Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DVB-EPG eller WebEPG?

 

Var DVB-EPG ja. (DVB-T)

 

Men etter noen reinstalls etc, og etter å ha latt bærbaren (som har MediaPortal + TV-kort) stå noen timer, så var plutselig alt der.

 

Prøver å få det til å fungere på en annen maskin også, bruke den som klient.

 

Har nå koblet meg opp, fått til å koble til TV-server, database + all IP-tilkoblinger er i orden.

 

EPG vises på klienten, men ikke lyd og bilde. Får bl.a. beskjeden:

 

Kan ikke avspilles:Stream2.0

Audio Codec:

Lenke til kommentar

Har nå fått det til. Til informasjon:

 

Løsning på feilmeldinger på klienter, som f.eks.:

 

Kan ikke avspilles: stream2.0

Audio Codec:

 

Åpne TV-innstillinger på server. Rediger server ved å trykker "TV Servers og høyreklikke serveren til høyre.

 

Velg riktig IP-adresse (IP-addressen mot lokalnettet) og velg porten 554, om "0" er valgt.

 

Løste mine problemer, og nå fungerer alt som en drøm. Kan se forskjellige TV-kanaler på PC'ene i huset.

Lenke til kommentar

Hadde problemer med databasetilkobling også. Passet på å åpne alle portene på server, og reinstallerte MediaPortal fullstendig på klient.

 

Valgte "se på TV" og "TV på server" under avanserte innstillinger.

 

Da løste databaseproblemene seg, og jeg fikk koblet til.

 

Mangler bare å prøve med en CAM, for å se om jeg får til flere kanaler på RiksTV.

Lenke til kommentar
Hva er forresten TimeShifting? Og anbefales det en egen partisjon, eller en egen HDD?

 

Timeshifting er det som gjør at du kan ta på pause og spole i tv-sendinger. Den tar opp det du ser på i bakgrunnen, men ikke mer enn angitt tid og størrelse på filen slik at det ikke skal ta for mye plass.

 

Har du prøvd med annen codec på tv-delen og sett om det gjør slik at de blir kvitt de stripene?

Lenke til kommentar
Hva er forresten TimeShifting? Og anbefales det en egen partisjon, eller en egen HDD?

 

Timeshifting er det som gjør at du kan ta på pause og spole i tv-sendinger. Den tar opp det du ser på i bakgrunnen, men ikke mer enn angitt tid og størrelse på filen slik at det ikke skal ta for mye plass.

 

Har du prøvd med annen codec på tv-delen og sett om det gjør slik at de blir kvitt de stripene?

 

Så den er alltid på? Og tar opp AKKURAT det programmet som jeg ser på? Men dvs. at jeg ikke kan spole mye tilbake etc.?

 

Hva skjer om timeshift er aktivert (som de alltid er?) og jeg tar opp programmet? Blir det veldig mye diskaktivitet da?

Lenke til kommentar

Har ingen problemer på Windows Media Center (Windows 7 x64)

 

Der er det ingen lydproblemer, og ingen problemer med horisontale linjer.

 

Noen som vet om den bruker standard systemkodeker, eller egne "Windows-codecer"?

 

For alt kjører HELT smooooth. Men mulighetene til MediaPortal savnes høyt i WMC :cry:

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Oj ... mange ting her ...

 

Du kan spole tilbake så lenge som du har TS fil for. Dette er vel omtrent en time med standardinstillinger, men de kan du endre ;).

 

Hvilke codecer har du satt nå?

 

Ville kjøpt en MCE fjernkontroll på Vendur.

 

 

" Er det noen måte å få ting til å starte i MP når man starter filene eksternt? I for eksempel explorer? Kjører MP på sekundærskjerm. "

Kommer tilbake til den ... (BARNET HYLER).

Lenke til kommentar
Oj ... mange ting her ...

 

Du kan spole tilbake så lenge som du har TS fil for. Dette er vel omtrent en time med standardinstillinger, men de kan du endre ;).

 

Hvilke codecer har du satt nå?

 

Ville kjøpt en MCE fjernkontroll på Vendur.

 

 

" Er det noen måte å få ting til å starte i MP når man starter filene eksternt? I for eksempel explorer? Kjører MP på sekundærskjerm. "

Kommer tilbake til den ... (BARNET HYLER).

 

Kan en ikke kjøpe fjernkontrollen som er beregnet til xbox 360 og bruke til mediaportal?

 

I så fall får en de billig på deal extreme.

Lenke til kommentar

Bruker ffdshow til h.264 og standard AAC-codec fra MediaPortal.

 

Hvordan endrer man forresten IP-adresse på TV-server?

 

Den står nå til meg som hostname + port 0.

 

Dette virker ikke, altså klienter kan ikke koble til, og jeg må endre porten til 554 (som egentlig er default).

 

Men når man endrer port, må man også velge IP-adresse!

 

Så vidt jeg vet får jeg valget mellom min VirtualBox-IP og min LAN-IP.

 

Velger selvfølgelig min LAN-IP (192.168.0.101). Men om jeg flytter maskinen til et annet nettverk, så kan jeg ikke endre IP! Er det ingen mulighet til å beholde hostname og skifte til porten 554?

 

Er det evt. en fil som jeg kan endre innstillingene manuelt i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...