Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke akkurat. Tenker mest på slike fyrverkeri som har finale som feks den til høyre på youtube videoen, den giant bomb. Noen som begynner som den du linke til og slutter som den giant bomben ti høyre i menyen der.

 

Er dette den dyrere typen? Får jeg noe slikt ut av et batteri til 400,- for eksempel?

 

Ellers, er det noe spesielt fra Svea dere kan anbefale? Vil ikke ha slikt pinglegreier som bare har en farge og lager et smell.

Noe under 500,-

 

Hvis du har G-Max tilgjengelig har du jo Dragon steps til 300kr, veil pris ligger på 700kr. Svea sin versjon er verken på kampanje i tillegg til mye dårligere enn Dragon Steps mener nå jeg i år hvert fall.

Nova sin Dragon Steps

 

Hvis du vil ha skikkelig kraft anbefaler jeg Bomb Festival eller junioren Bombard 5.0.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Var nettopp hos europris. De hadde faen ikke noe fyrverkeri! Ikke som jeg så ihvertfall.

Det er ikke på alle Europris det selges, grunnet nye brannregler i år.

De har ikke solgt på europris (Mo i rana) de siste 3 årene... :(

Da burde de ærlig talt nevnt det i de bilagene de sender ut at enkelte butikker ikke selger fyrverkeri. Jeg kjøpte på Rema 1000 istedet. Men de hadde ikke alt inne fordi det var utsolgt. Får ta en liten runde imorra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan virker de?

Må du fukte noe bomull i rødsprit, eller er det bare å tenne en lunte?

 

Og gjelder de samme reglene som for fyrverkeri, altså at de MÅ brukes på nyttårsaften? Eller kan de brukes hele året?

 

har igjen å finne ut hvordan de virker... sitter hvertfall en slags "tennbrikett" (i bomull som du foreslår? ) i midten som en skal tenne på også drives ballongen av varmen fra flammen :p

 

disse kan man bruke hele året (helt til det sikkert blir forbudt pga en dust som prøver den i kjellern og brenner seg... :p )

Endret av RC-man
Lenke til kommentar

Bandit forklaring :

- Dette betyr at dersom man ikke følger bruksanvisningen, dvs. ikke antenner sikkerhetsluntens ytterste spiss, kan det være en risiko for at hurtiglunten antennes direkte. Dette kan medføre at batteriet øyeblikkelig vil begynne å skyte ut effektladninger - uten at forbrukeren vil ha tid til å trekke seg tilbake.

 

Om man derimot følger bruksanvisningen og antenner lunten på ytterste spiss, er produktet ufarlig. For å være sikker på at ingen antenner lunten feil, har man likevel trukket produktet fra markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vart ikkje mykje på meg iår :thumbdown:

 

Kjøpte Magnum/Bombard og en pakke med airbombs :dontgetit:

 

har litt igjen fra ifjor

 

har følgande:

1Magnum

2 pakka airbombs

1TNT

1Whissling Base

2 store hylera

1 pakke med vanlige hylera

6 street sun

4 crackling fontain

1 magic whip

1 crackling whip

2 blink bomber

3 camelia flower

1 crackling bombs

1 saigon

og 1 pakke med crackling balls

 

post-224336-0-47765600-1325266530_thumb.jpg

Endret av minikai5
Lenke til kommentar
Jeg skal ha fyrverkeri i år.

Men jeg prøver å være oppmerksom på hvem jeg gir pengene mine til.

Har dere en oversikt over hvilket fyrverkeri på markedet i Norge som IKKE er kinesisk?

Noen merker som er "snillere" enn andre?

Sitat fra intervju i DN idag med Asbjørn Østnor fra SINTEF som har hatt ansvar for å kontrollere alt fyrverkeri i Norge for staten i år:

«I år kom all import fra kina»

Ikke helt uventa imo.

Lenke til kommentar

For og være litt mere nøyaktig over hva som sto i Dn:

Importen av fyrverkeri tar seg opp mot slutten av året for den kommende nyttårsfeiringen. I perioden oktober–november importerte vi omkring 1 350 tonn fyrverkeri, til en verdi av 19 millioner kroner. Som i tidligere år kommer fyrverkeriet i all hovedsak fra Kina.

 

Nei Svea er ikke noe tess.

Har dere Festival??

Festival sier meg lite. Hvordan finner jeg ut hva Rema selger?

 

Ring til Rema og spør da vell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...