Gå til innhold

Utvidelelsesdisk (s-ata) lager krøll


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en utvidelsesdisk (s-ata) på 250 gb. Men etter at disken er innstallert,så vil ikke pc starte. Kommer til første skjermbilde og får melding om at BIOS ikke er innstallert. Og deretter ber maskinen om "systemdisk". Er dette windows disken, eller noe annet (Windows disken har jeg selvsagt lånt bort)?

 

Mitt første problem er å komme inn i BIOS. Finner ikke ut hvilken knapp jeg skal trykke på. Det står "press (TAB) to enter user vindu"). Men da skjer ingenting...

 

Noen tips om hvordan å komme inn i BIOS? Og, kanskje ennå viktigere,-trenger jeg strengt tatt å gå inn i bios?

 

Jeg kjører et system med AMD 64, 3.0 prosessor og har fra før en 120 gb s-ata diski den. Min nye disk er en utvidelse.Hovedkort er VIA K8T800, og der er det uttak for to S-ata disker.

 

Skal det normalt være jumpere?

 

Når jeg kobler fra den nye disken, starter maskinen på vanlig måte.

 

Alltid er det problemer. :cry:

Endret av dejavu5757
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må definitivt komme inn i BIOS. Den vanligste knappen er DEL, men det kan variere.

Det kan være at BIOS prøver å boote fra den nye disken og ikke finner den gamle, du må da forandre bootrekkefølge i BIOS.

5322402[/snapback]

Det viste seg at hovedkortet mitt ikke støttet s-ata 2. Fikk en ny s-ata 1 disk,som virket omgående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...