere undersøkelser..

 

IKKE BRUK dioder fra CD/DVD-SPILLERE!

 

Laseren brukt i spillerene bruker en infra-rød laser som er usynlig og er særdeles farlig for ett nakent ubeskyttet øye. uten de rette beskyttelses-metoder så er risikoen for å bli blind av en enkel refleksjon svært stor.

Lenke til kommentar

Først skal jeg bare si meg enig i at lasere fra DVD-spillere/brennere kan være svært skadelige for øynene og kan gi blindhet på et blunk om man ikke bruker øyebeskyttelse (Spesielle "solbriller" beregnet på laserlys med den aktuelle bølgelengden)

 

Men det er feil at det er snakk om en infrarød laser i DVD-spillere. Laseren må være på 635-650nm for at det skal fungere. 650nm er absolutt i det synlige spekteret. Ref. wikipedia. Det er kun i CD-spillere det blir brukt en infrarød laser. Den har en bølgelengde på 780-790nm og det synlige spekteret stopper omtrent ved 700 nm.

 

En teknisk sammenligning av CD og DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...