Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips fra MediaPortal folket her :)

 

Har per dags dato et MSI TV @nywhere A/D Hybrid kort, som jeg ikke er spesielt fornøyd med. Men takket være ronilse fikk jeg det til å funke for et par år siden, men har ikke tatt det i bruk før nå. Må si at jeg har falt i elsk :wub:

 

Er derfor nå på jakt etter et analogt TV kort til bruk på Canal Digital sitt kabel TV nett. Bør helst være HW encoding da jeg vil ha to tunere (enten på samme kort, eller to ulike kort) og hvis jeg skal kunne se på TV samtidig har jeg erfart at min AMD 4850e ikke er tilstrekkelig for god kvalitet da. Er det noen som har tips?

 

Hei,

PVR-150(enkel tuner) og PVR-500(Dual tuner, samme som 150 x2) fungerer fint her(dvs, har ikke analoge signaler lenger, men før det utmerket) Disse er HW type kort som jeg har erfaring med, andre kan sikkert komme med fler.

 

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skulle bytte kanal i går så hang den Media Portal seg igjenn...

Den gjør det innimellom, og da henger den såpass at jeg må restarte maskinen...

 

Jeg fikk hentet ut loggene så de legger jeg med.

 

Hei,

Hvilket tuner kort bruker du(etter feilmeldingen i error.log så stopper tuner kortet å fungere)?

Hvilken MP versjon / TV Server bruker du?

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

Har begynt testing av MediaPortal 1.1 Alpha med Windows 7, så langt ser det ut til at DVB-t fra bakkenettet ikke fungerer i test PC'n i det hele tatt. Det kan selvfølgelig være tuneren jeg bruker(Pinnacle 72e, usb) som er problemet, men er det noen andre som har Windows 7 + MP 1.1 Alpha + svn + DVB-t som fungerer(fint hvis noen kan teste/gi tilbakemelding/eventuelt hvilke tunere som fungerer)?

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

PVR-150(enkel tuner) og PVR-500(Dual tuner, samme som 150 x2) fungerer fint her(dvs, har ikke analoge signaler lenger, men før det utmerket) Disse er HW type kort som jeg har erfaring med, andre kan sikkert komme med fler.

 

Roy

 

Hmm, eneste problemet med de to kortene er at de ikke er å oppdrive en eneste plass i Norge. Har sett på Finn.no, QXL og ingen av nettbutikkene har det... What to do?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har oppgradert til win 7 med MediaPortal 1.1 Alpha.

I tv server configuration så savner jeg muligheten til og importere kanallister...

 

Veldig kjekt og kunne importere og eksportere kanallistene, er dette noe som kommer tilbake?

 

Det virker forøverig mer stabilt for meg på win 7 enn i xp :)

 

mvh

Kjell

Lenke til kommentar

Har Terratec H5 tv kort som støtter DVB-C, DVB-T og Analog. Under konfigurasjon av TV Server så trykket jeg knappen "Remove" mens DVB-C kortet var aktivt. Det skulle jeg ikke ha gjort :blush:

 

Får nå ikke opp igjen DVB-C kortet igjen. Har prøvd å fjerne og reinstallere kort driverne, MP og SQLServer. Men det hjelper ikke. Er dette valget lagret i en fil eller registry som ikke fjernes når man tar en fullstendig avinstallering av MP? :ermm:

 

Alle modus på kortet vises når jeg ser i programvaren som følger med Terratec kortet.

 

 

Operativsystem: Vista Ultimate

MP: prøvd flere versjoner

Tv kort: Siste drivere

 

Står fast her nå...

Lenke til kommentar
Har Terratec H5 tv kort som støtter DVB-C, DVB-T og Analog. Under konfigurasjon av TV Server så trykket jeg knappen "Remove" mens DVB-C kortet var aktivt. Det skulle jeg ikke ha gjort :blush:

 

Får nå ikke opp igjen DVB-C kortet igjen. Har prøvd å fjerne og reinstallere kort driverne, MP og SQLServer. Men det hjelper ikke. Er dette valget lagret i en fil eller registry som ikke fjernes når man tar en fullstendig avinstallering av MP? :ermm:

 

Alle modus på kortet vises når jeg ser i programvaren som følger med Terratec kortet.

 

 

Operativsystem: Vista Ultimate

MP: prøvd flere versjoner

Tv kort: Siste drivere

 

Står fast her nå...

 

Hei,

Vanligvis kommer den opp igjen hvis du har kjørt en total avinstallering med fjern alt, også mulig å rette ved hjelp av db redigering, husker ikke i farta nøyaktig hvor.

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei.

 

Sitter og leker meg litt med dette og har støtt på ett par problemer. Jeg får ikke EPG til å fungere. Har lest litt rundt om dette, og fant vel ut at problemet var at jeg faktisk ikke har WebEpg i plugins? Noen forslag? En annen ting som jeg knoter litt med er å sette tv på pause. Jeg får til å spole tilbake på livetv, men altså ikke sette det på pause. Håper det er noen kloke hoder som vet hvordan jeg kommer meg forbi disse problemene:)

 

 

Jim-Kenneth

Lenke til kommentar

Se i Programfiler\Team Mediaportal\Mediaportal mappen din etter en fil som heter WebEPG-conf.exe. Åpne denne og konfigurerer kanalene dine. Hvis du bruker TV Server Engine 3 må du skrive inn navnet på kanalene manuelt, da programmet ikke støtter import av kanaler fra TVE3. Dette blir fikset i MP 1.1.0.

 

Se denne guiden på engelsk om hvordan du skal gjøre det:

 

http://mediaportal.wikispaces.com/Setting+up+WebEPG

 

Vår egen ronilse har skrevet en guide på norsk, men jeg finner den ikke nå. Prøv å søk i tråden :)

 

Hva er problemet når du prøver å pause? Hva trykker du på? Skjer det bare ikke noe?

Lenke til kommentar
Med 1.1 BETA er WebEPG inkludert som plugin i TVServer og er svært enkelt å sette opp (m/bla automapping).

 

Tiden hvor man produserer XML-filer er over - nå lages det kun en database av det :)

 

Jupp, supert med den funksjonen :)

 

Eneste er at jeg sliter med å "merge" kanaler.

 

Har noen andre fått til det? Tenker da på SUPER/NRK3 først og fremst..

Lenke til kommentar
Hva menes med å "merge" kanalen? Får du forresten EPG på Discovery HD? Jeg får bare samme som på vanlig discovery der :/

 

Å slå 2 kanaler sammen - EPG for disse kanalene er separert, så derfor må man ha en EPG for NRKSuper frem til 1920 er det vel og så for NRK3 etter 19:30.. Tog du'an? :)

 

Har ikke Discovery HD, men vet ikke om den kanalen ligger inne der EPG'en henter data fra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...