Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Serieopptak er noe dårlig. Dette er vel på grunn av epg delen, så repriser og alt blir tatt opp.

En ting jeg har fått til nå (tror det var en tilfeldig innstilling) er at jeg får opp serienummer i parantes bak hvert serieopptak (gjelder bare et fåtall av serier desverre) Dette gjør det enklere å fjerne de som det er dobbelt av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir mye fra meg her nå, men kan komme med mine erfaringer etter å ha lagt inn windows 7 og mediaportal på nytt på maskinen her hjemme.

 

Ved å gå direkte til 1.1RC1 så ville ikke tvdelen virke. For å få dette til måtte jeg legge MP 1.0.1, søke inn kanaler for så å legge inn RC1 etterpå. Da virket tv-delen utmerket.

Dette virket meget rart. Har ikke hørt liknende

 

Problem nummer to var å få til HD-TV. Prøvde her med SAF 5.x og 4.x, men ingen av disse ville virke. Fikk bilde, men ingen lyd.. Endte da med å måtte benytte en beta versjon av SAF, nærmere bestemt beta4.22, da virket HD-kanaler og alt som det skulle.

 

Videre så virket ikke divx eller xvid filer lengre. Dette viste seg å være en feil med RC1 og SAF, og måtte legge inn en register nøkkel for å få dette til å virke.

SAF er en codec pakke. Team MP anbelaer i grunn ikke slik, og SAF er intet untakk,selv om jeg synes hoborg gjør en god job.

 

Neste problem her var å få orden på over-underscan i ati sine drivere. Av en eller annen grunn så måtte jeg helt tilbake til catalyst 9.6 for at dette skulle være tilgjengelig på x64 drivere. Helt latterlig, men det virker nå hvertfall nå.

 

Synes det blir unødvendig tungvindt å sette opp når det skal være så mye frem og tilbake og prøving og testing for å få det til å virke. Der de fleste jeg kjenner hadde gitt opp og dropet hele MP så satt jeg timer og prøvde meg frem og søkte på nett for å finne løsninger på problemene.

 

Dersom ikke så elementære ting som å få satt opp tv, rett codec osv blir enklere så tror jeg at xbmc, VMC og andre løsninger blir foretrukket fremover fremfor MP av veldig mange.

Å få satt opp TV er ikke elementært. Det er nok en god grunn til at XBMC har droppet dette. Antar at ca 80 % av arbeidet som gjøres med MP er relatert til TV biten.

 

 

Lenke til kommentar

Serieopptak er noe dårlig. Dette er vel på grunn av epg delen, så repriser og alt blir tatt opp.

Mulighet til å kunne fjernstyre opptak. Altså at jeg kan logge inn med ett web-grensesnitt og stille inn opptak, noe slik som med VMC.

 

 

Online spotlight fra tv2 og nrk skulle jeg gjerne sett bra integrert i MP slik som det er i VMC.

Det finnes en viss integrasjon av NRK sitt Web-TV gjennom NRK Nett-TV eller noe. Ligger på plugin forumet.

 

For serie opptak og fjernstyre opptak kan du bruke ForTheRecord. Dette har jeg brukt helt siden jeg begynte med TV i MediaPortal, og det er overlegent. Se på 4therecord.eu for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med en irriterende feil. Hver gang windows 7 oppdaterer seg så starter ikke MediaPortal lengre. Får en melding om side-by-side configuration is incorrect. Ender med at jeg må fjerne programmet og tv-server, legge det inn på nytt og gjøre alle innstillinger på nytt.

 

Noen tips her?

 

Hei,

Vanskelig å si sånn uten videre, ikke hatt/sett det problemet der. Får du lagt MP loggene hit etter en slik oppdatering?

 

Roy

Lenke til kommentar

Noen som har en bra guide til strømstyring av pc med Mediaportal?

 

Vil den skal starte om der er opptak, starte for å hente epg, men samtidig gå i søvn igjen når den er ferdig med oppgaven. Er dette mulig å få til?

 

I tillegg så vil jeg at den skal komme direkte til mediaportal når den gjennoprettes fra søvn, ikke slik som nå da den kommer til login vinduet hvor jeg må trykke inn på kontoen først.

Lenke til kommentar

Noen som har en bra guide til strømstyring av pc med Mediaportal?

 

Vil den skal starte om der er opptak, starte for å hente epg, men samtidig gå i søvn igjen når den er ferdig med oppgaven. Er dette mulig å få til?

 

I tillegg så vil jeg at den skal komme direkte til mediaportal når den gjennoprettes fra søvn, ikke slik som nå da den kommer til login vinduet hvor jeg må trykke inn på kontoen først.

 

Det er en plugin i TV-Server som heter PowerScheduler. Denne lar deg sette opp slik at PCen gjør det du vil. Husk å aktiver PowerScheduler Client hvis du har alt på samme PC.

 

Hvilket OS har du? I XP er det bare å høyreklikke på skrivebordet, velge egenskaper, Skjermsparer, og trykke Strømvalg (elns). Der kan du deaktivere passord ved oppstart fra dvale.

 

I Vista og Win7 er det lignende. Da går du bare inn på Kontrollpanelet og velger Strømalternativer (elns) og deaktiverer at man må bruke passord for å logge på etter gjennoppretting fra dvale. Ligger muligens på avanserte innstillinger.

Lenke til kommentar

Der fikk jeg endelig i stand RiksTV på PC!

 

Bestilte et TechnoTrend CT-3650-CI kort fra www.dvbshop.net og det var bare å plugge inn å nyte :)

 

Vil forøvrig anbefale dvbshop.net til alle andre. Bestilte varen på torsdag, den ble sendt på fredag, og jeg hadde den i hånde på mandag. Ganske kjapt tatt i betraktning at den ble sendt fra Tyskland :)

 

Prisene er også svært gode.

Lenke til kommentar

Noen som har en bra guide til strømstyring av pc med Mediaportal?

 

Vil den skal starte om der er opptak, starte for å hente epg, men samtidig gå i søvn igjen når den er ferdig med oppgaven. Er dette mulig å få til?

 

I tillegg så vil jeg at den skal komme direkte til mediaportal når den gjennoprettes fra søvn, ikke slik som nå da den kommer til login vinduet hvor jeg må trykke inn på kontoen først.

 

Det er en plugin i TV-Server som heter PowerScheduler. Denne lar deg sette opp slik at PCen gjør det du vil. Husk å aktiver PowerScheduler Client hvis du har alt på samme PC.

 

Hvilket OS har du? I XP er det bare å høyreklikke på skrivebordet, velge egenskaper, Skjermsparer, og trykke Strømvalg (elns). Der kan du deaktivere passord ved oppstart fra dvale.

 

I Vista og Win7 er det lignende. Da går du bare inn på Kontrollpanelet og velger Strømalternativer (elns) og deaktiverer at man må bruke passord for å logge på etter gjennoppretting fra dvale. Ligger muligens på avanserte innstillinger.

 

Takker for svar, skal få sett på dette.

 

Problemet med innlogging etter resume er ikke at jeg har passord, men at den ikke logger direkte inn i windows, men stopper i vinduet der en skal velge konto.

 

Har ikke passord på pcen, og kun en brukerkonto, så synes det er ganske irriterende at det skal være slik.

 

Har windows 7

Lenke til kommentar

Problemet med innlogging etter resume er ikke at jeg har passord, men at den ikke logger direkte inn i windows, men stopper i vinduet der en skal velge konto.

 

Har ikke passord på pcen, og kun en brukerkonto, så synes det er ganske irriterende at det skal være slik.

 

Har windows 7

Gå inn på kontrollpanel, strøminnstillinger. På venstre siden av vinduet er det en link som heter "Krev passord ved vekkelse" eller hva Microsoft har oversatt det til. Require password on wakeup heter det på Engelsk. Velg at den ikke skal kreve passord, da skal du slippe påloggingsvinduet, og den skal gå rett til "vanlig" Windows modus.
Lenke til kommentar

Finnes det noen "kode" for og gå rett inn i tv funksjonen?

 

Jeg har en MCE fjernkontroll som jeg prøver og sette opp i gjennom en Imon ir mottager og det hadde vært kjekt og kunne bruke live tv, guide,recorded tv og dvd menu...

 

Edit: Jeg sliter også med at flere kanaler mangler når jeg prøver og finne de i web epg setup.

Kanalene kommer inn fra tv server, men jeg kan ikke finne matchende på listene fra sol osv...

 

Finnes det oppgraderte grabbers for Norge noe sted?

Endret av kjeb
Lenke til kommentar

Hvilke kanaler mangler du?

 

Eneste jeg mangler er tv2-sport 1-5 og 3-4 andre som jeg aldri ser på og som jeg ikke har valgt å ta med i listen likevel.

 

Sliter med å få power-plugin til å virke skikkelig.

 

Noen som kan si hvordan innstillingene bør være, og hvilken "sleep-mode" jeg bør bruke?

 

 

Jeg mangler alle hd kanaler, Tv2 n, Discovery, nat geo, Tv4 fakta N osv...

 

Kan du legge inn grabbers filene dine for Norge som vedlegg her?

 

Plasering i win 7 64 bit: C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG\grabbers\NO

 

Jeg ser de filene jeg har instalert er datert 24.9.09 så da er det jo ikke så rart den ikke er komplett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...