Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Jeg instalerte 1.0.2 nå, men jeg får ikke tv serveren til og fungere, den henger seg når jeg aktiverer tv kortet...

 

Jeg kjører Win 7 64 bit med digital everywhere - FloppyDTV S2.

 

Edit:

Nå har jeg fått lagt inn en gammel kanalliste, men jeg får ikke søkt etter nye kanaler...

Jeg har også problemer med og ta opp tv...

Endret av kjeb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder kanal digital og søking, er enkleste måte i trondheim ihvertfall å kjøre et "transponder søk"

 

da bruker du frekvens 306000

symbol rate 6950

 

da vil den finne alle transponderne og spørre deg om du vil søke på disse, trenger ikke noe .dvbc fil eller noe slikt hver gang du installerer :)

 

 

MEN!

Er det noen som vet om det ikke går å få lagret valgene en gjør i "dualaudiomono" eller hva det heter, eneste som står igjen på WAF-faktoren min nå. Irriterer frøkna at hu må gjøre 2 valg hver gang hu skal sette på barnekanaler og jeg ikke er til stede.

 

Takker for tipset angående Canal Digital.

 

Når det kommer til lydproblemet ditt så kan jeg anbefale deg å bruke nvidia sin codec på lyd. Da fungerer kanalene med riktig lyd og ikke ett språk fra hver høyttaler, dersom det var dette som var problemet hos deg...

Lenke til kommentar
Hei,

Har begynt testing av MediaPortal 1.1 Alpha med Windows 7, så langt ser det ut til at DVB-t fra bakkenettet ikke fungerer i test PC'n i det hele tatt. Det kan selvfølgelig være tuneren jeg bruker(Pinnacle 72e, usb) som er problemet, men er det noen andre som har Windows 7 + MP 1.1 Alpha + svn + DVB-t som fungerer(fint hvis noen kan teste/gi tilbakemelding/eventuelt hvilke tunere som fungerer)?

 

Roy

 

Heisann,

har du brukt Pinnacle 72e i MediaPortal 1.02?

Jeg prøver å sette opp en boks til å ta inn bakkenettsignaler, men får ikke bilde i MediaPortal. TV-serveren finner kanalene som den skal, men når jeg prøver å se på TV får jeg lyd, og ikke bilde.

 

Hadde vært greit å fått bekreftet om det er mulig å få det til, eller om jeg bare skal bite i det sure eplet og kjøpe en ny tuner.

 

Mvh.

Magnar.

Lenke til kommentar

Ser at følgende oppføringer mangler i tvguiden, så lurer på om noen kan legge de til i rett fil og dele denne slik at det er mulig å få skikkelig tvguide på disse kanalene også. De finnes både på db.no og sol.no i guiden der, så er nok i mediaportal det ikke er oppdatert.

 

eurosport hd

silver hd

rush hd

history chan hd

Nat geo HD

Discovery HD

disney xd

Lenke til kommentar

Har installert mediaportal idag for første gang. Har innstallert nrk nett-tv plugin men får beskjed om at jeg mangler audio plugin. Har installert mange forskjellige plugins, men funker fortsatt ikke. Noen som vet hva som er galt?

Gir beskjed om at jeg kan prøve og disable osd player?? Finner ikke ut hva dette er. Får samme beskjed på 2 forskjellige maskiner.

 

Takker på forhånd :)

Endret av Hognis
Lenke til kommentar

endelig tok mediaportal helt kvelden...

den nekter å spille av filmer nå, den henger når jeg prøver å spille av noe.

har ikke gjort noen endringer i noe som helst, ikke installert noe nytt. har testet med filmer som har funket før uten at det funker nå.

 

har gått fra å virkelig elske mediaportal til å være lettere missfornøyd på ett par uker.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Springbank: Tror du bør bruke CyberLink for Norsk DVB-T.

 

Takk for svar!

 

Er det slik at det er H.264-codec som brukes til DVB-T-avspilling?

Jeg lastet ned og installerte Cyberlink PowerDVD, men fikk ikke opp noen Cyberlink-codec i H.264-nedtrekksmenyen i konfigurasjonsprogrammet til MediaPortal.

 

På MediaPortals forum fikk jeg tips om å laste ned K-lite Codec Pack - jeg prøvde det også, og fikk opp ffdshow i H.264-nedtrekksmenyen. Valgte den, men fortsatt får jeg bare lyd når jeg prøver å se TV (NRK) i MediaPortal.

 

Muligens et dumt spørsmål, men er man nødt til å ha hardware-akselerasjon av H.264 på skjermkortet for i det hele tatt å få til dette her?

 

Frustrerende, dette... hadde jeg brukt tiden til noe med timebetaling i stedet, kunne jeg brukt pengene til å kjøpe en fet TV med innebygget DVB-T-mottager...

Lenke til kommentar
Springbank: Tror du bør bruke CyberLink for Norsk DVB-T.

 

Takk for svar!

 

Er det slik at det er H.264-codec som brukes til DVB-T-avspilling?

Jeg lastet ned og installerte Cyberlink PowerDVD, men fikk ikke opp noen Cyberlink-codec i H.264-nedtrekksmenyen i konfigurasjonsprogrammet til MediaPortal.

 

På MediaPortals forum fikk jeg tips om å laste ned K-lite Codec Pack - jeg prøvde det også, og fikk opp ffdshow i H.264-nedtrekksmenyen. Valgte den, men fortsatt får jeg bare lyd når jeg prøver å se TV (NRK) i MediaPortal.

 

Muligens et dumt spørsmål, men er man nødt til å ha hardware-akselerasjon av H.264 på skjermkortet for i det hele tatt å få til dette her?

 

Frustrerende, dette... hadde jeg brukt tiden til noe med timebetaling i stedet, kunne jeg brukt pengene til å kjøpe en fet TV med innebygget DVB-T-mottager...

 

 

Hehe.. er ikke så gøy ;)

 

Som jeg sa funker CyberLink fint, men de siste ver. er "skjult" for 3. parts programmer. Sender deg en PM for SAF *unlocked* (ENESTE codec pakken jeg anbefaler).

Lenke til kommentar
Trenger logger for å finne feil, ellers blir det bare gjetting ;)

 

Post gjerne på MP forum - er mer "kvalifiserte" brukere der.

 

 

 

Vedr. 1.1 RC, så (uten at jeg har følgt med i den interne diskusjonen) tror jeg den nærmer seg ...

 

ser ut til at pc`n har tatt kvelden, klikking med musa funker bare delvis i noen programmer, er nok noe seriøst galt med OS`et og ikke Mediaportal :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...