Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Ok... *drumroll* Fire-/FloppyDTV fungerer som hånd i hanske med Mediaportal. Har nettopp vært hos pappa å konfigurert den delvis ferdig... Mangler noen kanaler her og der, men tror det skal holde å kjøre kanalsøket litt flere ganger..

 

Det jeg sliter med nå er at bildet er veldig interlaced, og det ser ikke ut til å endre seg uansett hvilken instilling jeg setter på "Deinterlacing mode". Har prøvd både med MPV og DScaler dekoderen. Cyberthingy saken funker ikke i det hele tatt...

Noen tips?

 

EDIT: Kan vel nevne at pappa har digital-tv fra Canal Digital i Trondheim. Han har grunnpakke pluss Canal+ fullpakke. (C+ film1/2 sport1/2 og mix)

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lagt inn mediaporta på boksen min nå, men sliter med en viktig detalj.

Jeg har iMon display/fjernkontroll (det er et Silverstone LC16M-kabinett), og jeg sliter med å få fjernkontrollen til å virke på alle tastene. Funker fint i MCE2005, men ikke i mediaportal 0.2.

Noen som kan være så snill å peke i riktig retning så jeg får det til å fungere?

 

Ja, og en ting til jeg savner i MP. online spotlight. Er det i det heletatt mulig å få sett disse sidene i MP, eller må jeg ha MCE i tillegg?

Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn mediaporta på boksen min nå, men sliter med en viktig detalj.

Jeg har iMon display/fjernkontroll (det er et Silverstone LC16M-kabinett), og jeg sliter med å få fjernkontrollen til å virke på alle tastene. Funker fint i MCE2005, men ikke i mediaportal 0.2.

Noen som kan være så snill å peke i riktig retning så jeg får det til å fungere?

Søk på forumet på www.team-mediaportal.com

iMon PAD *.imo eller noe lignende er gode stikkord. Jeg har samme kabinett og fant konfigurasjonsfila mi der.

Ja, og en ting til jeg savner i MP. online spotlight. Er det i det heletatt mulig å få sett disse sidene i MP, eller må jeg ha MCE i tillegg?

7381255[/snapback]

Hvis dette er digital-tv-greiene til NRK så tror jeg bare de fungerer på MCE. Mannen som har ansvaret for det har snakket en del om det på www.avforum.no

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Ok... *drumroll* Fire-/FloppyDTV fungerer som hånd i hanske med Mediaportal. Har nettopp vært hos pappa å konfigurert den delvis ferdig... Mangler noen kanaler her og der, men tror det skal holde å kjøre kanalsøket litt flere ganger..

 

Det jeg sliter med nå er at bildet er veldig interlaced, og det ser ikke ut til å endre seg uansett hvilken instilling jeg setter på "Deinterlacing mode". Har prøvd både med MPV og DScaler dekoderen. Cyberthingy saken funker ikke i det hele tatt...

Noen tips?

 

EDIT: Kan vel nevne at pappa har digital-tv fra Canal Digital i Trondheim. Han har grunnpakke pluss Canal+ fullpakke. (C+ film1/2 sport1/2 og mix)

 

-C-

7356422[/snapback]

Veldig spennende!

 

Snakker vi kabeltv eller parabol? Når kjøpte han abbiset sitt? Canal digital påstår at adgangskort kjøpt etter 1. april 2006 for parabol er parret med tuneren.

 

-k

Lenke til kommentar
Det er kabeltv. Det stemmer at parabolkort er parret med tuneren, men dette gjelder ikke kabeltv-kort. I en mail jeg fikk fra de et par uker siden sier de også at de foreløpig ikke har noen planer om å innføre parring på kabeltv nettet.

 

-C-

7382824[/snapback]

 

Er svinene begynt å sperre kortene til bestemte tunere nå da? :nei:

Glad jeg bruker dreambox!

Lenke til kommentar

Får ikke TV til å fungere. Når jeg strater opp MediaPortalSetup så scanner han i 3-4 minutter, men finner ingen kanaler. Laster da ned kanaler fra oslo, men disse fungerer heller ikke. Får bare opp dette når jeg trykker på MyTV:

Image2.jpg

 

TV-kortet mitt er et Medion 7134 og det fungerer i bl.a. PowerCinema. Får TV gjennom kabel.

Forslag?

Endret av SilentBob
Lenke til kommentar

Hei, jeg har et spørsmål om MP. Støtter den, eller er det planlagt å støtte den "skjulte" tekstningen som NRK og TV2 har på tekst-TV på henholdsvis side 777 og 222? For at den skal støtte slik teksting er det ikke nok at den kan vise tekst-TV, den må også kunne reagere på den spesielle koden som gjør at disse sidene blir "gjennomsiktig" og mikse tekst-TV med TV-bildet slik at tekstingen blir integrert i TV-bildet. Dette blir gjort automatisk på konvensjonelle analoge TV-er med tekst-TV.

 

Så, har MP støtte for noe slikt, eller er det planlagt noe slik støtte? I så fall faller min siste "unnskyldning" bort for ikke å hive ut TV-en (som jeg egentlig ikke har plass til på hybelen min for tiden) og løpe og skaffe meg en TV-tuner til PCen :dribble:

 

Dette er nemlig viktig for meg, ettersom teksting er viktig for meg for at jeg skal klare å følge med og ha utbytte av norsk-talende TV-programmer. Jeg har forøvrig en tråd om det samme problemet, her.

Lenke til kommentar

Skal forsåke å finne det ut... tar nok litt tid, er jeg redd...

 

SilentBob: Sorry - skal stå "Ikke spesilt med tid nå".

 

I utgangspunktet skal det virke - mitt gjorde det (Medion sak).

 

Det kan hende du må gjøre en ekstrainnsats - se MP forum under "Hardware support".

 

TV v3 skal kunne bruke alle TV-kort som har BDA-driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...