Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei off. Europris solgte heller ikke fyrverkeri her! DRITT! :thumbdown:

 

Så kjøpte meg en Eagle og 2 pakker happyspring fra Cosmos (Cosmos er utenfor Rema 1000 butikkene og andre matvarebutikker), Eagle og Shocker High-tech batterifra Nova. Det sto mellom den Shocker'en og en slik 49:er, som er festbatteri, hva er forresten det? Og tror dere jeg gjorde et godt valg med Shocker istedenfor 49:er?

 

Noen som har vært borti slike high-tech batterier og festbatteri? Forskjell?

 

Og når det gjelder nettovekt krutt, den Shocker har 625 gram krutt, har dette noe å si?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Nei off. Europris solgte heller ikke fyrverkeri her! DRITT! :thumbdown:

 

Så kjøpte meg en Eagle og 2 pakker happyspring fra Cosmos (Cosmos er utenfor Rema 1000 butikkene og andre matvarebutikker), Eagle og Shocker High-tech batterifra Nova. Det sto mellom den Shocker'en og en slik 49:er, som er festbatteri, hva er forresten det? Og tror dere jeg gjorde et godt valg med Shocker istedenfor 49:er?

 

Noen som har vært borti slike high-tech batterier og festbatteri? Forskjell?

 

Og når det gjelder nettovekt krutt, den Shocker har 625 gram krutt, har dette noe å si?

 

Shocker er et batteri med kraftigare drønn en 49er, har ikkje testa noken av dei men utifra filmenser den kraftigare ut en 49er. far min hadde 49: for noken år tilbake men, huska ikkje so mykje av det

Lenke til kommentar

11kvxvb.jpg

 

her er årets innkjøp. gidda ikke kjøpe noe i fjor, så føler det rettferdiggjorde de 1700,- man bladde opp!

den nederste der er Space Inferno, glemte å snu boksen^^

 

Leste nettopp at Bandit har blitt kalt tilbake av Svea, pga en feil i ett av partiene i batteriet, og kan derfor være farlig.

 

Leste det i lokal avisa her: http://dt.no/nyheter/svea-trekker-tilbake-fyrverkeribatteri-1.6690060

Lenke til kommentar

 

Leste nettopp at Bandit har blitt kalt tilbake av Svea, pga en feil i ett av partiene i batteriet, og kan derfor være farlig.

 

Leste det i lokal avisa her: http://dt.no/nyheter/svea-trekker-tilbake-fyrverkeribatteri-1.6690060

 

 

er jo kun farlig om en ikke tenner lunta på ordentlig måte. går nok helt fint;) men takk for omtanken!

 

Oja, så det nå! Skummet over det meste av teksten istad :) Bare hyggelig.

Lenke til kommentar

Shocker er et batteri med kraftigare drønn en 49er, har ikkje testa noken av dei men utifra filmenser den kraftigare ut en 49er. far min hadde 49: for noken år tilbake men, huska ikkje so mykje av det

 

Åja, da gjorde jeg kanskje et bra kjøp. Den kostet trossalt 50,- mer :roll:

 

Men du vet vel ikke forskjell på disse high-tech og festbatteriene? Bare annet navn de har funnet på tror du?

 

Og kruttinnhold, har det en del å si? Og på hva? mer lys/farger?

 

BirgerCaC: Bra du er forbredt. Her hos meg så begynner vi alltid 5 min før kl 00:00 og leiter desperat etter noe å tenne med. Bra du tipset om det, så får jeg også gjøre meg klar med lighter nå ;)

 

 

Å svarte.. er jo meldt dårlig her i bergen... :/ stormlighter?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Shocker er et batteri med kraftigare drønn en 49er, har ikkje testa noken av dei men utifra filmenser den kraftigare ut en 49er. far min hadde 49: for noken år tilbake men, huska ikkje so mykje av det

 

Åja, da gjorde jeg kanskje et bra kjøp. Den kostet trossalt 50,- mer :roll:

 

Men du vet vel ikke forskjell på disse high-tech og festbatteriene? Bare annet navn de har funnet på tror du?

 

Og kruttinnhold, har det en del å si? Og på hva? mer lys/farger?

 

BirgerCaC: Bra du er forbredt. Her hos meg så begynner vi alltid 5 min før kl 00:00 og leiter desperat etter noe å tenne med. Bra du tipset om det, så får jeg også gjøre meg klar med lighter nå ;)

 

 

Å svarte.. er jo meldt dårlig her i bergen... :/ stormlighter?

 

 

 

Et Hi-Tech batteri kjennetegnes ved en kompakt fysisk størrelse og blir ofte undervurdert nettopp derfor. Det vi sparer på

transportkostnader får du igjen på eksplosivt innhold.

 

Et festbatteri er oppbygd som et komplett fyrverkerishow. Disse batteriene er gjerne sammensatt med skudd i ulike rørdiametre, spesielt komponert for å gi stor variasjon både på effektstørrelse og effekthøyde, akkurat som et ekte displayshow i noe mindre skala.

 

jo meir krutt jo meir effekt, men i norge trur eg da er maks 1kg krutt batteria som kan kjøpast om du ikkje har tatt klasse 4 kurs som gjør at du kan kjøpe batteri som dissa på fleire kg krutt

Endret av minikai5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...